بعد از آنکه کمیسیونی در شورای شهر تصمیم گرفت اسامی هنرمندان و مشاهیر را بر روی چند خیابان بگذارد، برخی شخصیت های سیاسی با کشاندن پای فرح دیبا به این ماجرا، سعی در ممانعت دارند.
کد خبر: ۶۲۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 19 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، شورای شهر یزد  چندی قبل نام برخی معابر یزد را به نام چهره های فرهنگی تغییر داد. استاد احمد باربد، از اهالی موسیقی و استاد هاشم ارکان از هنرمندان یزدی را بر دو خیابان یزد نامگذاری شده اند. این شورا همچنین در نظر دارد نام مصدق را به خیابانی در شهر یزد نامگذاری کند.

هرچند این نام گذاری هنوز نهایی نشده است اما در این میان تنها یک نفر با این ماجرا مخالفت کرده است. حجت الاسلام و المسلمین مدرسی امام جمعه منطقه محمدآباد یزد که یکی از رسانه ای ترین چهره های روحانی در یزد و از حامیان اصلی جریان اصولگرایی محسوب می شود در خطبه های نماز جمعه با این نامگذاری مخالفت کرده است.

مدرسی بدون نام بردن از شورای شهر یزد و صرفا " برخی کمیسیون ها" به اسلام زدایی در جامعه متهم کرده است.

او در خطبه های نمازجمعه گفته است:  نباید اجازه دهیم آلودگی‌های فرهنگی این چنین کم کم در جامعه ما رسوخ پیدا کند و فکر و ذهن جامعه را از انقلاب جدا کند همه این حرکت‌ها با هدف اسلام زدایی و انقلاب زدایی است که می‌خواهد در جامعه ما رواج پیدا کند و از از نیروی انتظامی می‌خواهیم که در این زمینه مخصوصا در شهرهای مذهبی برنامه‌ریزی کند.

مدرسی  با اظهار تاسف در خصوص اقدامات برخی نهادهای فرهنگی گفت: برخی از این نهادها در شهرمان بعد از چهل سال به جای این که انقلاب، خون شهیدان و نمادهای معرفتی دینی را پاسداری و تقویت کنند به درست نقطه مقابل آن دست می‌زنند و به ارزش‌های ارائه شده توسط امام چنگ می‌زنند نامگذاری‌های اخیر در برخی از قسمت‌های شهر و تصویب شدن آن در برخی کمیسیون‌ها واقعا باعث تاسف است.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی ادامه داد: متاسفانه خیابانی به نام کسی زده می‌شود که درمقابل فرح خم شد دست او را بوسید و برخلاف مسیر روحانیت حرکت کرد کسی که امام(ره) او را بایکوت کرد و نام او را از صفحه تاریخ حذف کرد آیا درست است نام یک خیابان به نام مصدق گذاشته شود؟، آیا این اقدام انقلابی گری است؟ چه هدفی از این کار دنبال می‌شود؟ یا نام خیابانی به نام خاله یک خان که چهل سال از وجود آن ها می گذارد گذاشته شده و یا اینکه خیابانی به نام موزیسین دوره صفوی گذاشته می‌شود این اقدامات اسلام زدایی انقلاب زدایی و امام زدایی است.

هرچند مخالفت امام جمعه منطقه محمدآباد یزد با مصدق برای اولین بار مطرح می شود اما سال گذشته شورای شهر تهران نام خیابان نفت را به نام مصدق تغییر داد. این اقدام شورای شهر تهران در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در ۲۹ اسفند انجام گرفته بود.

بنابراین این نام گذاری در تهران که به صورت رسمی  وطبق قانون صورت گرفته  و به نظر نمی رسد مانعی برای این نام گذاری در یزد هم باشد.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
سفیدی که روسیاه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
دوست من روسیاه بود
یزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
شاید مشکلی نباشد که قدری هم به پیشینه یزد توجه شود وبا نامگذاری خیابانها به نام نام اوران یزدی اهمیت یزد جلوه بیشتری داشته باشد.بدنیست نام غیاث الدین نقشبند یزدی بافنده پارچه های زربفت دوره صفوی ازقلم نیفتد.اصفهان وتهران درزمینه نامگذاری معابر الگوی خوبی هستند.حالا یزد ما بیشتر شهید تقدیم انقلاب کرده یا اصفهان .فکرنکنم منافاتی باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار