کد خبر: ۶۲۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 10 July 2018

تابناک / مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون نفر در استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند بیان کرد: هفت هزار و ۸۵۷ نفر در گیلان از بیمه بیکاری بهره برده که شاهد رشد منفی ۲ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جمیل حق پرست، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان امروز (19 تیر ) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که ماموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

 

وی با بیان اینکه بخش عمده منابع مالی این سازمان از محل اخذ حق بیمه ها با مشارکت بیمه و کارفرما تامین می شود افزود: این سازمان متکی به منابع دولتی نبوده و به همین دلیل دارایی ها و سرمایه های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل های متوالی است و نمی تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان ها و موسسات دولتی و غیردولتی باشد.

 

حق پرست تامین اجتماعی را زمینه ساز توسعه و برقراری عدالت دانست و بیان کرد: این سازمان امنیت دهنده به محیط کار و ضامن آرامش نیروهای مولد کشور و خانواده آنها محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه این سازمان با 28 شعبه در سراسر استان مشغول ارائه خدمات به جامعه هدف است اظهار کرد: 407 هزار و 72 بیمه شده اصلی در سطح استان تحت پوشش این سازمان هستند که با تعداد بیمه شدگان تبعی به 964 هزار نفر می رسد.

 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان تعداد مستمری بگیران اصلی تحت پوشش سازمان را 117 هزار و 52 نفر دانست و افزود: در مجموع یک میلیون و 205 هزار و 794 نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش این سازمان قرار داشته و از خدمات سازمان بهره می برند.

 

وی ضریب پشتیبانی بیمه را 3.5 نفر بیمه پرداز به ازای یک نفر اعلام و اذعان کرد: این ضریب که از شاخص های اصلی ارزیابی است، در استان گیلان نسبت خوبی نبوده و نشان دهنده این مطلب است که منابع تامین اجتماعی نمی تواند مصارف را پوشش دهد.

 

حق پرست با اشاره به تعداد مقرری بگیران بیمه تامین اجتماعی بیان کرد: هفت هزار و 857 نفر در گیلان از بیمه بیکاری بهره برده که شاهد رشد منفی 2 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

 

وی جمع تعهدات پرداختی بخش بیمه ایی استان در سال 96 را 21 هزار و 32 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال 95، رشد 20 درصدی را شاهد بوده است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به مطالبات این سازمان از دولت و بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: مطالبات بیمه ایی تامین اجتماعی استان 500 میلیارد تومان است که درصدد وصول این مطالبات با مکانیسم های تشویقی هستیم.

 

وی با بیان اینکه در اجرای تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت اختلالی نداشته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است خاطرنشان کرد: در پرداخت بدهی به بخش درمان تاخیراتی وجود داشته که رفع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار