تابناک / در هیاهوی مسابقات جام جهانی اتفاقاتی مهمی برای تیم ریشه دار گیلانی رخ داد: مالکیت از تن زاده سلب شد؛ مالک جدید معرفی شد؛ تمدید قرارداد بازیکنان و...
کد خبر: ۶۲۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 05 July 2018

تابناک / در هیاهوی مسابقات جام جهانی اتفاقاتی مهمی برای تیم ریشه دار گیلانی رخ داد: مالکیت از تن زاده سلب شد؛ مالک جدید معرفی شد؛ تمدید قرارداد بازیکنان و...

سپیدرود رشت با نیم قرن دوری از سطح اول فوتبال ایران به همراه علی نظرمحمدی با صعود به لیگ دسته اول نتایج موفقش را ادامه داد و به همراه پارس جنوبی جم به هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس صعود کرد؛ تیم گیلانی با بضاعتی که داشت در اواسط فصل در نتیجه گیری به مشکل خورد و نظرمحمدی استعفا داد. پس از نظرمحمدی مالکیت باشگاه از شهاب مومنی به وزارت ورزش و جوانان تحویل داده شد تا امید روانخواه برای سه بازی به عنوان سرمربی روی نیمکت سرخپوشان بنشیند.

به دنبال این اتفاق‌ها هیئت فوتبال و وزارت ورزش و جوانان استان پس از اعتراض‌های شدید طرفداران برای برطرف کردن مشکلات مالکیت باشگاه را به کیومرث بیات واگذار کردند که برای کسب محبوبیت نزد هواداران از همان ابتدا با دادن وعده‌های خیالی مانند ساخت هتل چند طبقه، فروش آب معدنی برای درآمدزایی و ... پرداخت. بیات البته چند هفته‌ای در امور باشگاه دخالت داشت و سپس وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت جواد تن زاده را به عنوان مالک جدید معرفی کند که اختلاف زیادی با بیات همانند اتفاقی که اکنون با مالک جدید سپیدرود دارد، داشت.

تن زاده در اقدامی جالب علی کریمی را به عنوان جدیدترین سرمربی سپیدرود اعلام کرد و خیلی جدی استارت زد. پس از این او تصمیم گرفت مطالبات بازیکنان را در چک‌های مدت دار پرداخت کند که تا درصدی هم موفق بود. رفته رفته مشکلات بیشتر می‌شد و بازیکنان تیم حتی برای سفر به مسیرهای نزدیک از اتوبوس استفاده می‌کردند تا هزینه‌های باشگاه بیشتر نشود! به پایان فصل که رسید تن زاده تصمیم داشت مطالبات را پرداخت نکند چرا که تیم در خطر سقوط بود و با هزینه کردن او ضرر می‌کرد اما سرنوشت برای سرخپوشان نوعی رقم خورد که آنها بالاتر از نفت تهران و استقلال خوزستان در لیگ ماندنی شدند تا برای تمدید قراردادها و برنامه فصل آینده حالا تن زاده با کریمی مذاکره کند.

کریمی خواستار پرداخت مطالبات فصل گذشته بازیکنان و کادرفنی خود شد تا برای ادامه همکاری به عنوان سرمربی در سپیدرود به توافق دست پیدا کند. همین موضوع اختلاف اصلی کاپیتان سابق پرسپولیس با دکتر تن زاده را رقم زد. او برای پرداخت مطالبات شرط و شروطی گذاشت که کریمی مجبور شد به تسویه حساب راضی شود و در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان با چک‌های بلندمدت از سپیدرود جدا شد. با جدایی کریمی طرفداران سپیدرود تاب نیاوردند و حتی از نماینده ولی فقیه در شهر رشت درخواست کردند در حالیکه تمام تیم‌های لیگ برتر برای برنامه پیش فصل آماده می‌شوند، مالکیت باشگاه را به فردی آگاه از قوانین ورزشی واگذار کنند. پس از جلسات متعدد هیئت فوتبال استان و وزارت ورزش و جوانان بالاخره آنها فرد مورد اعتمادی را یافتند.

محمد نوین از سوی اداره ورزش و هیئت فوتبال به عنوان مالک جدید انتخاب شد و افشین ناظمی را به عنوان سرپرست و سهیل حق شناس مربی منصوب شدند. نوین خیلی زود دست بکار شد و برای تمدید قرارداد اقدام کرد. در این بین تن زاده مدرکی افشا کرد که همچنان مالک باشگاه او بوده و نوین غیرقانونی به حیطه کاری او ورود کرده است که با پروانه صادر شده از سوی اداره ورزش و جوانان مشکلات برطرف شد. تا به امروز پویا نزهتی، محمدرضا مهدوی، میعاد یزدانی، میثم فردوسی، حسین ابراهیمی، ایمان صادقی، حسین کعبی، میلاد قربان زاده، میثم تهیدست، علی عباسی بازیکنانی هستند که قراردادشان را تمدید کردند و از سوی دیگر رضا نورمحمدی، علیرضا کوشکی، امید سام کن، عماد میرجوان، توحید غلامی، علی دهقان هم در لیست خروجی هستند. تنها خرید سرخپوشان هم امین منوچهری است که فصل گذشته در نفت تهران بازی می‌کرد.

نوین برای انتخاب سرمربی زود عمل کرد و خدادادعزیزی به عنوان سرمربی جدید روز گذشته به طرفداران سپیدرود معرفی شد. عزیزی امروز عصر اولین جلسه تمرینی را در ورزشگاه عضدی برگزار می‌کند و محسن اقبالى، مسعود چیذرى، معین دلاورى و محمدرضا مهدوى را به عنوان دستیاران خود انتخاب کرده است.

حالا سپیدرود نفسی تازه دارد و برای شروع مسابقات هیجان زده است؛ طرفداران هم دوران سخت مالکیت تن زاده را فراموش کرده و برای موفقیت غزال تیزپای فوتبال ایران مانند همیشه از حمایتشان دریغ نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار