کد خبر: ۶۲۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 05 July 2018

تابناک / نماینده مجلس گفت: صرفا انتشار اسامی ارزبگیران دولتی کافی نیست، بلکه باید متخلفان و رانت خوران شناسایی شده و ارز دریافتی را به خزانه بازگردانند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،‌ با اشاره به وضعیت شرکت های متخلف ارز بگیر گفت: بر اساس اطلاعات رسیده مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در حال بررسی عملکرد شرکت های وارد کننده هستند و در صورت اثبات تخلف محاکمه و احکام قضایی برای آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات منتشر شده برخی شرکت های وارد کننده مثلا بجای واردات لوازم یدکی خودرو، لوبیا چیتی و چای وارد کرده‌اند، لذا تعزیرات حکومتی ظرف یکماه پس از اثبات استفاده از رانت محاکمه آنها را در دستور کار قرار خواهد داد.

بائوج لاهوتی خاطرنشان کرد: پس از اثبات تخلفات شرکتها ،متخلفان مشمول پرداخت جریمه و در صورت گرانفروشی موظف به پرداخت مبالغ اضافه به خریداران هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای جلب اعتماد عمومی و ایجاد شفافیت و مبارزه با رانت خواری نباید به صرف اعلام ارزبگیران اکتفا شود و باید متخلفان و رانت بگیران محاکمه شده و بساط رانت خواری جمع شده و ارزهای رفته با خزانه بازگردد.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اکنون شرایط کشور زمینه را برای فعالیت رانت خواران مهیا کرده که به معنای فساد اقتصادی است لذا ورود تعزیرات حکومتی و بازگرداندن ارز دولتی و جریمه شرکت ها می تواند اثر خود را در اذهان عمومی بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار