کد خبر: ۶۲۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 30 June 2018

تابناک / عضو فراکسیون گردشگری مجلس، طرح تعطیلی زمستانی مدارس را بی‌ربط به رونق صنعت گردشگری کشور دانست و گفت: این طرح برای پخته شدن باید به مجلس بیاید.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح تعطیلی زمستانه مدارس، اظهار کرد: تعطیلی زمستانه مدارس در جهت افزایش گردشگری، طرحی ناپخته و غیر منطقی است که به بحث گردشگری کمک نمی‌کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مذکور برای پخته شدن باید به مجلس بیاید و پس از بررسی‌های کارشناسانه به تصویب نمایندگان ملت برسد، ادامه داد: در حال حاضر همین تعطیلات تابستانه که اسماً سه ماه ولی رسماً 4 ماهه است دانش آموزان را به طور کلی از درس و مدرسه دور می‌کند حال اگر تعطیلات دیگری نیز بخواهد به این حجم از تعطیلی اضافه شود، قطعا آموزش دانش آموزان سخت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته تعطیلاتشان بسیار کمتر از ایران است و میزان بالای تعطیلات مدارس در کشور به تحصیلات روند آموزشی دانش آموزان ضربه می‌زند.

قربانی اضافه کرد: بهتر است مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلایل اصلی عدم رونق گردشگری در کشور بپردازند و پایه‌های اصلی این صنعت درآمدزا در هر کشور را مورد بازنگری قرار دهند.

وی توجه به توسعه زیرساخت‌ گردشگری را مهم‌ترین مسئله خواند و بهبود وضعیت هتلینگ، ترانزیت، ارتقای خدمات‌دهی شرکت‌های گردشگری، کاهش دادن هزینه‌ها برای توریست، امنیت گردشگری، نوع ارتباط گیری با مسافران و معرفی جاذبه‌ها به گردشگران را از فاکتورهای اصلی بهبود وضعیت گردشگری در کشور برشمرد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس استفاده از جذابیت‌های طبیعی را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم کشور دانست که از آن در حوزه گردشگری بهره‎گیری چندانی صورت نگرفته است و افزود: ایران دارای 14 اقلیم از 16 اقلیم دنیا است و باید برای بهره بردن از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و تا این صنعت کمک حالی برای درآمدهای کشور باشد.

به گزارش خانه ملت، رئیس سازمان میراث فرهنگی از هماهنگی‌های میان این سازمان و آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانه دانش آموزان خبر داد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار