یک کارگردان تئاتر گفت: تنها سالن آمفی‌تئاتر بزرگ خمینی‌شهر، نام سینما را یدک می‌کشد، درحالی‌که کاربری سینمایی ندارد و نه یک سالن تئاتر مناسب است و نه یک سالن سینمای استاندارد.
کد خبر: ۶۳۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 16 July 2018
به گزارش تابناک : ابراهیم براتی درباره جزییات این نمایش اظهار کرد: نمایشنامه این تئاتر صحنه‌ای، از دل یک تله‌تئاتر پنج پرده ای که پروژه دوره کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی من در سال 1387 بود بیرون آمد و ازآنجا که شرایط امروز جامعه با موضوع اثر سنخیت داشت آن را از بایگانی خارج کردم و تصمیم به اجرای قطعه هایی از آن در قالب کمدی «قلعه سبزی» گرفتم. فاز دوم این نمایش کمدی نیز به زودی اجرا خواهد شد.
 
نویسنده و کارگردان این اثر در خصوص مدت‌زمان تمرین برای اجرای نمایش خود گفت: حدود هشت ماه برای اجرای این نمایش تمرین شده و بازیگرانی چون محمدرضا گلکار، حسن زیبا، رضا کریمی، عبدالرحیم تیموری، حسین محمدی، حجت‌الله روح الهی، جابر خداوردی، جواد بدیعی، پدرام پور پرورش، محمدعلی فاتحی، اصغر نوروزی، مریم آشوری، فاطمه لطفی، یگانه امینی، نگین رضاییان، مهتاب محمدی و هانیه داوودی در آن ایفای نقش می‌کنند. رضا قلع گری نیز به عنوان مشاور در این پروژه یاریگر ماست.
 
براتی که ترجیح داده در نمایش خود به‌جای مرد زن پوش از بازیگر زن استفاده کند، دراین‌باره اظهار کرد: با توجه به این‌که در کمدی «قلعه سبزی» یک شخصیت «خاله» وجود دارد همه گمان می‌کردند این نقش را به یک مرد زن پوش می‌سپارم اما اعتقاد من بر این است که یک زن، هویت زن را راحت‌تر می‌شناسد و اجرا می‌کند و زمانی که می‌توانیم از بازیگر زن بهره ببریم چرا باید از یک مرد بخواهیم که ادای زن را دربیاورد؟ 
 
وی با اشاره به اینکه تولد، ازدواج و مرگ سه رویداد مهم در زندگی هر انسان است، ادامه داد: اختیار آدمی در تولد و مرگ دخالتی ندارد، اما در ازدواج می‌تواند اثرگذار باشد. در این نمایشنامه به این مسئله پرداخته‌ام که وضع قوانین و سنت‌های دست و پاگیر این مسئلۀ اختیاری را به یک مشکل بزرگ تبدیل کرده است. 
 
این کارگردان ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات محوری کمدی «قلعه سبزی» پرداختن به خرده‌ فرهنگ‌ها است و سو مدیریت‌هایی که باعث می‌شود یک قلعه با موقعیت بسیار خوب به یک آشغالدانی تبدیل شود، به‌طوری‌که به جای استفاده از این مکان به عنوان یک مرکز فرهنگی وجود آن به یک معضل تبدیل شده و در نهایت کار به تخریب آن می انجامد. 
 
براتی با اشاره به کمبود سالن تئاتر مناسب در خمینی‌شهر گفت: سالنی که نمایش کمدی «قلعه سبزی» در آن اجرا می‌شود نام سینما را یدک می‌کشد درحالی‌که کاربری سینمایی ندارد و نه یک سالن تئاتر مناسب است و نه یک سالن سینمای استاندارد، با این‌همه به دلیل عدم وجود سالن بزرگ و مناسب، هنرمندان تئاتر در همین سالن نمایش‌های خود را اجرا می‌کنند.
 
نمایش کمدی «قلعه سبزی» از 20 تیرماه هر شب رأس ساعت 21 در سالن سینما فرهنگ خمینی‌شهر واقع در میدان قدس به روی صحنه می‌رود.
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار