کد خبر: ۶۲۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۹ 19 June 2018

تابناک / رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان گفت: در صورت استفاده از جوش شیرین در نانوایی، با متخلفان برخورد جدی می شود.

به نقل از واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان فرهاد دلق پوش از مصوبه اخیر کمیسیون نظارت مرکز گیلان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مرکز بهداشت استان ۲۱ درصد نانوایی ها از جوش شیرین در عمل آوری و پخت نان استفاده می کنند که کاملاً با سلامت مردم جامعه در تضاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان بعنوان رئیس کمیسیون مذکور، برخورد با نانوایان متخلف را در دستور کار قرارداد و عنوان کرد: همه نانوایان مکلف به استفاده از مایه خمیر در عمل آوری و پخت نان هستند و در صورت استفاده از جوش شیرین پس از سه مرتبه تذکر توسط مرکز بهداشت ، اقدام لازم جهت ابطال پروانه کسب و فعالیت آنان خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان تصریح کرد: موارد مصوب در کمیسیون نظارت استان مبتنی بر قانون بوده و پس از رأی گیری اعضا به نتیجه نهایی می‌رسد و به کل اصناف استان ابلاغ می‌گردد که در این شرایط با وحدت رویه لازم الاجرا می می‌باشد.

دکتر دلق پوش همچنین مصوبه دیگر کمیسیون نظارت در خصوص میزان متراژ صدور مجوز برای نانوایان را اینگونه تشریح کرد: که در شهرها ۶۵ متر حداقل برای یک نوع پخت نان و به ازای هر پخت که اضافه گردد ۲۵ متر به متراژ افزوده می شود و همچنین در روستاها و بخش ها صدور مجوز برای نانوایی برای یک پخت در ۶۰ متر صادر می گردد و برای هر نوع پخت اضافه ای ۲۰ متر افزایش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: میزان مساحت های در نظر گرفته شده در کمیسیون نظارت بر اساس ضوابط بهداشتی و بازدید کارشناسی اتحادیه و کارشناسان متخصص صنفی می باشد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان اخذ مجوز های مهارتی و نیازسنجی جغرافیایی بر اساس ضریب تراکم جمعیتی را در صدور مجوز احداث نانوایی ضروری دانست و گفت: بسیاری از نانوایان استان مهارت لازم را در پخت نان مطلوب ندارند این در حالی است که گیلان غیر از جمعیت ساکن، پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر می باشد که ضرورت دارد نان با بهترین کیفیت تولید و عرضه گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار