کد خبر: ۶۱۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰ 10 June 2018

تابناک / رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت:‌ گیلان در بین سایر استان‌های کشور کمترین چالش‌ها را در حوزه کارگری دارد.

فرهاد دلق‌پوش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان با تمام موانع موجود سعی کرده مدیریت مطلوبی را در بخش‌های مربوطه اعمال کند به طوری که هم‌اکنون گیلان در بین سایر استان‌های کشور کمترین چالش‌ها را در حوزه کارگری دارد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان عنوان کرد:‌ این سازمان در زمان ورود بنده ساختار منسجمی نداشت اما با تمام معضلات و چالش‌های موجود بخش تولید،‌ معادن و تجارت استان گیلان با جدیدت به امر ساماندهی امور و آواربرداری مشکلات به جای مانده از گذشته پرداختیم.

دلق‌پوش به اقدامات انجام شده در کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود:‌ با تزریق اعتبارات و منابع مالی لازم در قالب کارگروه رفع موانع تولید و حمایت‌های چندجانبه در حوزه‌های زیرساختی، از اواخر سال گذشته تاکنون شاهد روند تقریباً خوب و مطلوبی در بخش تولید هستیم.

وی از صدور بیش از 300 فقره پروانه بهره‌برداری سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ این تعداد پروانه بهره‌برداری در بخش‌های تولیدی و صنعتی صادر شده‌اند علاوه بر این برخی از صنایع نیز به‌علت عدم توجیه اقتصادی و مشکلات داخلی قادر به ادامه فعالیت نبوده و فعلاً به‌صورت راکد درآمده‌اند.

دلق‌پوش تعداد واحد‌های راکد را 10 درصد کل واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری دانست و گفت:‌ در نیمه نخست سال گذشته تعداد کل واحدهای دارای پروانه بهره برداری 2 هزار و 608 واحد صنعتی بود که تعداد آن‌ها طبق آخرین آمار سامانه سازمان به 2 هزار و 950 واحد افزایش یافته است.

وی از فعالیت فصلی برخی کارخانجات نیز سخن گفت و عنوان کرد:‌ برخی از کارخانجات نظیر صنایع تبدیلی چای و زیتون به دلایلی از جمله نوع محصول تولیدی به‌صورت فصلی فعالند و برخی نیز بعلت عدم توانایی در جذب بازارهای هدف با تمام ظرفیت، قادر به فعالیت تمام وقت نیستند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان برنامه‌های جدید این سازمان را برشمرد و بیان داشت:‌ تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات و توانمند‌سازی صادراتی واحدهای صاحب برند از جمله این برنامه‌های ویژه بوده که برای اجرایی کردن این اهداف تعیین شده منابع مالی آن نیز تأمین شده است.

دلق‌پوش تقویت شرکت‌های داخل استان با آموزش‌های مدون و عملیاتی مستمر برای جذب بازارهای خارجی را متذکر شد و گفت:‌ سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان برای واحد‌های تولیدی نظیر نساجی‌ها که از سال‌های گذشته دچار آسیب‌دیدگی شده بودند نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان این برنامه‌های تدوین شده را برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ برای این کار تیم‌های عملیاتی ‌جهت احیای مجدد و توانمندسازی علمی و اجرایی این دسته از واحدها در نظر گرفته شده و هم اکنون بیش از 4 ماه هست که کار خود را شروع کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار