کد خبر: ۶۲۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 10 July 2018

تابناک / اعتمادآنلاین نوشت:نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: فیلتر پیام‌رسان‌ها بیانگر ضعف حاکمیت است و انگار حاکمیت از اطلاع‌رسانی می‌ترسد. چرا چنین اقداماتی را باید انجام دهیم و مردم را ناراحت کنیم؟

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به صحبت‌هایی درباره فیلتر اینستاگرام، گفت: فیلتر اینستاگرام ضربه به روان و اقتصاد جامعه است و جامعه را بیشتر متأثر و افسرده می‌کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر برای ما اینستاگرام یک پیام‌رسان است که می‌توانیم با جامعه بزرگ مخاطبین خودمان ارتباط برقرار کنیم،‌ گفت: با فیلتر شدن اینستاگرام راه‌های ارتباطی ما با جامعه و مردم با همدیگر را می‌بندند. علاوه بر این کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام شکل‌گرفته تعطیل می‌شود. این در حالی است که دنیا از فضای مجازی استفاده می‌کنم اما ما آن را به نابودی می‌کشانیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: من به‌شخصه متوجه نمی‌شوم که این‌ها چه‌کاری است که انجام می‌دهند. همه این اقدامات، ضربه است و تصمیمات اشتباهی است که گرفته می‌شود. این تصمیمات اشتباه ناشی از عدم شناخت جامعه است. در حال حاضر انواع و اقسام تلگرام‌ها درآمده که اصلاً نیازی به فیلترشکن ندارد. در صورت فیلتر اینستاگرام چنین اتفاقی برای این پیام‌رسان هم می‌افتد.

جعفرزاده گفت: فیلتر پیام‌رسان‌ها بیانگر ضعف حاکمیت است و انگار حاکمیت از اطلاع‌رسانی می‌ترسد. چرا چنین اقداماتی را باید انجام دهیم و مردم را ناراحت کنیم. ما در حال محدود کردن مردم هستیم آن‌هم در این شرایط و آن‌هم به دلیل اینکه ما از این پیام‌رسان‌ها به‌خوبی نمی‌توانیم استفاده کنیم و شاید دشمنان ما بهتر استفاده می‌کنند. ما می‌خواهیم اینستاگرام را فیلتر کنیم چون برای آن برنامه نداریم و چون از فضای مجازی فراری هستیم و نمی‌توانیم در این فضا وجه قالب شویم، تسلیم می‌شویم و آن را می‌بندیم. این از آن اشتباهات بزرگ آقایانی است که نمی‌دانم کی می‌خواهند متوجه شوند.

او ادامه داد: با فیلتر اینستاگرام تلخ‌کامی بسیاری در جامعه به وجود می‌آید و مردم ناراحت می‌شوند. تمام فضاهای مجازی را می‌بندیم که چه اتفاقی بیفتد. اطلاع‌رسانی را می‌خواهیم در صداوسیما کانالیزه کنیم؟ اما کسی صداوسیما نگاه نمی‌کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: با فیلتر پیام‌رسان‌ها حق انتخاب از مردم گرفته می‌شود. علاوه بر این هیچ زیرساختی جایگزینی هم برای آن درست نشده است. من عضو پیام‌رسان‌های داخلی هستم اما نمی‌دانید با چه عذابی از آن استفاده می‌کنم. کانال‌هایمان و ارتباطمان با مردم همه از بین رفت و در حال حاضر با کسی هیچ ارتباطی نداریم. اما از پیام‌رسان‌های داخلی برای کارهای ساده خودم آن‌هم نمی‌توانیم استفاده کنیم و هنگ می‌کند و بالا نمی‌آید. زمانی که زیرساختی ساخته نشده چه معنایی دارد که علاوه بر تلگرام، اینستاگرام را هم فیلتر کنند. انشالله چنین تصمیمی نگیرند و کام مردم را تلخ نکنند.

جعفرزاده گفت: در این شرایط اقتصادی که زندگی برای مردم سخت می‌شود، مردم احساس می‌کنند که همه‌چیز را برای آن‌ها تنگ می‌کنند. ما باید احساس درونی مردم را هم ببینیم و با این اقدامات این‌طور احساس می‌شود که کسی به دنبال خوش بودن مردم نیست و می‌خواهند برای مردم تلخ‌کامی به وجود بیاورند.

او با اشاره به بعضی اظهارنظرها مبنی بر لبریز شدن پیام‌رسان‌های داخلی گفت: من بعید می‌دانم بیش از 4 یا 5 میلیون نفر از مردم از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند. به بسیاری از مردم که از پیام‌رسان‌های داخلی می‌گوییم اطلاع ندارند و نمی‌دانند که چیست. "سروش" که کلاً هنگ کرده، "بله" بدتر از آن و کلاً پیام‌رسان‌های داخلی خوابیده است. لبریز شدن به دلیل پایین بودن ظرفیت آن‌ها است. ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی حداکثر 3 یا 4 میلیون بود درحالی‌که 40 میلیون ایرانی عضو تلگرام بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار