یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ما به فراکسیون مستقلین به این شکل است که اگر به معنای واقعی کلمه در پی حمایت از دولت، کمک به مردم و پیشرفت کشور هستند ما برای تقویت مشترکات تلاش می‌کنیم و این عوامل می‌تواند به نزدیک شدن دو جریان کمک کند، اما موضوعی که موجب عدم ائتلاف این دو فراکسیون در انتخابات اخیر شد عدم شفافیت در تعهدات و وفای به عهد بود.
کد خبر: ۶۱۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 07 June 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رحیمی در خصوص انتخابات اخیر هیئت رئیسه مجلس و عقبه سیاسی که طی آن برای بعضی نمایندگان و برخی فراکسیون‌ها مشخص شد، گفت: در انتخابات اخیر هیئت رئیسه که عقبه سیاسی بسیاری از افراد را مشخص کرد، گفت: فراکسیون امید در طول دو سال گذشته فعالیت‌های روشنی داشته است ضمن اینکه در انتخاباتی که پیش رو گذاشتیم به نوعی وزن کشی و انسجام فراکسیون در نوع پارلمانی به رخ کشیده شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه‌های جناحی باید تبدیل به همبستگی ملی و نگاه ملی شود تا بتوانیم از وضعیت موجود به نفع مردم بیرون بیاییم، تصریح کرد: در دو سال آینده هم قطعا فراکسیون امید به تقویت انسجام و باز کردن فضای جدید برای نقش آفرینی بهتر و انسجام بیشتر خواهد رفت. ضمن اینکه اعضای فراکسیون همواره انگیزه خود را حفظ کردند و با انگیزه کامل در عرصه قانون‌گذاری فعالیت کردند. در مجموع نگاه ما کارآمدی بیشتر مجلس و نظام است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ائتلاف نانوشته یا گاه عجیب بعضی فراکسیون‌ها در انتخابات اخیر گفت: در مساله ائتلاف اگر وفاداری و عمل به تعهدات یک اصل باشد فراکسیون امید به تعهدات عمل خواهد کرد اما در شرایطی که این دو مخدوش شود فضا برای ائتلاف وجود ندارد، چنان که مشاهده کردید در انتخابات اخیر هم فراکسیون امید با لیستی مستقل وارد انتخابات شد و این اتفاق علیرغم رایزنی‌هایی بود که بیش از دو هفته انجام گرفت و در نتیجه بررسی انتخابات قبل و مواضع غیرشفاف فراکسیون‌ها در این انتخابات به این تصمیم انجامید.

وی در خصوص مواضع نزدیک فراکسیون امید به فراکسیون مستقلین و عدم ائتلاف این دو فراکسیون در انتخابات اخیر با این وجود که بسیاری از افراد در فراکسیون مستقلین با لیست امید کرسی‌های مجلس را کسب کردند،  تصریح کرد: فراکسیون امید نسبت به فراکسیون مستقلین نگاه به مشترکات دارد و تلاش ما بر این است که فاصله‌ها را کم کنیم اما هیچ کس را از فراکسیون امید طرد نمی‌کنیم و اگر کسی فکر کند که می‌تواند در تقویت نقش فراکسیون امید اثرگذار باشد از آن استقبال می‌کنیم چرا که به لحاظ اعتبار و برندینگ این امتیاز فراکسیون امید است.

رحیمی ادامه داد: نگاه ما هم به فراکسیون مستقلین به این شکل است که اگر به معنای واقعی کلمه در پی حمایت از دولت، کمک به مردم و پیشرفت کشور هستند ما برای تقویت مشترکات تلاش می‌کنیم و این عوامل می‌تواند به نزدیک شدن دو جریان کمک کند، اما موضوعی که موجب عدم ائتلاف این دو فراکسیون در انتخابات اخیر شد عدم شفافیت در تعهدات و وفای به عهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالباتی که مردم از نمایندگان در انتخابات اخیر در خصوص حضور حداقل یک زن و یک اقلیت مذهبی در هیئت رئیسه داشتند و باز هم بی‌پاسخ ماند، اظهار کرد: فراکسیون امید در این خصوص دو وعده به مردم داد که به هر دوی آنها هم عمل کرد. یکی از آنها حضور یک زن در هیئت رئیسه و دیگری یک اقلیت مذهبی بود که هر دو وعده انجام شد ولی اینکه چرا نتیجه نگرفتند نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی تصریح کرد: آسیب‌شناسی در این زمینه باید در دو وجه صورت بگیرد یک فرآیند رای‌گیری در صحن و دیگری فرآیند رای‌آوری خود فرد. اینکه افراد نتوانند در صحن رای بیاورند نباید به فراکسیون نسبت داده شود به هر حال فراکسیون امید از حضور زنان و اهل سنت با افتخار حمایت کرد و همین اندازه که آنها توانستند در صحن رقابت کنند گامی رو به جلو بود.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: یکی از رکن‌های مهم انتخابات هیئت رئیسه رای‌آوری در صحن است که باید توسط خود افراد صورت بگیرد و بستگی به اقبال آنها در میان نمایندگان دارد. در واقع مقبولیت خود شخص بیشتر از وزن فراکسیونی در انتخابات تاثیرگذار است.

وی در خصوص اینکه بعضی اخیرا مطرح می‌کنند علی لاریجانی با این انتخابات در اردوگاه اصولگرایان تثبیت شد و از این پس باید در جهت رضایت آنها گام بردارد گفت: فضای مجلس به هیچ عنوان به گونه‌ای نیست که بگوییم چون اصولگرایان از لاریجانی حمایت کردند پس در میان اصلاح‌طلبان جایی ندارند فضای مجلس همواره تعامل و همکاری خصوصا در حوزه صحن است اما برای مشخص شدن مواضع سیاسی افراد نمی‌توان زود قضاوت کرد و حداقل بعد از انتخابات هیئت رئیسه نیاز به زمان بیشتری برای قضاوت در این مورد است. بهتر است مشترکات تقویت شود و فضای مجلس برای پیگیری مطالبات مردم بهتر اداره شود.

رحیمی در پایان گفت: در مجموع نگاه فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان به ریاست مجلس، نگاهی تعاملی منهای دوقطبی و فراجناحی است.  

منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار