کد خبر: ۶۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 04 July 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سرقت سیاسی مشکوک!

باشگاه خبرنگاران جوان ادعا کرد طی یک سال گذشته حدود 20 دستگاه خودرو متعلق به نمایندگان خانه ملت با برچسب مجلس شورای اسلامی به سرقت رفته است. شنیده شده که این خودروها به دلیل داشتن برچسب هولوگرام دار مجلس شورای اسلامی توانایی عبور از گیت‌های اصلی ساختمان مجلس را دارند. بنا بر این گزارش، این سرقت ها بیشتر از منطقه غرب تهران صورت گرفته است.

سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد بازمی گردد؟

کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر، هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی می‌شود. نظر مجمع به مصوبه مجلس نزدیک است. در صورت نهایی‌شدن و تصویب نظر مجمع، «سپنتا نیکنام» هم به شورای شهر یزد باز می‌گردد. /ایسنا

مالک یک باشگاه منحل شده ۲ میلیون یورو ارز گرفت!

یکی از اخبار جنجالی روزهای اخیر کشور دریافت ۲. ۵ میلیون یورو ارز دولتی توسطی ک باشگاه ورزشی برای واردات تایر اتومبیل بوده است. این باشگاه البدر بندر کنگ است. باشگاهی که خیلی زود تا آستانه صعود به لیگ یک هم پیش آمد اما تبانی بزرگ سبب شد باشگاه منحل شود. همه در این بندر بدر دریابان را می شناسند. تاجری حدود ۵۵ ساله که تقریبا همه چیز به کشور وارد می کند. از تایر ماشین تا برنج و چای و اقلام دیگر زندگی. اما حالا مشخص شده این برنامه ریزی برای باشگاهداری اهداف اقتصادی هم داشته است. مالک باشگاه برای باشگاه منطقه محرومش که ردیف های تخفیفات مالیاتی بسیاری هم برایشان به همراه خواهد داشت، اساسنامه ای نوشته که امکان فعالیت های کلان اقتصادی هم داشته باشد. از جمله اینکه او با همین اساسنامه توانسته برای واردات ۲. ۴ میلیون یورو تایر خودرو ثبت سفارش کند و حالا نامش در فهرست آنهایی باشد که بیشترین میزان ارز دولتی را دریافت کرده اند. /مشرق

کارگزاران به دنبال تصاحب پست‌های اقتصادی دولت

خبرهای موثق حکایت از آن دارد بخش عمده ای از فشار برای ایجاد تغییرات در تیم اقتصادی کابینه از سوی حزب کارگزاران وارد می‌شود. این حزب در پی فشار جبران تلاش ناکام خود در ابتدای تشکیل کابینه است. گفته می‌شود حزب کارگزاران همچنان به دنبال معرفی رضا ویسه به عنوان وزیر صنعت است. انتشار گمانه ها درباره وزیرانی که تغییر می کنند توسط رسانه های حزب کارگزاران مدیریت می شود. شنیده شده است رییس جمهور به اکثریت افرادی که توسط کارگزاران مطرح شده اند، تمایلی ندارد. /خبرآنلاین

نوبخت به جای نصیحت مردم، توصیه‌هایش را از هیأت دولت شروع کند

علی تاجرنیا در خصوص اظهارات اخیر نوبخت در باره اینکه مردم پول‌ها و طلاهای خود را به بازار وارد کنندگفت: اگر امروز می‌بینیم مردم در صف خودرو قرار گرفته‌اند بیش از اینکه نشان دهد مردم به حرف امثال آقای نوبخت گوش کرده باشند نشان‌دهنده این است که مردم از شرایط آینده هراس دارند. دولت باید تصمیم بگیرد در کاهش هزینه‌های خودش چه اقداماتی لازم است انجام دهد. نمی‌شود کشور در اوج سختی و مشکلات باشد اما وزیر کشور با پرواز اختصاصی رفت‌وآمد کند. وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور در خصوص اعلام لیست افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری کرده‌اند گفت: بعضی وزرا در اولین فرصت به دستور روحانی عمل کردند، اما بیشتر وزرا که در واقع مهم‌ترین کار آنها باید اعلام این لیست باشد، در انتشار آن تعلل می‌کنند. / ایلنا

آمریکا به دنبال باطل کردن دلار‌های خانگی ایران است

علیرضا محجوب گفت: وزارت خزانه داری امریکا با اعلام اینکه ۲۲ میلیارد دلار ارز کشور در دست مردم است، به دنبال باطل کردن این اسکناسهاست. این موضوع در صدر تصمیمات وزارت خزانه داری امریکاست. شخص رئیس جمهور امریکا به جد آن را دنبال می‌کند که اگر به اطلاعات بنیادی برسد ابتدا این اسکناس‌ها را مشکوک و بعد باطل اعلام کند. هدف امریکا از این اقدام حادثه سازی است تا باعث ایجاد تجمع برای فروش دلار و پس دادن این پول‌ها بشود. دولت و دولتی‌ها باید رفتارهای خود را اصلاح کنند و بعد مردم را دعوت به کاری کنند. نوبخت و دیگر مسئولان به جای اینکه از مردم بخواهند کاری کنند از خودشان و خانواده‌شان و از هیأت دولت بخواهند پیشقدم این اقدامات شوند. /تسنیم

سازمان هواشناسی: دزدی برف و ابر غیرممکن است

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد. احد وظیفه (مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی) در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به اظهارات اخیر رییس پدافند غیرعامل مبنی بر اینکه تیم‌های مشترکی از اسرائیل با همکاری یکی از کشورهای همسایه ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند و همچنین ما با ابردزدی و برف دزدی در کشور مواجه هستیم، گفت: نمی‌دانم ایشان برچه اساسی این موضوعات را مطرح کرده است، احیانا ایشان اسناد و مدارکی در این زمینه دارند و من در جریان نیستم، اما براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد. وی افزود: کشوری نمی‌تواند، ابر بدزد، اگر اینگونه بود پلیس آب در آمریکا ایجاد نمی‌شد، چراکه ابرها را از دیگر کشورها می‌دزدیدند و دیگر نیازی به پلیس آب نبود و آن را حذف می‌کردند. وی با بیان اینکه اگر ابری رطوبت کافی داشته باشد، برف و باران ایجاد می‌شود و در صورتی که نداشته باشد اصلا بارشی نخواهد داشت، ادامه داد: ایران دچار خشکسالی‌های ممتد است و این روند جهانی است و فقط شامل ایران نیست.

حجاریان: محال است بگذارند اصلاح‌طلبان به قدرت برسند

سعید حجاریان، حجاريان در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به آينده جبهه اصلاحات در قدرت گفت: ديگر محال است بگذارند اصلاح‌طلبان دولت را بگيرند. بايد کم‌کم عادت کنيم به امثال دولت اعتدال. حجاريان در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به آينده جبهه اصلاحات در قدرت گفت: ديگر محال است بگذارند اصلاح‌طلبان دولت را بگيرند. بايد کم‌کم عادت کنيم به امثال دولت اعتدال.

 

واعظی: چون موسویان ایران نیست این حرف ها را می زند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات اخیر موسویان که خواستار استعفای روحانی شده بود گفت: آقای موسویان که ایران نیست چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند! محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص اظهارات اخیر سیدحسین موسویان مبنی بر استعفای حسن روحانی و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: اظهارات ایشان به هیچ وجه ارتباطی با دولت ندارد، آقای موسویان یک شخص است نه جریان. وی افزود: برخی مصاحبه‌های وی خوب بوده و برخی هم مناسب نبوده است؛ این مصاحبه اخیرش هم بسیار بد بوده و نمی‌دانم ایشان بر اساس چه مبنایی این حرف را زده است؟ آقای موسویان که ایران نیست چنین اظهاراتی را می‌کنند! آن کسانی هم که در ایران زندگی می‌کنند و شرایط را می‌دانند چنین حرفی نمی‌زنند و مطمئنا صحبت ایشان هیچ ارتباطی با دولت ندارد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران: احکام صادرشده برای دانشجویان سنگین است

حجت‌الاسلام کرمي، مسئول نهاد رهبري دانشگاه تهران نيز با «سنگين»خواندن اين احکام از پيگيري‌هاي مسئولان و دانشجويان براي تخفيف و رفع کامل اين احکام سخن به ميان آورد. او در گفت‌وگو با فارس دانشجويان دستگيرشده در ناآرامي‌هاي دي ماه را به دو دسته تقسيم کرد؛ گروهي که همان موقع آزاد شدند و دسته دوم که به تعبير او، به‌خاطر «سابقه‌شان» پرونده‌هايشان نياز به بررسي بيشتر داشت. کرمي درخصوص اعتراضات اخير دانشجويان دانشکده علوم اجتماعي گفت: «از اين جهت که اين احکام در زمان امتحانات به دانشجويان ابلاغ شد، مورد اعتراض آنها قرار گرفت. اين زمان براي اعلام اين احکام مناسب نبود و البته احکام تعدادي از آنها نيز سنگين در نظر گرفته شده که دانشجويان از قبل اعلام کرده بودند اگر تخفيفي صورت نگيرد، امتحانات دانشگاه را تحريم مي‌کنند. البته اين تهديد تعداد محدودي از دانشجويان است که ممکن است روي ضابطه و قانون اقدام نکنند».

عصبانیت سیف از موضع ترکان

رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات چند روز پیش اکبر ترکان در خصوص کم‌کاری بانک مرکزی در تک‌نرخی کردن ارز و برخی انتقادهای دیگر گفت: اظهارات ایشان را خواندم و اگر درست نقل شده باشد موجب تعجب بنده شد. در این صورت به ایشان می‌گویم؛ آقای ترکان، شما چرا؟ ولی‌الله سیف افزود: هر کس نداند، آقای مهندس ترکان به‌خوبی در جریان دیدگاه‌های کارشناسی بانک مرکزی و بنده هستند و از تصمیم‌گیری‌ها و مباحث مطرح‌شده در جلسات ستاد اقتصادی دولت و هیأت وزیران آگاهی دارند، بنابراین شنیدن برخی مواضع ایشان، دست‌کم برای اینجانب مایه تعجب است. وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های ارزی به‌دلیل حساسیت‌های مختلف و ملاحظات متعدد دارای پیچیدگی‌های فراوانی است و مجموعه دولت و بانک مرکزی باید با لحاظ کردن همه این ملاحظات به جمع‌بندی برسند.

پیشنهاد مصباحی مقدم به رئیس‌جهمور

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران :کارهایی که به نظر من آقای روحانی می تواند انجام دهد، این است که اولا ترکیب تیم اقتصادی دولت را اصلاح کند و تغییر دهد چون عملکرد تیم اقتصادی دولت ضعیف ارزیابی می شود بنابراین رئیس جمهور باید یک تیم قوی برای حل مشکلات اقتصادی کشور به کار گیرد.

واکنش تند واعظی به درخواست موسویان برای استعفای رئیس‌جمهور

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص اظهارات اخیر سیدحسین موسویان مبنی بر استعفای حسن روحانی و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: اظهارات ایشان به هیچ وجه ارتباطی با دولت ندارد، آقای موسویان یک شخص است نه جریان. وی افزود: برخی مصاحبه‌های وی خوب بوده و برخی هم مناسب نبوده است؛ این مصاحبه اخیرش هم بسیار بد بوده و نمی‌دانم ایشان بر اساس چه مبنایی این حرف را زده است؟ آقای موسویان که ایران نیست چنین اظهاراتی را می‌کنند! آن کسانی هم که در ایران زندگی می‌کنند و شرایط را می‌دانند چنین حرفی نمی‌زنند و مطمئنا صحبت ایشان هیچ ارتباطی با دولت ندارد.

تعداد دقیق دانشجویان بازداشتی هنوز مشخص نیست

فاطمه سعیدی با انتقاد از احکام صادره دانشجویان بازداشتی دی ماه، عنوان کرد: این موضوع در نشست فردا (سه‌شنبه 12 تیرماه ) در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طرح می‌شود. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز تعداد دقیق دانشجویان بازداشتی مشخص نیست و آنطور که تعداد این افراد 5 نفر اعلام شده با توجه به مراجعات صورت گرفته تعدادشان بیشتر به نظر می‌رسد. وی ادامه داد: بر خلاف اظهارات عنوان شده مبنی بر اینکه وزارت علوم در این زمینه درخواستی برای تخفیف احکام دانشجویان بازداشتی نداشته است ولی وزارت علوم عنوان می‌کند که پیگیری‌ها و جلساتی در این خصوص داشته است تا احکام صادره برای دانشجویان تقلیل یابد. عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: صدور حکم 8 سال محکومیت زندان برای دانشجویی که متولد سال 1375 است زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و افراد محکوم شده با توجه به اینکه بی‌تجربه و نادم هستند، می‌توان در موردشان تجدید نظر کرد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: ضمن اینکه دستگیری‌ این دانشجویان در محوطه دانشگاه بوده است و دانشجویان به نوعی به دلیل جو ایجاد شده تحت تأثیر قرار گرفتند و این دانشجویان بیشتر از اینکه به صورت قضایی با آنان برخورد شود نیاز است ارشاد شوند تا دیگر دست به چنین اقداماتی نزنند.

اقدام قابل تحسین امام جمعه خرمشهر

حجت‌الاسلام موسوی فرد امام‌جمعه خرمشهر در اعتراض به وضعیت آب در این شهر، از مسئولین خواسته است نسبت به رفع مشکل آب در خرمشهر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چراکه اعتراض مردم به وضعیت آب، اعتراضی به‌حق و قابل دفاع است. وی همچنین گفته است: مسئولین وعده داده‌اند که وضعیت آب تا ظرف چند روز آینده به شرایط عادی خود بازمی‌گردد، اما اگر مسئولان بار دیگر دروغ گفتند، من در کنار مردم تحت عنوان آتش به اختیاری در صف مطالبه گری قرار خواهم گرفت. وی که بارها خواستار تسریع در رفع مشکل آب و همچنین انتقال آب شیرین به خرمشهر شده بود، با حضور در جمع کارگرانی که مشغول کار انتقال آب شیرین به خرمشهر بودند، جوشکاری لوله انتقال آب را برای ساعتی به عهده گرفت تا کارگران باروحیه و انگیزه بیشتری کار کنند. این اقدام امام‌جمعه خرمشهر با استقبال چشمگیر مردم خرمشهر مواجه شده است.

 

افشاگری مهاجم تیم‌ملی از رفتار ناجوانمردانه رونالدو

کریم انصاری فرد که ایران را ترک کرده و به یونان بازگشته است، در گفت و گو با روزنامه خبرورزشی دست به افشاگری جالبی زده است. این بازیکن رفتار کریس رونالدو را در بازی پرتغال و ایران ناجوانمردانه دانست و در این باره توضیح داد: «اول اینکه او از روی عمد به صورت مرتضی کوبید و مستحق کارت قرمز بود و دوم اینکه به بازیکنان تیمش می‌گفت وقت را تلف کنند. در اواخر مسابقه پرتغالی‌ها دست این کار زدند و رونالدو از بازیکنان تیمش می خواست چنین کاری کنند.»

قالیباف معاون اول روحانی می‌شود؟

مشاور قالیباف گفت: خبر پیشنهاد معاون اولی دولت روحانی به محمدباقر قالیباف را برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نوشتند اما این خبر به راحتی تکذیب می‌شود. محمدسعید احدیان درباره برگزاری جلساتی از سوی سیدابراهیم رئیسی در تهران با چهره هایی سیاسی همچون محمدباقر قالیباف در موضوع انتخابات مجلس گفت: خبر را دیدم ولی من از چنین جلسه ای درباره انتخابات مجلس اطلاعی ندارم. وی درباره ورود محمدباقر قالیباف به انتخابات مجلس اظهار کرد: آقای قالیباف ورودی به انتخابات مجلس ندارد، او کارهای دیگری می کند. /نامه نیوز

در انتخابات 88 کروبی، دبیرکل کارگزاران را رئیس ستاد خودش کرد

محمدجواد حقشناس عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی به روزنامه اعتماد گفت:در سال ٨٨ موضوع کاندیداتوری آقای کروبی در شورای مرکزی حزب مطرح شد و آنجا رای آورد. آقای کروبی سعی کرد به عنوان چهره حزبی وارد فضای انتخابات نشود. با این سبک و سیاق اتفاق جدیدی افتاد و دیدیم آقای کروبی برای آقای کرباسچی به عنوان رییس ستاد حکم زد. نظر شخص آقاي كروبي بود که چهره‌اي مثل آقاي كرباسچي كه به عنوان چهره‌اي اجرايي مطرح مي‌شد و با سابقه شهرداري تهران رياست ستاد آقاي كر وبي عهده‌دار شود. تصور مي‌شد كه اين مسأله مي‌تواند به رأي آقاي كروبي كمك كند. این کار براي جلب حمايت كارگزاران صورت گرفت البته با تناقض عجيبي رو به رو بوديم. دبيركل حزب كارگزاران با آقاي كروبي همراه شد اما شوراي مركزي كارگزاران هيچ كدام با اين روند موافق نبودند. چهره‌هاي ديگري مثل آقايان نجفي و ابطحي و خانم كديور كنار آقاي كروبي قرار گرفتند. در حالي كه هيچ كدام از آنها ارتباط حزبي با آقاي كروبي نداشتند. حتي طيف‌هايي از فعالين دانشجويي مثل تحكيم وحدت به مجموعه اضافه شدند. آقاي سروش و چهره‌هاي فرهنگي هم حمايت كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار