کد خبر: ۶۲۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 10 July 2018

تابناک / جانشین معاون استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۴۰ هزار نفر به منظور دریافت تسهیلات اشتغالزایی در گیلان ثبت‌نام کردند گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ طرح اشتغالزایی به بانک‌های گیلان معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آرش فرزام صفت صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه این استان با فقر ارائه اعداد و ارقام از سوی مدیران در جلسات مواجه است اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید با دارا بودن آمار دقیق از حوزه خود در جلسات حضور پیدا کنند.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به نرخ ارز و تورم بالا در کشور، واحد‌های تولیدی که مواد اولیه خود را وارد می‌کنند به طور حتم با مشکل مواجه می‌شوند گفت: نقش سیستم بانکی در کنترل معضلات پیش‌ روی واحد‌های تولیدی بسیار پر‌رنگ است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه تامین سرمایه‌ در گردش واحد‌های تولیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: آمار و ارقام سیستم بانکی استان گیلان امیدوارکننده است و سال گذشته با رشد 30 درصدی سپرده‌های بانکی در گیلان مواجه بودیم.

فرزام‌‌صفت با اشاره به اینکه استان گیلان سال گذشته در بخش مالی تسهیلات با 30 درصد کاهش مواجه بوده و این امر بیانگر این است که بانک‌های استان در مقایسه با سال 95 به میزان کمتری تسهیلات پرداخت کردند گفت: سهم استان گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی 300 میلیارد‌ تومان است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 75 میلیارد تومان از این سهم به بانک‌های استان گیلان ابلاغ شده است تصریح کرد: تاکنون 140 هزار نفر به منظور دریافت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان با درخواست بیش از هزار میلیارد تومان ثبت‌نام کرده‌اند.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به اینکه فرآیند پرداخت تسهیلات پیش‌ روی روند این اقدامات را با مشکل مواجه کرده است اظهار داشت: به‌منظور پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در کشور 20 اولویت تعریف شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه طرح‌های ثبت‌نام شده در کمیته‌فنی شهرستان‌ها و استان بررسی می‌شود خاطرنشان کرد: بانک‌ها اختیار دارند که با وجود بررسی طرح‌ها در کمیته‌های فنی در شرایط نیاز طرح‌ها را بررسی کنند.

فرزام‌صفت با تاکید بر اینکه هدف از پرداخت تسهیلات مذکور بر این بود که روستاییان برای ایجاد اشتغال از این تسهیلات استفاده کرده و از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری شود ابراز داشت: برخی از قوانین پردخت این تسهیلات اصلاح شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه هم‌اکنون حوزه‌های دامداری، زنبورداری، ابریشم، مشاغل خرد و خانگی به این تسهیلات اضافه شده است گفت: در حال حاضر 500 طرح با مبلغ 16 میلیارد تومان از میزان سهم استان گیلان در تسهیلات اشتغالزایی جذب شده است.

فرزام‌صفت با بیان اینکه رتبه استان گیلان در جذب تسهیلات استغالزایی در رتبه 18 تا 20 در نوسان است تاکید کرد: کمترین ثبت‌نام دریافت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان مختص حوزه تعاون است و حوزه تعاون باید برای دریافت این تسهیلات تلاش بیشتری کند.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با تاکید بر 4 بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات در استان گیلان معرفی شدند خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 500 طرح اشتغالزایی به بانک‌های استان گیلان برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی معرفی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار