معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: بازسازی و مرمت سایت موزه تپه باستانی هگمتانه به اتمام رسید.
کد خبر: ۶۳۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 21 July 2018
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: بازسازی و مرمت سایت موزه تپه باستانی هگمتانه به اتمام رسید.

به گزارش ایسنا، احمد ترابی، با اشاره به اینکه مرمت آثار باستانی برنامه مستمر این اداره است و ربطی به رویداد «همدان ۲۰۱۸» ندارد، گفت: امسال از اعتبارات استانی و ملی که برای استان همدان در نظر گرفته شده، برای مرمت آثار باستانی هزینه شده و این بودجه برنامه مستمر سالانه است و در جریان انتخاب همدان ۲۰۱۸ هزینه‌ایی به این اداره پرداخت نشده است

وی در تشریح معرفی آثار باستانی استان در سطح جهانی اظهار کرد: برای معرفی این آثار باید آن‌ها را به ثبت جهانی برسانیم تا در کنار آن سایر آثار زیرمجموعه شناسایی و موجب آشنایی دیگر کشور‌ها شود.

وی با بیان اینکه بنای مورد نظر برای ثبت جهانی نباید معارض داشته باشد، افزود: هر ساله تنها دو بنا از هر کشور اجازه رسیدن به ثبت جهانی را دارد که متأسفانه تا کنون هیچ آثاری از استان همدان ثبت جهانی نشده، به همین علت استان همدان آثار منتخب برای ثبت جهانی را به سازمان مربوطه ارسال کرده که اکنون در لیست انتظار به سرمی‌برد.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در تشریح تبلیغ آثار باستانی در سطح استان و کشور یادآور شد: این نوع از تبلیغات در قالب بیلبورد و برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیونی انجام گرفته است.

وی در رابطه با مرمت سایت موزه تپه باستانی هگمتانه اعلام کرد: به علت دریافت اعتبار معین برای بازسازی و مرمت سایت موزه هگمتانه این اداره‌کل مجبور به اقدامی سریع بود و خوشبختانه اکنون این بازسازی به پایان رسیده و بازدیدکنندگان می‌توانند از تمامی قسمت‌های این شهر باستانی کنند.

ترابی در پایان با اشاره به آثاری که به تازگی از میدان امام خمینی (ره) شهر همدان کشف شده گفت: طرح احداث موزه مورد تأیید اداره‌کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته و برای اجرای آن به شهرداری ارسال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار