کد خبر: ۶۲۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 23 June 2018

تابناک / شمشیربازان گیلانی حاضر در تیم های ملی بانوان و آقایان، در مسابقات آسیایی درخشیدند.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم شمشیربازی اسلحه سابر بانوان ایران با حضور فائزه رفیعی از گیلان برای اولین بار مقام ششم آسیا را کسب کرد و سهمیه حضور در بازی های آسیایی اندونزی را بدست آورد.
سعید علیپور افزود: در پایان رقابت های شمشیربازی سابر قهرمانی آسیا که در تایلند جریان داشت، تیم ملی بانوان چهار نفره سابر کشورمان با حضور رفیعی از گیلان برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی ایران بر سکوی ششم قرار گرفت و سهمیه حضور در بازی های آسیایی اندونزی را کسب کرد.
وی ادامه داد: رفیعی شمشیرباز شایسته استان گیلان به همراه سایر ملی پوشان با درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا توانستند برابر تیم های شمشیربازی بانوان فیلیپین و چین به برتری برسند و مقابل تیم های کره و ژاپن که در دنیا صاحب عنوان برتر هستند، نتیجه را واگذار کردند.
به گفته علیپور ، با توجه به نتایج کسب شده رفیعی به همراه تیم ملی شمشیربازی بانوان ایران در رتبه ششم آسیا قرار گرفت تا جواز حضور در بازی های آسیایی 2018 اندونزی را کسب کنند.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان بیان داشت: در بخش مردان نیز محمد رهبری ملی پوش شایسته استان به همراه تیم ملی در اسلحه سابر موفق به کسب مقام نایب قهرمانی آسیا شد.
وی اضافه کرد: رهبری به همراه سه ملی پوش اسلحه سابر ایران، برابر تیم‌های شمشیربازی اندونزی، سنگاپور و ژاپن به برتری دست یافتند و در دیدار نهایی و فینال این مسابقات نیز، با امتیازی نزدیک مغلوب چین شدند تا روی سکوی دوم و نایب قهرمانی آسیا قرار گیرند.
در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا، زبده ترین ورزشکاران این رشته از کشورهای قاره کهن در اسلحه های مختلف و در 2 بخش بانوان و مردان، به صورت تیمی و انفرادی در تایلند با هم به رقابت پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار