کد خبر: ۶۲۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸ 10 July 2018

تابناک / معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: هم اکنون روابط ایران با جمهوری آذربایجان در تمام حوزه‌ها در سطح بسیار بالایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، غلامرضا انصاری در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و بارانداز ریلی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان مرزی بندر آستارا نقش بسیار مهمی در کریدور شمال و جنوب و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی دارد.

انصاری با بیان اینکه شهرستان آستارا ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه تجارت و گردشگری دارد افزود: توسعه این ظرفیت‌ها و همچنین توسعه اقتصادی این شهرستان منوط به همکاری و تعامل تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است و وزارت امور خارجه نیز تمام تلاش خود را در راستای توسعه همه‌جانبه این منطقه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به روابط دیپلماتیک ایران با جمهوری آذربایجان و روابط دوستانه این دو کشور تصریح کرد: روابط جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران یک روابط بسیار خوب و عالی است که در این راستا آذربایجان سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری برای تکمیل مسیر ریلی و کریدور شمال و جنوب انجام داده است.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه اتصال خط آهن آستارا به رشت تحول عظیمی در حوزه تجاری خواهد بود خاطرنشان کرد: با اتصال این خط آهن و تکمیل این خط بین‌المللی قطعاً شاهد افزایش چندین برابری انتقال کالا از جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها خواهیم بود.

انصاری با اشاره به اینکه صدور ویزای کشور جمهوری آذربایجان در حال حاضر به‌صورت الکترونیکی و اینترنتی صادر می‌شود گفت: خوشبختانه در این راستا همکاری و تعامل بسیار خوبی بین دو کشور در جهت تسهیل در صدور ویزا انجام گرفته و در این خصوص مشکلی نداریم.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال توسعه روابط با کشورها است بر لزوم توسعه همه‌جانبه با کشورهای منطقه تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار