کد خبر: ۶۲۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 28 June 2018

تابناک / رئیس سابق شورای شهر تهران به نامه‌ای که عده‌ای برای مذاکره نوشتند اشاره کرد و گفت: دوستانشان هم آنها را تف و لعنت می‌کنند.


مهدی چمران پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه در مسجد صاحب‌الزمان شهر یاسوج با گرامیداشت این روز اظهار کرد: استکبار حقوق بشر مورد دلخواه خود را به جهان تحمیل می‌کند.

چمران ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله با نظام جمهوری اسلامی ترور بود و در ابتدای پیروی انقلاب استکبار تلاش کرد قومیت‌ها را در کشور تحریک کند و آن‌ها را به قیام وا دارد و دشمنی را در بین ایرانیان نهادینه کنند.

وی در ادامه با بیان تاریخچه‌ای از ترور در ایران و ایجاد ناامنی در شهرهای مختلف به حضور دکتر چمران در پاوه و مقابله وی با کومله اشاره کرد و گفت: این توطئه و سایر کودتاهای آنها شکل نگرفت و شکست خورد.

چمران به حمله نظامی به طبس اشاره کرد و گفت: در آن جا هم شکست خوردند و خداوند این ملت را کمک کرد اما بعد از آن جنگ را داشتیم.

وی افزود: فردی عقده‌ای مثل صدام را تجهیز کردند و در مقابل کشوری قرار دادند که نه سازماندهی و نه آموزش جنگی داشت چرا که انقلاب به تازگی به وقوع پیوسته بود.

رئیس سابق شورای شهر تهران به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال جنگیدیم و طولانی‌ترین جنگ زمانه بود و آخر سر با سرافکندگی به مرزهای بین‌المللی برگشتند.

وی به توطئه‌های بعد از جنگ مثل فتنه ۷۸ اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون هم همان مسیر را به شکل دیگری دنبال می‌کنند.

چمران به برخی از ترورهای ابتدای انقلاب مثل ترور شهید مطهری و شهید مفتح اشاره کرد و گفت: سازمان مجاهدین خلق قبل از انقلاب تشکیل شد و با سازمان چریک‌های فدایی خلق اقداماتی کردند.

وی گفت: اینها در ابتدای انقلاب با مردم همراه شدند و نیروهای جوانی هم از بین مردم گرفتند و از دکتر چمران دعوت کردند و از او خواستند که با هم بر سر برخی مسائل صحبت کنند.

چمران افزود: به مقر آنها در محل وزارت بازرگانی کنونی رفتیم و نشستیم و صحبت کردیم و به دکتر چمران گفتند که ایدئولوژی شما التقاطی است و ما دنبال اسلام ناب هستیم.

چمران افزود: از بنی‌صدر حمایت کردند و به بنی‌صدر هم نزدیک و نزدیک شدند و همان شد که او هم در اواخر ریاست جمهوری به مانند همان‌ها رفت و مخفی شد و از ایران گریخت.

وی به ترورهای بعد از خلع بنی‌صدر اشاره کرد و گفت: از پاسدار و غیر پاسدار و از هر قشری از مردم را ترور می‌کردند و این گونه شد که به ۱۷ هزار ترور انجامید و ما کشوری با بیشترین قربانی ترور در دنیا هستیم.

چمران اظهار کرد: همان‌هایی که اجازه نمی‌دادند اول انقلاب کاپشن‌های غنیمتی آمریکایی را بپوشیم با سناتورهای آمریکایی می‌نشینند و برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان این که ترامپ دیوانه نیست و درست فکر می‌کند اظهار کرد: از برجام بیرون آمد تا به راحتی مردم ما را به ستوه در آورد و از آن طرف هم پیاده نظام آن‌ها وارد کشور شود و سو استفاده کند.

چمران با بیان این که مردم مشکلاتی دارند و باید مسؤولان خودشان مشکلات را حل کنند افزود: باید کمر همت ببندند و اطرافیشان را هم که از رانت استفاده می‌کنند کنار بگذارند و بدانند که با شوخی و خنده نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

چمران تصریح کرد: بازار ارز و اتومبیل را به هم می‌ریزند و عده‌ای هم نادانسته با آنها همکاری می‌کنند و این گونه است که صهیونیست‌ها هم لفاظی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به همه کمک‌هایی که دنیا به صدام کردند اشاره کرد و گفت: از اتریش و آلمان گرفته تا هند و برزیل به صدام کمک می‌کردند اما نتوانستند کاری کنند و در نهایت در تنگه مرصاد شکست نهایی را پذیرفتند.

وی افزود: آنها امروز دایه دلسوزتر از مادر شده‌اند و به دنبال ایجاد شورش در ایران هستند و در این میان خودشان عده ای را بکشند و علم خونخواهی در دست بگیرند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان این که در نهایت پیروز خواهیم شد اظهار کرد: آن‌ها که می‌خواهند تخم یاس و ناامیدی بکارند آب در هاون می‌کوبند.

وی در ادامه با بیان این که اسرائیل خودش بزرگترین آب دزد منطقه است تصریح کرد: این‌ها می خواهند برای ما دلسوزی کنند و نمی‌دانند که ما با تنگدستی در جنگ پیروز شدیم و امروز با مدرن‌ترین سلاح ها که در اختیار داریم اسرائیل را نابود خواهیم کرد.

چمران به نامه‌ای که عده‌ای برای مذاکره نوشتند اشاره کرد و گفت: دوستانشان هم آنها را تف و لعنت می‌کنند.

وی افزود: آنها به دنبال به هم ریختن بازار ارز و خودرو هستند تا با ایجاد بی‌ثباتی افکار عمومی را منحرف کرده و دوباره نوکر امریکا شویم.

چمران به تهمت‌هایی که به شهید بهشتی زده شد اشاره کرد و گفت: چه خانه‌ها و ویلاهایی که به ایشان نسبت ندادند و دروغ‌ها و تهمت‌هایی که به ایشان زدند.

وی به فضای مجازی امروز اشاره کرد و گفت: روشنگری وظیفه ماست و باید اصلاح صورت گیرد و رانت از بین برود و به درد مردم رسیدگی شود تا دروغ‌ها و تهمت‌ها هم از بین برود.

وی شهید بهشتی را فردی تشکیلاتی و معتقد دانست و گفت: آن‌ها نمی‌خواستند انقلاب با تشکیلات و سازماندهی پیش برود به همین خاطر شهید بهشتی را ترور کردند.

چمران با بیان این که در جنگ ۲۰۰ هزار شهید دادیم و نباید آرام بنشینیم تصریح کرد: این قدر جان و خون دادیم که آرام ننشینیم و علیه طواغیت و استکبار فریاد بزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار