کد خبر: ۶۲۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 08 July 2018

تابناک / نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی گفت: زباله و پسماندهای در این استان در مسیر تخریب تالاب ها بوده و با یک نگاه محلی و اعتبارات استانی نمی توان این مشکل را حل کرد.


مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاکیدات رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص رفع مشکلات تالاب انزلی، گفت: تالاب های متعددی در استان گیلان وجود دارد که درحال حاضر شرایط مناسبی به لحاظ زیست محیطی ندارند، تالاب ها برای آب بندان در استان گیلان ایجاد شدند که هم اکنون به حال خود رها شده اند.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه محیط زیست دربرخی شرایط خود را متولی احیاء تالاب ها و دربرخی مواقع بی توجه به این حوزه است، افزود: سازمان محیط زیست حافظ همه تالاب های کشور است، اما تالاب ها به مرور زمان و به علت های مختلف از جمله رسوب، وجود فاضلاب و تصرف افراد دستخوش تغییر قرار گرفتند؛ ضمن اینکه نسبت به حل این مسئله تاکنون فقط حرف هایی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه تالاب ها درحوزه های مختلف قابلیت استفاده داشته و درحوزه گردشگری نقش موثری دارند، تصریح کرد: تالاب ها نیز همانند دیگر مسائل محیط زیستی دراستان گیلان به حال خود رها شدند، به عنوان مثال برای مسئله فاضلاب درگیلان به عنوان یکی از عوامل مخرب تالاب ها هیچ راه حل و راهکاری ارایه نمی شود، متاسفانه زباله و پسماندهای تولید شده توسط مسافران دراین استان نیز درمسیر تخریب تالاب ها بوده و با یک نگاه محلی و اعتبارات استانی نمی توان این مشکل را حل کرد.

لاهوتی با اشاره به اینکه حضور رییس سازمان برنامه و بودجه دراستان گیلان نقش موثری درافزایش اعتبارات حوزه محیط زیست این استان ندارد، گفت: مسئله زباله، فاضلاب و موارد دیگر همچنان به قوت خود باقی است، سازمان محیط زیست این مشکلات را به حل خود رها کرده و تنها به مسئله شکار و صید توجه می کند؛ به نوعی که انگار تمامی مشکلات محیط زیست حل شده تنها حوزه شکار باقی مانده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه از رییس سازمان محیط زیست انتظارات بیشتری در حل مشکلات محیط زیست وجود داشت، گفت: متاسفانه نگاه و تحول جدیدی دراین دوره از محیط زیست دیده نشده و هیچ حرکت نویی درخصوص حل مشکلات محیط زیست تاکنون انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار