کد خبر: ۶۱۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 08 June 2018

آب و هوابراساس بررسی و تحلیل نقش‌های هواشناسی در ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور برای امشب در شمال و شرق خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و غربی، قسمت‌های شرقی مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات سمنان و کرمان شاهد بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس بررسی و تحلیل نقش‌های هواشناسی در ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور برای امشب در شمال و شرق خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و غربی، قسمت‌های شرقی مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات سمنان و کرمان شاهد بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

برای فردا جمعه پیش‌بینی می‌شود علاوه بر این مناطق ارتفاعات شرقی تهران را هم این سامانه در بربگیرد و شاهد بارش باران باشیم.

روز شنبه تقویت اموج تراز میانی جو سبب می‌شود در شمال غرب کشور در آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، اصفهان و سمنان در شمال شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در ادامه در زاگرس مرکزی در چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات کرمان انتظار بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی را داشته باشیم.

در ادامه روند افزایش دما به غیر از سواحل شمالی کشور در بقیه نقاط کشور شاهد گرمای هوا خواهیم بود و این مساله سبب می شود تا گرما در جنوب کشورمان ماندگاری داشته باشد اما از شنبه به بعد به تدریج شاهد کاهش دما در اکثر نقاط کشورمان خواهیم بود.

استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور، دامنه‌های البرز شرق و جنوب غرب کشور مثل ایلام، خوزستان و بوشهر در دو روز آینده شاهد وزش باد همراه با گردوخاک خواهند بود که این مساله باعث پایین آمدن شاخص کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد و از همین رو آب‌های جنوب کشور هم متلاطم پیش‌بینی می‌شوند.

در همین خصوص امشب در برخی نقاط استان تهران، البرز، مرکزی و شرق سمنان وزش بادها می‌توانند شدید بوده و ریزش گرد و خاک را در آنها داشته باشیم البته در تهران هم ممکن است این وزش بادها در بعدازظهر امروز به نسبت شدید شوند.

آسمان تهران دو روز آینده صاف همراه با وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در دو روز آینده در تهران ۳۸ و ۲۲ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر و همدان با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر، خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۱ خردادماه سال جاری ۱۵۹.۹ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۷.۳ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۲۲.۹ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۸.۳ میلیمتر بوده است که بارش سال جاری ۲۶.۷ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان در هفته سی‌‌و‌ششم سال زراعی متعلق به منطق تالش در استان گیلان به میزان ۶۴.۴میلیمتر است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار