به همت آموزشگاه موسیقی چکاوک و برای نخستین بار کنسرت موسیقی سنتی گروه «همراز» با حضور استاد حسین پرنیا، در تویسرکان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 21 July 2018
به همت آموزشگاه موسیقی چکاوک و برای نخستین بار کنسرت موسیقی سنتی گروه «همراز» با حضور استاد حسین پرنیا، در تویسرکان اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، به همت آموزشگاه موسیقی چکاوک و برای نخستین بار اجرای صحنه‌ای موسیقی سنتی گروه همراز با حضور استاد حسین پرنیا در تویسرکان اجرا می‌شود.

این اجرا در ۱۱ مردادماه و در دو سانس ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۳ در محل مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهر تویسرکان برگزار می‌شود.

در این کنسرت که مدیریت آن را محمد فارسی برعهده دارد، گروه موسیقی سنتی «همراز» ملایر را هنرمندانی همچون رضا قدسی (نوازنده کمانچه)، فرامرز سپهری نیا (نوازنده نی)، علی میرشاهولد (نوازنده سنتور)، منصور مرادی (نوازنده تنبک)، پژمان پرنیا (نوازنده ساز‌های کوبه ای)، سید شبیر میر سنجری (نوازنده تار)، حجت الله عبدلی (نوازنده عود) و علی جباری (آواز) به سرپرستی رضا قدسی تشکیل می‌دهند.

علاقمندان برای تهیه بلیت این برنامه می‌توانند به محل آموزشگاه مسویقی چکاوک واقع در تویسرکان، خیابان انقلاب، خیابان حافظ شرقی و یا نوشت‌افزار کسری (تویسرکان، خیابان انقلاب، روبروی شهرداری) مراجعه کنند.

استاد حسین پرنیا، نوازنده سنتور و آهنگساز و متولد ۱۳۵۰ در خرم‌آباد است که تا ۱۴ سالگی و در شهر اندیمشک نزد مرحوم استاد ندایی نواختن سنتور را آموخت و پس از آن به تهران رفته و گروه همایون را در سال ۱۳۷۳ تشکیل و کنسرت‌های داخلی و خارجی متعددی را از جمله در فرانسه، آلمان، اتریش، چک، اسلوواکی، ترکیه، هند، قطر، پاکستان، امارات و... با این گروه اجرا کرد. پس از آن وی به تهران می‌آید و از سال ۱۳۷۳ گروه همایون را شکل می‌دهد. علاقه‌مندی به آهنگسازی موسیقی ایرانی از دیگر تجربه‌هایی بود که پرنیا خود با کنجکاوی و علاقه‌مندی آموخت.

از دیگر آثار این هنرمند می‌توان به همکاری با زنده‌یاد ایرج بسطامی و آهنگسازی برای آلبوم‌های رسوای عشق (بزرگداشت استاد جلیل شهناز) و یاد (برای خرابه‌های تخت جمشید) و کاست «اهورایی» با صدای حسن حسنی و همخوانی هوروش خلیلی و «نگار مهر» با صدای لطیف کاظمی و «نقش ماندگار» برای استاد فرامرز پایور اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار