کد خبر: ۶۱۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 12 June 2018

تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به سؤال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور، گفت: هیئت‌‌رئیسه مجلس درباره سؤال از رئیس‌جمهور با دولت مماشات کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 22 خرداد) پارلمان در تذکری شفاهی به اصل 88 قانون اساسی استناد کرد و گفت: اگر مشکلی برای مردم پیش اید نمایندگان حق سوال از رئیس‌جمهور را دارند.

بیشتر بخوانید:
ذوالنور: سوال از رئیس‌جمهور به قوت خود باقی است

وی افزود: با توجه به مشکلات بازار ارز، رکود، تورم، حل نشدن مشکلات مالباختگان مؤسسات مالی و غیره آیا مردم و نمایندگان حق شنیدن پاسخ آقای رئیس‌جمهور را ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهارداشت: با توجه به مماشاتی که هیئت‌رئیسه مجلس با دولت انجام داد، رسیدگی به سؤال از آقای روحانی آنقدر طولانی شد که بعد از گذشت یک هفته، برخی امضاها بازپس‌گیری شد، این در حالی است که براساس ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت یک هفته برای رایزنی و پس‌گیری امضاها فرصت داشت.

کوچکی‌نژاد افزود: براساس ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس، هیئت‌رئیسه مجلس در زمینه سؤال از رئیس‌جمهور تخلف کرده و این سؤال همچنان باقی است، بنابراین آقای روحانی باید به نمایندگان پاسخگو باشد.

وی تأکید کرد: درباره افزایش 20 درصدی حقوق افرادی که دارای درآمد کم هستند نیز در مجلس تصمیم‌گیری شد، لذا باید تحقق این موضوع نیز توسط مجلس پیگیری شود.

به گزارش تسنیم، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده رشت،گفت: موضوع تخلف هیئت‌رئیسه صرفا نظر شخصی شماست و نمایندگان می‌توانستند امضایشان را پس نگیرند، بنابراین نباید اختلافات‌تان را در پشت تریبون بیان کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار