رئیس سازمان چای کشور گفت:‌ تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به حساب آن‌ها واریز شده است.
کد خبر: ۶۱۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 14 June 2018

به گزارش تابناک : حبیب جهانساز اظهار داشت:‌ تاکنون بالغ بر 43 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است بنابراین تمام کشاورزان شمالی تا پایان نیمه نخست اردیبهشت وجوه مربوط به برگ سبز تحویلی خود به کارخانجات را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور بیان داشت:‌ در چند روز گذشته 25 میلیارد و 393 میلیون تومان از مطالبات چایکاران شمالی به حساب آنان واریز شد به این ترتیب تاکنون در مجموع با احتساب این مبالغ پرداختی 43 میلیارد و 854 میلیون تومان از مطالبات پرداخت شده است.

جهانساز ‌با اشاره به قدر‌السهم پرداختی دولت افزود:‌ در حال حاضر قدر‌السهم مربوط به دولت تا پایان نیمه نخست اردیبهشت پرداخت شده است همچنین برخی از کارخانجات چایسازی نیز نسبت به پرداخت وجوه و قدرالسهم مربوط به خود تا پایان نیمه دوم خرداد اقدام کرده‌اند.

وی میزان برگ سبز درجه یک تولید شده را برشمرد و گفت:‌ در پایان چین و برداشت نخست برگ سبز چای،‌ کشاورزان گیلانی و مازندرانی بیش از 30 هزار و 910 تن برگ سبز درجه یک استحصال کردند یعنی حدود 73 درصد محصول تحویل داده شده به کارخانجات درجه یک بوده است.

رئیس سازمان چای کشور به میزان برگ سبز درجه دوم نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ 27 درصد از برگ سبز تحویل داده شده توسط چایکاران شمالی یعنی حدود 11 هزار و 458 تن از محصول استحصال شده درجه دوم بوده ‌که جهت تولید چای خشک به کارخانجات چایسازی انتقال پیدا کرده است.

جهانساز مجموع خرید برگ سبز چای را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ در مجموع بیش از 42 هزار و 368 تن برگ سبز چای اعم از درجه یک و درجه دو توسط چایکاران شمالی به کارخانجات تحویل داده شده است که ارزش ریالی آن در حدود 101 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی میزان کاهش برداشت چای نسبت به سال گذشته را 6 درصد اعلام کرد و گفت‌:‌ از آغاز فصل برداشت برگ سبز چای 150 کارخانه وارد فرآیند تحویل و استحصال چای خشک شدند که در حال حاضر به علت پایان برداشت تعداد کارخانجات فعال در دو استان شمالی 50 واحد گزارش می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور میزان تولید چای خشک در کارخانجات فرآوری شمال را برشمرد و عنوان کرد: طبق گزارشات واصله‌ تاکنون کارخانجات و واحدهای تولید چای خشک در دو استان گیلان و مازندران در مجموع بیش از 9 هزار و 533 تن چای خشک استحصال کرده‌اند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار