کد خبر: ۶۲۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸ 08 July 2018

تابناک / نکته قابل تأمل اینجاست که چرا باید مدیران عالی شهرداری، اعم از معاونان، مدیران کل و شهرداران مناطق و همچنین برخی از اعضای شورای شهر که گفته می شود توسط فرد دستگیر شده مورد باجگیری و اخاذی قرار گرفته اند، باید به واسطه ادعای یک فرد مبنی بر ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، تن به درخواست های خلاف قانون بدهند؟

خبر دستگیری «فردی که با استفاده از سادگی شهرداری و جعل عنوان و تقلید صدای مقامات امنیتی در دفتر شهردار جدید نفوذ کرده و به باجگیری و کلاشی از مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر می‌پرداخت» در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. البته رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادعای بازداشت فردی در دفتر شهردار تهران را تکذیب کرده است.

مسئولان اطلاع رسانی شهرداری تهران، با رد ادعای مطرح، در توئیتی مبنی بر بازداشت فردی که با جعل عنوان و صدای مقامات امنیتی در دفتر شهردار جدید نفوذ کرده و به باجگیری و کلاشی از مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر می پرداخت، عنوان کرده است: «چنین فردی در دفتر شهردار وجود نداشته و کسی از دفتر شهردار بازداشت نشده است.»

البته در توضیحی که شهرداری تهران پیرامون این مسأله داشته، تأکید شده است: «در این زمینه به زودی اطلاع رسانی می‌شود.» همین موکول شدن ارائه اطلاعات پیرامون این مسأله نشان می دهد که موضوع احتمالا جدی است و خالی از واقعیت نیست؛ بنابراین، خبرنگار «تابناک» اطلاعاتی پیرامون موضوع کسب کرده که در این گزارش به آن اشاره می شود.

اصل ماجرا «مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان و ادعای ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در شهرداری تهران بازداشت شده است» صحت دارد؛ اما همان طور که مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات شهرداری پایتخت توضیح داده، فردی از دفتر شهردار بازداشت نشده است.

از قرار معلوم، فردی با جعل عناوین امنیتی و با ادعای ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در شهرداری تهران نفوذ کرده بوده و البته توانسته ارتباطات گسترده ای با معاونان، مدیران ارشد، شهرداران مناطق و حتی برخی اعضای شورای شهر برقرار کند.

فرد مذکور گویا طی ارتباطاتی که با افراد یاد شده گرفته است، توانسته با ادعای ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی دست به باجگیری، اخاذی و کلاشی زده و تلاش کرده که امتیازات خاصی را دریافت کند که البته پس از مدتی از فعالیت این فرد، مرکز حراست شهرداری تهران به موضوع پی برده و این شخص را مورد تعقیب و بررسی قرار می دهد.

پس از اثبات برخی اقدامات خلاف و تلاش برای انتساب به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و تحت فشار قرار دادن برخی مدیران عالی شهرداری از این ناحیه و باجگیری از آنان، حراست شهرداری تهران فرد مورد نظر را با هماهنگی دستگاه های ذیربط بازداشت کرده و تحویل نهادهای مسئول تحویل داده است.

نکته قابل تأمل اینجاست که چرا باید مدیران عالی شهرداری، اعم از معاونان، مدیران کل و شهرداران مناطق و همچنین برخی از اعضای شورای شهر که گفته می شود توسط فرد دستگیر شده مورد باجگیری و اخاذی قرار گرفته اند، باید به واسطه ادعای یک فرد مبنی بر ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، تن به درخواست های خلاف قانون بدهند؟

اینکه مدیران ما چرا باید حتی در صورت صحت ادعای یک فرد «باج» بدهند و مورد اخاذی قرار بگیرند، موضوعی است که نیاز به تأمل و بررسی جدی دارد. چه اتفاقی باید باعث شود که یک مدیر به واسطه ادعای یک نفر مبنی بر ارتباط با نهادهای خاص، به افراد اینچنینی باج بدهد؟ به نظر می رسد، باید در کنار فرد بازداشت شده، مدیرانی که حاضر شده اند به چنین فردی «باج» بدهند نیز احضار شوند.

باید بررسی دقیقی صورت بگیرد و مشخص شود آیا اقدام خلاف قانونی از سوی مدیران شهرداری که مورد اخاذی از سوی فرد دستگیر شده قرار گرفته اند، انجام گرفته که این افراد حاضر شده اند، صرفا به واسطه طرح ادعای ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به یک نفر باج بدهند یا خیر؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار