رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: زشت است شهری مثل اصفهان آب نداشته باشد/برخی مسئولان پیاده نظام دشمن هستند/مخالفت با پخش زنده جام جهانی در پارک‌های کرج و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 13 June 2018
 
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جریان احمدی نژاد را فاقد دانش و عقلانیت است

حجت‌الاسلام محسن غرویان درباره اظهارات احمدی‌نژاد که مدعی شده می توانسته شش ماهه کل تحریم ها را بردارد و تحریم های کنونی نتیجه کار حسن روحانی در مذاکرات دولت اصلاحات با اروپایی هاست و ربطی به دولت نهم و دهم ندارد، اظهار کرد: تحلیل های احمدی نژاد را قبول ندارم، احمدی نژاد و جریان فکری اش خودش را در 8 سال ریاست جمهوری نشان داد و مردم از او شناخت پیدا کردند.

به گزارش خبرآنلاین، غرویان جریان احمدی نژاد را فاقد علم، دانش و عقلانیت خواند و گفت: احمدی نژاد فردی با شعارهای توخالی است و مردم ماهیت شخصیتی او را فهمیده‌اند. این شعارهای احمدی نژاد نیز توخالی است، نوعی حرف های پوپولیستی برای جلب افکار عمومی است که به نظرم نتیجه ای ندارد. در مقابل، روحانی براساس نگرش دیپلماتیک و واقعیت های عالم سیاست حرکت می کند، نتیجه انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نیز نشان داد که مردم با شناخت به گفتمان اعتدال رأی دادند و تداوم این گفتمان را مصلحت کشور می‌دانند.

وزیر آموزش و پرورش: حسینیه کنار مدرسه روستایی سرویس بهداشتی داشت، مدرسه نداشت

بطحایی، وزیر آموزش و پرورش: بازدیدی از یک مدرسه در روستایی داشتیم که متأسفانه سرویس بهداشتی هم نداشت. در حالی که در کنار مدرسه حسینیه‌ای با امکانات بهداشتی وجود داشت که سالی چند مرتبه در آن گشوده می‌شد؛ چرا نباید این امکانات در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد؟

پارلمان اصلاحات نهاد بالادستی اصلاح‌طلبان می‌شود

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری نائب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره فعالیت‌های این شورا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شورای سیاست‌گذاری تعطیل نشده و ان شاءالله به زودی کارش را شروع می‌کند. موسوی لاری درباره طرحی که اخیرا در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با عنوان "پارلمان اصلاحات" به تصویب رسید، اظهار داشت: این پارلمان در حقیقت یک تشکیلاتی است که بعد از شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری به‌ عنوان نهاد بالادستی شورا کارش را شروع می‌کند. وی درباره احتمال تغییر درساختار شورای سیاست‌گذاری گفت: ممکن است برخی تغییرات حاصل و به اعضای شورای سیاست‌گذاری اضافه شود./ تسنیم

هنوز به مشایی تفهیم اتهام نشده است

علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد درباره وضعیت اسفندیار رحیم‌مشایی می‌گوید که هنوز به او تفهیم اتهام نشده است. او با تأکید بر این موضوع که سوزاندن حکم بقایی جلوی سفارت انگلیس نمی‌تواند مصداق اقدام علیه امنیت ملی باشد بیان می‌کند که حتی اگر چنین باشد هم باید پس از تفهیم اتهام مشایی را آزاد می‌کردند. وی گفت: اتهامی که به آقای مشایی تفهیم شده، این است که ایشان حکم صادره در دستگاه قضایی، علیه آقای بقایی را در برابر سفارت انگلیس آتش زده و این کار نیز، اقدام علیه امنیت ملی تلقی شده است. با فرض محال که اقدام ایشان مصداق مجرمانه داشته باشد، بازپرس باید آقای مشایی را پس از تفهیم اتهام، آزاد می‌کرد و پرونده مربوطه را به دادگاه می‌فرستاد اما از آنجا که در پرونده‌های سیاسی معمولا اراده‌ای فراتر از نظر بازپرس و قاضی دخالت دارد، معلوم نیست که به کدام دلیل قانونی ایشان را قریب سه ماه است در زندان نگه داشته‌اند. البته شنیده ام که اتهامات جدیدی را هم در دوره زندان به ایشان نسبت داده‌اند اما آقای مشایی در رویکردی منطقی و قانونی، از پاسخگویی به آنها اجتناب کرده است./ اعتمادآنلاین

دادستان اهواز: حاتم مرمضی عضو داعش بود و در سوریه کشته شد


حسینی پویا در رابطه با شایعه فوت حاتم مرمضی در زندان اهواز گفت: این فرد به داعش پیوسته و بر اثر درگیری با سایر عناصر تکفیری درسوریه کشته شده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در گفت و گو با میزان خبر کشته شدن حاتم مرمضی در زندان یا بازداشتگاه را کذب محض عنوان کرد و گفت: این فرد به گروه تروریستی داعش پیوسته بود و بر اثر درگیری با سایر عناصر تکفیری در سوریه کشته شده است وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده هیچ گونه دستوری از سوی دادستانی مبنی بر دستگیری این فرد صادر نشده بوده است بر اساس این گزارش، چندی قبل خبری مبنی بر کشته شدن این فرد در زندان اهواز منتشر شده بود.

در کشور فساد هست و زیاد هم هست

علی‌بختیار، نماینده گلپایگان و خوانسار گفت: در کشور فساد هست و کسی نفی فساد نمی کند اما دو ویژگی وجود دارد. یکی اینکه فساد در کشور ما سیستمی وشبکه ای مثل عربستان یا رژیم پهلوی نیست که در یک خانواده از بالا تا پایین فساد وجود داشته باشد. حتی در دولت آقای احمدی نژاد بحث مافیای نفتی مطرح شده بود بنده آن زمان در سازمان بازرسی کل کشور بودم و با بررسی‌های که کردیم پرونده های متعدد فساد نفتی پیدا کردیم اما چیزی به عنوان شبکه ومافیایی نفتی وجود نداشت.مساله بعد این است که شاخصی در جهان وجود دارد که این شاخص فساد در کشورهای را ارزیابی می‌کند. در این شاخص از مردم سؤال می‌شود به نظر شما آیا فساد در کشور وجود دارد یا خیر؟ شاید هیچ کدام از ما به پلیس رشوه نداده باشیم امااز هر کسی سؤال شود آیا پلیس رشوه می گیرد می گوییم بله پلیس رشوه می گیرد. چرا این اتفاق می افتد چون ادراک و احساس فساد در کشور ما بیش از آن چیزی است که اتفاق می افتد و به همین دلیل رتبه جهانی ما حدود 140 است. کشور ما در موضوع فساد در جهان وضعیت خوبی ندارد. در مصاحبه‌ای این موضوع را توضیح دادم. در واقع آن مسأله‌ای که در اذهان عمومی در مورد فساد وجود دارد با واقعیت جامعه فرق می کند. یک بخش از حقوق های نجومی مربوط به پزشکان و متخصصان بود./ قانون

سیف: گرانی سکه، روانی است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این مطلب که «گرانی سکه ، روانی است که به تدریج برطرف می شود»، گفت: بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار سکه مشکلی نداریم ضمن اینکه منابع کلان بانک مرکزی هم وضع مطلوبی دارد. او پیش از این در مورد دلار، آنهم در ایامی که نرخ آن در بازار کمتر از 4 هزار تومان بود، همین جملات را بیات کرده بود. ولی الله سیف در حاشیه نشست بررسی گزارش عملکرد توسعه اشتغال روستایی و عشایری در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که در پیش فروش سکه ۷ میلیون سکه به فروش رفت که این سکه های پیش فروش شده به سرعت به بازار می‌آید. وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه سکه نداریم گفت: به نظر می‌رسد اتفاقات به وجود آمده بیشتر عامل روانی دارد که به تدریج می‌تواند برطرف شود. رئیس کل بانک مرکزی افزود: البته شرایط بین المللی، مسائل روانی و بزرگ نمایی برخی مسائل که ریشه واقعی ندارد توانسته چنین اثری در بازار ایجاد کند که البته محدود به طلا هم نیست. در برخی کالاها هم چنین وضعی به وجود آمده که بیشتر جنبه روانی دارد. سیف در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بانک مرکزی هر اونس طلا را ۷۲ دلار گرانتر از قیمت جهانی عرضه می‌کند، گفت: چنین مطلبی صحت ندارد.

انتخابات ٩٨ و ١٤٠٠ وسط میدان می آییم

مرتضی آقاتهرانی گفت: به هر حال ما هم مثل آدم‌های دیگر در انتخابات شرکت می‌کنیم و قبول داریم که باید در این مسائل ورود داشته باشیم و باید وسط میدان بیاییم. درواقع در جلسات درون‌گروهی‌مان درمورد مسائل و موضوعات روز بحث و تبادل نظر می‌کنیم که طبیعتا یکی از این مباحث همین موضوع انتخابات است. قرار نیست شب انتخابات به یاد آن بیفتیم.وی در پاسخ به این سؤال که نکته دیگر اینکه احزاب معمولا درباره موضوعات روز موضع‌گیری می‌کنند، اما مدتی است که خبر خاصی از جبهه پایداری به عنوان یک تشکیلات سیاسی نمی‌شنویم؛ علت خاصی دارد، گفت: اتفاقا همین چند وقت پیش درباره یکی از مسائل بیانیه دادیم اما به طور کل چندان علاقه نداریم سر و صدا کنیم. کارهایی که انجام می‌دهیم درچند جهت پیگیری می‌شود. اول ارتباط با شهرستان‌ها است که سعی داریم این ارتباط را وسعت بخشیده و ساختار و سازمان درونی جبهه را منسجم‌تر‌سازیم. اقدام مهم دیگر جبهه پایداری مسائل و اقدامات فرهنگی است که در این مورد نیز چندان بنا نداریم سر و صدا کنیم؛ چرا که خیلی‌ها قربت‌الی‌الله همین که متوجه شوند ما کاری می‌کنیم، اقدام می‌کنند به حمله کردن به ما. چه ضرورتی دارد که دیگران را تحریک کنیم؟ در نتیجه کارهایمان را آرام‌آرام پیش می‌بریم و انتخابات هم یکی از وظایف ماست که باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم که داریم./اعتماد آنلاین

اصلاحات در ۱۴۰۰ از عارف حمایت می‌کند

سیدحسن رسولی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه عارف اصلاح‌طلب‌تر از روحانی نیست، اظهار کرد: نمی‌پذیرم که اظهارات اخیر منتسب به رئیس دولت اصلاحات درباره رئیس فراکسیون امید مبنی بر این که عارف اصلاح طلب تر از روحانی نیست از زبان خاتمی بیان شده باشد، چون چند شب پیش نزد ایشان بودم و کلا نمی‌پذیرم که وی چنین رویکردی درباره رئیس فراکسیون امید داشته باشد. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 در نهایت از جهانگیری حمایت می‌کنند یا عارف در پایان خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند، چون جهانگیری و عارف در نسبت حمایتی که در دو انتخابات اخیر با روحانی داشته‌اند، تفاوت کارکردی ندارند ، چرا که اگر در سال 92 عارف کناره‌گیری نمی‌کرد، یقینا روحانی نمی‌توانست بیشتر از یک درصد آراء را کسب کند، در سال 96 نیز با توجه به تدارکی که جریان رقیب علیه روحانی دیده بود، اگر ورود تجهیز شده جهانگیری نبود، چه بسا نتیجه انتخابات مانند سال 92 غیر از آن چیزی می‌بود که رقم خورد؛ بنابراین، در سال 92 حمایت تاریخی محمدرضا عارف عامل اصلی پیروزی روحانی بود./ باشگاه خبرنگاران

مخالفت با پخش زنده جام جهانی در پارک‌های کرج

عضو شورای شهر کرج گفت: با مخالفت شورای تأمین استان امکان پخش بازی‌های جام جهانی از تلویزیون شهری مقدور نیست. اکبر سلیم نژاد اظهار کرد: با وجود دریافتِ مجوزهای لازم از نیروی انتظامی برای پخش بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه در پارک‌های کرج، شنیده شده که عصر روز گذشته (21 خرداد) شورای تأمین استان در جلسه‌ای مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده که در این صورت پخش بازی‌ها منتفی خواهد شد.

برخی مسئولان پیاده نظام دشمن هستند

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت: بهترین اقدام در مواجهه با توطئه دشمنان در دلسرد کردن مردم این است که مسئولان به تحلیل واحد در مسائل سیاست خارجی و داخلی، حقوق بشر و فرهنگی برسند، وجود تحلیل واحد دشمن را در رسیدن به اهداف خود در کشور ناامید می‌کند. پرویز سروری با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای دلسرد کردن مردم از نظام بیان داشت: برخی مسئولان با بعضی اظهارات و اقدامات‌شان به تعبیری پیاده نظام دشمن هستند و با رفتارهای خود مردم را نیز دچار چنددستگی می‌کنند.

کنایه زائری به اظهارات امام جمعه اصفهان: شما كارت را درست انجام بده، مردم شنبه هم می‌آیند

حجت الاسلام محمدرضا زائری در پاسخ به سخنان امام جمعه اصفهان نوشت: تهديد لازم ندارد، توپ و تشر نمي خواهد، شما كارت را درست انجام بده، شما جذاب و دلپذير باش، شما اصل جنس باش، شما فقط بويي از نماز جمعه پيغمبر داشته باش، جمعه كه سهل است، مردم شنبه تا پنجشنبه هم مي آيند! آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان اخیرا گفته بود: روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نمازجمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد.

زشت است شهری مثل اصفهان آب نداشته باشد
نماینده مردم اصفهان گفت: بعضی از منازل در اصفهان آب برای دستشویی و حمام رفتن ندارد این برای نظام زشت است که شهری نظیر اصفهان که دنیا آن را با رودخانه‌هایش می شناسد آب نداشته باشد. حسن کامران در تذکر شفاهی در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: چندین بار در رابطه با مسأله آب کشاورزی تذکر دادم. آب کشاورزی که به جای خود، راجع به آب شرب اصفهان نیز چند بار تذکر دادم. در ده روز گذشته که در اصفهان بودم بعضی از منازل حتی آب برای دستشویی و حمام نداشتند این برای نظام زشت است که شهری مانند اصفهان که دنیا آن را با رودخانه می‌شناسد آب نداشته باشد. وی در ادامه گفت: پل‌هایی که در اصفهان وجود دارد روی شن است و وقتی آب نباشد پل‌ها نیز آسیب پذیر می‌شود. رئیس مجلس نیز جلسه ای در این زمینه تشکیل داد که خروجی نداشت. دو ماه نیز تمام شد من خواهش می کنم تا جلسات آب مستمر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :