تابناک / شهردار رشت با حضور در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر با اشاره به شرایط خاص پروژه تصفیه خانه سراوان بیان کرد: پس از قرارداد اجرای پروژه تصفیه خانه، تشکیلات حوزه اجرا به ناچار و در یک مقطع زمانی و به منظور بهره مندی از اسناد خزانه دولتی، اقدامات انجام شده پیرامون پروژه تصفیه خانه سراوان را تأیید کرد.
کد خبر: ۶۲۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 03 July 2018
تابناک / شهردار رشت با حضور در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر با اشاره به شرایط خاص پروژه تصفیه خانه سراوان بیان کرد: پس از قرارداد اجرای پروژه تصفیه خانه، تشکیلات حوزه اجرا به ناچار و در یک مقطع زمانی و به منظور بهره مندی از اسناد خزانه دولتی، اقدامات انجام شده پیرامون پروژه تصفیه خانه سراوان را تأیید کرد.
 

 

 

شهردار رشت با حضور در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر با اشاره به شرایط خاص پروژه تصفیه خانه سراوان بیان کرد: پس از قرارداد اجرای پروژه تصفیه خانه، تشکیلات حوزه اجرا به ناچار و در یک مقطع زمانی و به منظور بهره مندی از اسناد خزانه دولتی، اقدامات انجام شده پیرامون پروژه تصفیه خانه سراوان را تأیید کرد.

 

دکتر نصرتی با قدردانی از حمایت و پیگیری های رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در اجرای پروژه تصفیه خانه سراوان تصریح کرد: با توجه به تأمین اعتبار احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان از محل اسناد خزانه در صورت کم کاری در این حوزه ۷ میلیارد تومان تخصیص یافته از محل اسناد دولتی برای احداث تصفیه خانه را از شهرداری رشت بازپس می گیرند.

وی با اشاره به اینکه پرونده پروژه تصفیه خانه در دیوان محاسبات مورد بررسی قرار دارد، گفت: از آنجایی که یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان توسط شهرداری رشت به پیمانکار تصفیه خانه شیرآبه سراوان پرداخت شده، بنابراین عملکرد مجموعه مدیریت شهری در این حوزه نباید منجر به برگشت اسناد به تهران گردد.

شهردار رشت با اشاره به عبور فاضلاب در رودخانه های رشت تصریح کرد: در حال حاضر رودخانه های رشت با پنج آلاینده مواجه هستند و در هر ثانیه ۶۶۰ لیتر فاضلاب در رودخانه های رشت عبور می کند و اگر تصمیمی اساسی برای این مشکل گرفته نشود، رودخانه های رشت به طور کامل به فراموشی سپرده می شود.

 

ضرورت سرعت بخشی در احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سرریز شدن زباله بیش از ۳۰ شهرستان درسراوان گفت: سرعت بخشی در احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان بسیار ضروری به نظر می رسد

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه چند روز قبل بازدیدی از سایت سراوان انجام دادم گفت: برخی از مدیران اعلام کرده اند که شهرداری رشت درباره سراوان به خوبی عمل نکرده و این در حالی است که با نظارت های شورای اسلامی شهر رشت و تلاش های سازمان های مربوطه شهرداری اقدامات ارزشمندی در سراوان انجام شده است.

ضرورت عملیاتی شدن وعده های دولت در خصوص سراوان

وی در اشاره به رانش زباله در سراوان افزود: رانش اخیر زباله در سراوان خطر آفرین بوده و باید هر چه سریعتر نسبت به بهسازی این حوزه اقدام کنیم.

شیرزاد با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن وعده های دولت در خصوص سراوان خاطرنشان کرد: اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی که به منظور ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشتاختصاص پیدا کرده بود، مانند گوشت قربانی تقسیم شد و عملاً اقدام موثری نیز در این حوزه انجام نشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری رشت در راستای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود اقدامات زودبازده ای در دستور کار دارد و امیدوارم با جذب مابقی اعتبار ۵۰میلیارد تومانی اقدامات موثری در این بخش انجام شود.

 

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با تبریک روز صنعت و معدن گفت: علیرغم تمامی بداخلاقی هایی که صنعت و معدن درباره صدور مجوز برداشت شن به منظور پاشیدن بر روی زباله های سراوان انجام می دهد، این روز را به فعالان این عرصه تبریک گفته و امیدواریم پس از این شاهد تعامل بیشتر این اداره کل با شهرداری رشت باشیم.

 

شیرزاد با بیان اینکه شهرداری رشت بیش از توانش در حوزه های مختلف از جمله ساماندهی دستفروشان، ایجاد اشتغال و .. ورود کرده است، افزود: از استاندار گیلان تقاضا داریم در نحوه عملکرد صنعت و معدن گیلان و موضوع صدور مجوز برداشت شن و ماسه برای ریختن روی زباله های سراوان شخصاً ورود کرده و این موضوع مهم با سلامت مردم ارتباط تنگاتنگ دارد.

 

ضرر ۹۰۰ میلیون تومانی شهرداری در اثر رانش زباله در سراوان

بهراد ذاکری با انتقاد از عدم اجرای فاز نخست تصفیه خانه شیرابه سراوان گفت: شرکت طرف قرارداد با شهرداری رشت مدعی است بر اثر رانش زباله در سراوان ۹۰۰ میلیون تومان متضرر شده و این ادعا باید بر اساس صورت وضعیت و تائید کارشناس رسمی بررسی شود.

وی با پیشنهاد اینکه اگر تا دو هفته آینده فاز نخست این کار ارائه نشود قرارداد فسخ شود، با تاکید بر اینکه تضامین اجرایی پروژه تصفیه خانه سراوان باید مشخص شود اظهار کرد: باید در این حوزه به صورت فنی ورود کرده و زمان مشخص به منظور تکمیل آن اعلام شود.

وی افزود: مباحثی که پیمانکار درباره ضرر و زیان ۹۰۰ میلیون تومانی مطرح کرده باید بر اساس نظریه کارشناس رسمی تأیید شود و درباره این مساله نیز باید مباحث بیمه ای نیز پیگیری شود.

ضرورت رفع معایب پروژه های قابل اجرا در سایت سراوان

 

محمد حسن عاقل منش نیز با تأکید بر ای آنکه مباحث به منظور رفع معایب به چالش کشیده می شود، گفت: باید معایب و محاسن پروژه ها بررسی و در یک زمان مشخص اجرایی شود.

 

نباید به نوعی رفتار کنیم که پیمانکاران متضرر شوند

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه با اشتباهات متعدد طی ۶۰ سال آلودگی رودخانه های رشت رقم زده شد، گفت: آب و فاضلاب گیلان بزرگترین خدمتش سرازیر کردن فاضلاب سنگین شهر به داخل رودخانه ها بوده و سرازیری فاضلاب شهرصنعتی و بیمارستان ها مشکلات این حوزه را افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه قوانین متعددی در باره بررسی و اجرایی شدن تعهدات پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری رشت وجود دارد بیان کرد: مدیریت واحد برای ساماندهی رودخانه های رشت و پس از آن بحث اخذ اعتبارات ملی نیاز اصلی برای رفع مشکلات فعلی رشت است.

حاجی پور با تأکید بر اینکه تصمیمات باید به سمت و سویی هدایت شود که مشکلات را برطرف کند گفت: پیشنهاد می کنم ادامه پروژه تصفیه خانه شیرآبه سراوان با جدیت پیگیری شده و ادامه کار بر اساس قانون پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات پیمانکاران باید پرداخت شود بیان کرد: نباید به نوعی رفتار کنیم که پیمانکاران متضرر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار