کد خبر: ۶۱۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 11 June 2018

تابناک / آنتون ساوکف شهروند اهل شهر سن پطرزبورگ روسیه که مسیحی ارتدوکس بود با حضور در بیت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و گفتن شهادتین مسلمان شد.
وی بعد از مسلمان شدن نام ایرانی کیان را برای خود انتخاب کرد.
شهروند روسی که مربی رشته بدنسازی است با ملیکا علیزاده دانشجوی سال دوم دندانپزشکی دانشگاه پاولوف شهر سن پطرزبورگ که اهل صومعه سراست ازدواج کرد.
خطبه عقد این زوج جوان را آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت  جاری کرد.
شهروند روسی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : از طریق این دختر گیلانی با اسلام آشنا شدم و مذهب شیعه را انتخاب کردم.
آنتون ساوکف افزود :  پس از مطالعه و بررسی زیاد در خصوص ویژگی های دین اسلام دریافتم که این دین الگوهای خوبی برای سبک زندگی سالم ارائه داده است.
همسر ایرانی شهروند روسی هم با ابراز خوشحالی از مسلمان شدن همسرش گفت : از دو سال در دانشگاه پاولوف سن پطرزبورگ در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنم و از یکسال پیش که با آنتون ساوکف آشنا شدم زمینه آشنایی وی را با آیین اسلام مهیا کردم.
نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم مسلمان شدن شهروند مسیحی روسی و ازدواجش با دختر ایرانی این زوج جوان را سفیران فرهنگی ایران اسلامی در روسیه دانست و بر ضرورت رعایت سبک زندگی ایرانی – اسلامی در این کشور همسایه شمالی تاکید کرد.
آیت الله فلاحتی افزود : سبک زندگی آنتون ساوکف و ملیکا علیزاده می تواند بهترین شیوه برای معرفی فرهنگ اسلامی – ایرانی در کشورغیر مسلمان باشد و زمینه آشنایی هرچه بیشتر مردم روسیه را با فرهنگ و آداب و سنن ایرانیان مهیا کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار