کد خبر: ۶۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 10 July 2018

تابناک / عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که کاهش ارزش پول ملی منتج به افزایش بی نهایت نرخ تورم شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی به مردم در زمینه نرخ تورم اظهار داشت: نحوه اطلاع رسانی به مردم نباید به گونه ای باشد که واقعیتی از آنها پنهان شود، به همین دلیل در اعلام نرخ تورم باید با نگاه به پایه پولی کشور انجام شود دیگر اعلام نرخ تورم بر اساس مدت گذشته کاربردی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با تاکید بر اینکه اعلام نرخ تورم تنها جهت اطلاع رسانی است، گفت: اعتقادی به پایین نگهداشتن نرخ تورم نداریم، بارها گفته ایم که رکود تورمی گربیان اقتصاد کشور را گرفته است و باید از این رکود خارج شویم بنابراین باید فراتر از نرخ تورم به شاخص های اقتصادی توجه داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: نرخ تورم باید از نگاه پول ملی کشور و شاخص های اقتصادی باشد تا بیانگر واقعیت اقتصاد کشور باشد، اعلام نرخ تورم نقطه ای، سه ماهه و مدت مشابه در سال گذشته تراز و سنجش درستی در اختیار ما قرار نمی دهد تا بتوانیم بر اساس آن برای اقتصاد و مدیریت بازار گامی برداشت.

وی در خصوص میزان نرخ تورم واقعی اظهار داشت: اگر با نگاه به ارزش پایه پول ملی نرخ تورم را ارزیابی کنیم این نرخ عدد کوچکی نخواهد بود، در 6 ماه گذشته ارزش پایه پولی ملی روند صعودی و نزولی را طی کرده است که منتج به افزایش بی نهایت نرخ تورم شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه موافق تمرکز محض بر نرخ تورم نیست، گفت: نمی گویم که نرخ تورم مهم نیست؛ اما شاخص های اقتصادی دیگری داریم که مهمتر از نرخ تورم است، با این حال برای بیان نرخ تورم باید به ارزش پایه پولی ملی توجه شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر مسئولان گزارش هایی بر اساس واقعیت ها بدهند بهتر است مردم این واقعیت های تلخ را از زبان ما بشنوند تا رسانه های خارجی.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت ها چون تلخ هستند ما آنها را نمی گوییم؛ اما در نهایت رسانه های خارجی این واقعیت ها را با آب و تاب مطرح می کنند، آنها به مرجع اخبار مردم تبدیل می شوند بنابراین باید واقعیت را با ذکر دلایل و راه کارهای عبور آن ارائه کرد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار