آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه و خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه معرفی شود گفت: از ظرفیت صداوسیما در زمینه تحقق این امر می‌توان استفاده کرد.
کد خبر: ۶۲۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله‌ العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجج اسلام حبیب الله غفوری قائم مقام امور استان‌های مدیر حوزه‌های علمیه، محمد آبادی پیشه مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار و مهدی رجایی‌نیا مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه، ضمن ابراز خرسندی و رضایت از تشکیل و راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه گفت: برای پیشبرد اهداف جهت خودکفایی و استقلال مالی حوزه‌های علمیه، نیاز به همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و استفاده از ظرفیت خیرین به‌صورت جدی است.

لزوم ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه

وی با تأکید بر اینکه می‌توان از وجوهات شرعی نیز در ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه استفاده شود، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند جهت حفظ عزت و شأنیت خود، منابع پایدار ایجاد نمایند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه و خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه امروز معرفی شوند، تأکید کرد: از ظرفیت صداوسیما در زمینه تحقق این امر می‌توان استفاده کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان گفت: لازم است در ابتدای تأسیس مدارس علمیه زمینه ایجاد منابع پایدار فراهم گردد.

خاطرنشان می شود، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام غفوری با تشکر صمیمانه از آیت‌الله مکارم شیرازی برای این جلسه، گزارشی از وضعیت مدارس علمیه کشور ارائه کرد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌ رجایی‌نیا، مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی گزارشی از وضعیت مالی و بودجه حوزه‌های علمیه و صندوق توسعه منابع پایدار و اهداف راه اندازی صندوق بیان کرد.

حجت‌الاسلام آبادی پیشه مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار نیز در سخنانی به بیان نحوه تشکیل دفتر امور موقوفات و منابع پایدار پرداخته و گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته توسط دفتر ارائه کرد و خواستار عنایت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به پیشبرد اهداف دفتر در راستای استقلال و خودکفایی مالی حوزه‌های علمیه شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار