کد خبر: ۶۱۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴ 15 June 2018

تابناک / استاندار گیلان گفت: کند شدن روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان گیلان اظهار داشت: سفر‌های شهرستانی مدیران در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روندی اثرگذار را در فرآیند پرداخت این تسهیلات ایجاد کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیگیری و اجرای تصمیمات در شهرستان‌ها باید به صورت متداوم و مستمر انجام شود گفت: استان گیلان تلاش دارد تا سهم اعتبارات اشتغال روستایی خود را از تسهیلات مذکور جذب کند و در این راستا به منظور جذب اعتبارات مازاد سهمه خود تلاش می‌کند.

سالاری با تاکید بر اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ویژه در بخش روستایی توان بازپرداخت متقاضی باید از سوی نهاد‌ها مورد توجه واقع شود گفت: نیت از پرداخت این تسهیلات، ارائه وام‌های قرض‌الحسنه نیست و با بررسی طرح‌ها باید از عدم بازپرداخت تسیهلات از سوی متقاضی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه جذب سهمیه استان گیلان از اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی به طور ویژه دنبال می‌شود و گیلان می‌تواند 300 میلیارد تومان اعتبارات مازاد در این حوزه جذب کند گفت: اگر استان گیلان جذب سهمیه تعیین شده موفق نشود جذب اعتبارات مازاد را از دست می‌دهد.

سالاریبا بیان اینکه مطالعه دستور عمل‌های ویژه پرداخت این تسهیلات در شهرستان‌ها امری واجب است و مدیرانی که در این حوزه کم‌کاری می‌کنند به مجموعه خود آسیب می‌زنند افزود: هدف‌گذاری استان گیلان در ایجاد واحد‌های بوم‌گردی 5 هزار واحد است و در این حوزه نیازمند حرکت ویژه هستیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون شهرستان‌ها در راستای رسیدن به سهمیه اعتبارت تعیین شده گیلان در تسهیلات اشتغالزایی موفق ظاهر نشده‌اند افزود: سردرگمی و هزینه تراشی برای متقاضیان حوزه بوم‌گردی روند پرداخت تسهیلات را کند کرده و موجب عدم موفقیت طرح‌ها می‌شود.

وی با انتقاد شدید از کارگزاری سامانه کارا و با بیان اینکه نماینده کارگزاری باید به طور مداوم به شهرستان‌ها اعزام شود و دستور این موضوع در جلسات پیشین ابلاغ شده بود خاطرنشان کرد: عدم تحقق این موضوع با توجه به حساسیت آموزش و بررسی طرح‌ها در استان گیلان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سالاری با تاکید بر اینکه نماینده کارگزاری سامانه کارا باید به طور مداوم به شهرستان‌ها اعزام شود و طرح‌ها را مورد بررسی قرار دهد خاطرنشان کرد: عدم اقدام در این راستا از سوی کارگزاری سامانه کارا باتوجه به ابلاغ موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه روش‌هایی که در روند پرداخت‌ تسهیلات اشتغالزایی وقفه ایجاد کند به هیچ عنوان از مدیران استانی و شهرستانی در گیلان پذیرفته نمی‌شود افزود: تمامی مدیران در استان گیلان باید با گامی مثبت در عملکرد خود موجب افزایش پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بانک‌های عامل در دریافت وثیقه از روستاییان به منظور پرداخت این تسهیلات باید به شیوه زندگی و توان مالی افراد توجه کنند خاطرنشان کرد: با تفکیک و تحلیل طرح‌ها قبل از پرداخت تسهیلات به درستی می‌توان از عدم موفقیت آنها در استان جلوگیری کرد.

سالاری با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی بسیار مهم و حائز اهمیت است تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان در شهرستان‌ها اگر نیازمند اعتبار است این اعتبارات به طور ویژه از استانداری تامین می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه سهمیه شهرستان‌ها در جذب اعتبارات اشتغالزایی اگر به طور مطلوب محقق نشود بدون تعارف این اعتبارات به شهرستانی دیگر تعلق می‌گیرد گفت: اگر استان گیلان در جذب سهیمه اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی خود موفق عمل نکند، سهمیه گیلان به استان‌های دیگر منتقل می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان باید به صورت دقیق و گسترده انجام شود تصریح کرد: در حوزه گردشگری پرداخت تسهیلات باید با سرعت بیشتری صورت گیرد و این حوزه در گیلان نیازمند توجه ویژه است.

سالاری با تاکید بر اینکه الویت‌بندی طرح‌ها در شهرستان‌ها باید به طور ویژه‌ای مد نظر قرار گیرد و طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری در استان گیلان نیارمند توجه است بیان کرد: با وضعیت کنونی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه بوم‌گردی به طور حتم به هدف تعیین شده نمی‌رسیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه ضرورت‌ها و نیازمندی‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر باید به دبیرخانه استانی ارائه شود تاکید کرد: جذب متقاضی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان نیارمند افزایش است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه ضرورت‌ها و نیازمندی‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر باید به دبیرخانه استانی ارائه شود تاکید کرد: جذب متقاضی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان نیارمند افزایش است.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف پرونده‌های در دست بررسی هرچه سریعتر در شهرستان‌ها انجام شود خاطرنشان کرد: در ایجاد اشتغال‌های روستایی اگر به درستی در راستای جذب سرمایه‌گذار اقدام کنیم به طور حتم نرخ بیکاری در استان گیلان با کاهش چشمگیر مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های ایجاد شغل در گیلان بسیار فراتر از دیگر استان‌های کشور است و با وجود این ظرفیت‌ها جوانان گیلانی نباید بیکار باشند افزود: با آموزش‌های کارآفرینی و جذب مناسب سرمایه‌گذار در حوزه ایجاد اشتغال به درستی می‌توان مشکلات پیش پای جوانان گیلانی را برطرف کرد و نرخ بیکاری در گیلان را کاهش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار