فرماندار شهرستان ابرکوه گفت: با پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 20 میلیون یورو تسهیلات ارزی به صنایع خرد، مشاغلی خانگی و متوسط تا پایان سال 97 حدود 1500 شغل در شهرستان ابرکوه ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۱۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 17 June 2018

محمد کاظمی نسب  به بیان گزارش عملکرد دولت در این شهرستان پرداخت و گفت: یکی از نیازها و اولویت‌های ویژه شهرستان مربوط به حوزه بهداشت و درمان است که در یک سال گذشته شاهد ساخت و احداث و راه‌اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان با اعتباری بالغ‌بر 2 و نیم میلیارد تومان بودیم.

کاظمی نسب اظهار کرد: فاز اول توسعه بیمارستان با اعتباری بالغ‌بر 8 و نیم میلیارد تومان در حال انجام است که هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. خریداری تجهیزات و لوازم چشم‌پزشکی و سایر تخصص‌ها به ارزش پانزده میلیارد ریال، ارتقاء بیمارستان از 32 به 96 تخت خوابی، احداث درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان با اعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد تومان از دیگر فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان بوده است.

فرماندار ابرکوه افزود: در روستاها بیش از 60 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر 3 و نیم میلیارد تومان در یک سال گذشته آغاز و بعضاً به بهره‌برداری رسیده و برخی تا پایان هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. ضمن اینکه طرح فاضلاب شهری ابرکوه با اعتباری بالغ‌بر 8 و نیم میلیارد تومان نیز در حال اجرا است.

وی حفر 3 حلقه چاه آب شهری و 2 حلقه روستایی مورد نیاز شهرستان با اعتبار 2 و نیم میلیارد تومان، ساخت مخزن هوایی مهردشت و ساختمان اداری آبفا در شهر این شهر، آغاز پروژه باند دوم کمربندی ابرکوه به طول 14 کیلومتر از ابتدای سال، احداث دو تقاطع غیر هم‌سطح در ورودی شهر از سمت یزد و خروجی به سمت فارس را از جمله اقدامات مهم دولت در این شهرستان دانست.

کاظمی نسب خاطرنشان کرد: در شهرداری ابرکوه 15 پروژه خرد و کلان با اعتباری بالغ‌بر 4 و نیم میلیارد تومان و در شهرداری مهردشت نیز طرح‌هایی با اعتبار 1 و نیم میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها و جبهه‌های دولت را، تلاش در حوزه اشتغال دانست و اذعان کرد: طی دو سال گذشته بنا بر تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور برنامه‌های وسیعی انجام شده تا بر چالش بیکاری در شهرستان غلبه کنیم. در بخش صنایع کوچک، خرد و خانگی بیش از 90 طرح اشتغال‌زایی با تسهیلات 40 میلیارد تومانی با پیش‌بینی بیش از 450 شغل در شهرستان داشته‌ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیش از 80 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و بیش از 20 میلیون یورو تسهیلات ارزی در اختیار صنایع متوسط شهرستان فولاد و کاشی و سرامیک قرار گرفته است تا در پایان سال 97 شاهد ایجاد بیش از هزار شغل در این بخش باشیم.

کاظمی نسب در ادامه از همراهی مردم شهرستان ابرکوه و اقشار مختلف در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و متنانت و صبر آنان در مواجهه با وضعیت اقتصادی موجود تقدیر کرد و گفت: صنف کامیون داران و رانندگان حرکت مدنی خود را به‌خوبی آغاز کرده و مطالبات خود را پیگیری کردند که در نهایت بخش عمده‌ای آن‌که در توان دولت بود انجام شد و بقیه در مهلت تعیین‌شده انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار