تابناک / نشست هم اندیشی دکتر نصرتی،شهردار رشت با جمعی از سرمایه گذاران پیرامون موضوع سرمایه گذاری در پارک جنگلی سراوان و لاکان عصر روز شنبه ۱۲ خرداد در دفتر شهردار برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵ 04 June 2018

 

نشست هم اندیشی شهردار رشت با سرمایه گذاران جهت بهره برداری از پارک های جنگلی سراوان و لاکان

 

تابناک / نشست هم اندیشی دکتر نصرتی،شهردار رشت با جمعی از سرمایه گذاران پیرامون موضوع سرمایه گذاری در پارک جنگلی سراوان و لاکان عصر روز شنبه ۱۲ خرداد در دفتر شهردار برگزار شد.

 

در این جلسه دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت ، اسماعیل حاجیپور رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت،فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت،مریم گل احضار،رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت و مجتبی ماه پسند مدیر امور مالی شهرداری رشت حضور داشتند.

ظرفیت بالای رشت در حوزه گردشگری

دکتر مسعود نصرتی،شهردار رشت در این جلسه اظهار داشت: شهر رشت آذر ماه امسال میزبان ۵۸ شهر خلاق در حوزه خوراک و صنایع دستی است.

وی با اشاره به اینکه رشت واصفهان دو شهر خلاق ایرانی در حوزه خوراک و صنایع دستی هستند گفت: با توافقات انجام شده با اصفهان آذر ماه امسال میزبان ۲۶ شهر خلاق خوراک و ۳۶ شهر خلاق در حوزه صنایع دستی خواهیم بود.

 

شهردار رشت با اشاره به ظرفیت بالای رشت در جذب سرمایه گذار ابراز داشت: سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان وارد می شوند و بسیاری از گردشگران با تحمل سختی فراوان به گیلان و رشت سفر می کنند و این آمار کاهش نمی یابد.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران ورودی در اطراف رشت و شعاع ۲۵ الی ۳۰ کیلومتری متمرکز می شوند بیان کرد: می توانیم با تولید جذابیت زمینه ورود و ماندگاری گردشگران در رشت را فراهم کنیم.

 

علاقه سرمایه گذار باید در پروژه ها درنظر گرفته شود. 

اسماعیل حاجیپور رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با اشاره به اینکه اعضای شورای پنجم با وجود اختلاف نظر با یکدیگر هماهنگ هستند اظهار کرد : باید در پروژه ها علاقه سرمایه گذار را نیز در نظر بگیریم و زمینه اعتماد سازی انجام پذیرد .

 

سرمایه گذاری در رشت منجر به بازگشت سرمایه سرمایه گذاران می شود.

فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: مهمترین اصل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بازگشت سرمایه و کسب سود است.

وی با اشاره به پروژه "شهر شب های روشن" مطرح کرد: این پروژه در بسیاری از شهرها نتیجه بخش نیست ولی چون رشت شب های زنده ای دارد در رشت نتیجه مثبتی می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه رشت در برخی از حوزه ها نسبت به سایر شهرها عقب مانده است بیان کرد: می توانیم از تجربیات سایر شهرها استفاده کنیم.

زاهد اذعان داشت: رشت فاقد شهربازی و پردیس سینمایی است و از نظر سخت افزار دچار ضعف هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به ظرفیت بالای رشت در حوزه گردشگری و شهر خلاق خوراک اظهار کرد: هرچه قدر در حوزه گردشگری در رشت سرمایه گذاری شود منجر به کسب سود و بازگشت سرمایه خواهد شد.

در این نشست سرمایه گذاران نیز به بیان مشکلات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف پرداختند.

 
 
 

 

آغاز احداث "جاده تندرستی" شامل لاین دوچرخه و پیاده رو در پیرامون قطعه اول تالاب عینک در مجاورت پارک دانشجو

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباط با رسانه های شهرداری رشت،صبح امروز شنبه ۱۲ خرداد،مراسم کلنگ زنی احداث جاده تندرستی رشت،واقع در محدوده تالاب عینک با حضور شهردار رشت،اعضای تیم ملی دوچرخه سواری و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.

 

در این مراسم دکتر نصرتی شهردار رشت،محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت،علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری ،مرتضی شریفی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری ،آرش امیرلو مدیر منطقه چهار شهرداری ،هومن روایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی،محمدباقر بشردانش مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهر،مجتبی شهرستانی مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری،علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی،فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل،سیده مریم رضا طبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت و جمعی دیگر از مدیران شهرداری رشت حضور داشتند.

بهره برداری فاز اول جاده تندرستی در ۴ ماه آینده

دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور تیم ملی دوچرخه سواری ایران در آغاز ساخت جاده تندرستی تالاب عینک اظهار کرد: با افتتاح این جاده یک مجموعه به فضای ورزشی شهر رشت افزوده می شود.

 

وی هزینه اجرای پروژه جاده تندرستی را حدود ۱.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه در دو خط به عرض ۵ متر و به طول ۱۷۰۰ متر تا ۲ کیلومتر اجرا می شود.

شهردار رشت پروژه جاده تندرستی را یک پروژه بازآفرینی دانست و یادآور شد: برای بهره برداری از این پروژه مشارکت بخش دولتی را خواهیم داشت.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه در تالاب عینک تمرین قایقرانی صورت می گیرد بیان داشت: با افتتاح جاده تندرستی ورزش دوچرخه سواری نیز در محدود تالاب عینک انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تالاب عینک به خوبی استفاده شود اذعان داشت: یکی از دلایل تضعیف تالاب عینک و سایر تالاب ها عدم نظارت اجتماعی است و با راه اندازی جاده تندرستی نظارت اجتماعی در تالاب عینک افزایش می یابد.

 

شهردار رشت خاطرنشان کرد: فاز اول پروژه جاده تندرستی در ۴ ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جاده تندرستی از ضروریات شهرها است

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در این مراسم با اشاره به اینکه تالاب عینک یکی از جاذبه های طبیعی رشت و استان گیلان است گفت: متاسفانه تاکنون از جاذبه و ظرفیت تالاب عینک به خوبی استفاده نشده و امروز آمده ایم به امکانات تالاب عینک اضافه کنیم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای شهر رشت احداث جاده تندرستی را یکی از ضروریات همه شهرها دانست و گفت: بسیاری از شهرها از جاده تندرستی برخودار هستند و ما نیز امیدواریم با حضور تیم ملی دوچرخه سواری ایران این جاده را مورد بهره برداری قرار دهیم.

عاقل منش ضمن تشکر از زحمات شهردار رشت و مدیران شهرداری برای آغاز ساخت جاده تندرستی خاطرنشان کرد: امیدواریم جاده تندرستی در زمان موعد به بهره برداری برسد و امکانات آن نیز تقویت شود.

محمد ابوحیدری،سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم در مراسم آغاز ساخت جاده تندرستی در کنار مجموعه شهرداری رشت هستیم.

 

وی ضمن تشکر از زحمات مجموعه شهرداری اظهار کرد: با توجه به نزدیکی آب و هوای رشت به شهر جاکارتا،میزبان مسابقات آسیایی،اردوی تیم ملی دوچرخه سواری را در رشت برپا کردیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم اردوهای آینده تیم ملی دوچرخه سواری ایران را نیز در رشت برگزار کنیم.

 
 
 
 
 
 

 

بهسازی، تجهیز و بازپیرایی پارک خیابان ۱۱۸ گلسار انجام پذیرفت

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباط با رسانه های شهرداری رشت مراسم اتمام بهسازی،تجهیز و بازپیرایی گلپارک گلسار واقع در خیابان ۱۱۸ صبح امروز شنبه ۱۲ خرداد با حضور شهردار رشت و جمعی از مدیران شهرداری رشت برگزار شد.

 

در این مراسم ناصر عطایی مدیر منطقه یک شهرداری ،سجاد محجوب رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز،حامد بشردانش مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری ،فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل،نصراللهی،مدیر حوزه دفتر شهردار،سیده مریم رضا طبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت و جمعی دیگر از مدیران شهرداری حضور داشتند.

 

تخصیص ۵ میلیارد تومان بودجه سال ۹۷ شهرداری جهت احداث پارک های محلی

دکتر مسعود نصرتی،شهردار رشت در حاشیه این مراسم در گفت و گو با واحد خبر مدیریت ارتباط با رسانه های شهرداری رشت با اشاره به اینکه گلپارک گلسار واقع در خیابان ۱۱۸ یک پارک محلی است اظهار داشت: پارک ۱۱۸ گلسار ۳۲۸۷ متر مربع وسعت دارد و مبلمان این پارک براساس نیاز یک پارک محلی طراحی و جانمایی شده است.

وی هزینه بازپیرایی پارک ۱۱۸ گلسار را حدود ۵۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این پارک شامل ۱۰ نیمکت دورگرد،۵ نیمکت معمولی،۱۸ سطل زباله،دو میز شطرنج، یک ست ورزشی و یک عدد آبخوری است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۷ شهرداری ۵ میلیارد تومان برای احداث پارک های محلی درنظر گرفته شده است مطرح کرد: تا پایان امسال در هر منطقه دو پارک محلی احداث شده و در مجموع ۱۰ پارک محلی راه اندازی خواهد شد.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه علاوه بر پارک های محلی احداث پارک هایی با مقیاس شهری و فرامنطقه ای در دستور کار قرار داده ایم بیان داشت: احداث پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و پارک ۱۲۴۳ هکتاری سراوان در برنامه شهرداری رشت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران مناسب نیز برای پارک های لاکان و سراوان اعلام آمادگی کرده اند اعلام داشت: سرمایه گذار پارک لاکان در مرحله عقد قرارداد قرار دارد و تفاهم نامه اولیه با سرمایه گذار پارک سراوان منعقد شده است.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره برداری پارک های سراوان و لاکان در مقایس منطقه ای و فرامنطقه ای سرانه فضای سبز رشت افزایش یافته و از سایر شهرهای کشور بیشتر شود.

 
 
 
 

 

انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری رشت و موسسه خیریه فاطمیون

شامگاه گذشته مورخ دهم خرداد ماه تفاهم نامه ای میان شهرداری رشت و موسسه خیریه فاطمیون جهت ساخت مجتمع خیرین فاطمیون به منظور نگهداری ایتام و در راه ماندگان منعقد شد.

 

براساس این تفاهم نامه ارزشمند مقرر شد مجتمع خیرین فاطمیون با مشارکت شهرداری رشت و موسسه خیریه فاطمیون با هدف نگهداری از ایتام و در راه ماندگان راه اندازی شود.

 

مسئولان نباید از مراجعه مردم احساس ناراحتی کنند.

آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه استان گیلان و امام جمعه رشت در این مراسم اظهار کرد: باید برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

وی با اشاره به اینکه قوانین اسلام تنها مربوط به مسلمانان نیست بیان کرد: بسیاری از قوانین اسلام مربوط به انسان ها است.

امام جمعه رشت تصریح کرد: امام علی(ع) در دوران حکمرانی خود تفاوتی بین انسان ها قائل نمی شد و هدفش خدمت رسانی به همه مردم بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: ایشان فرمودند برترین مردم کسی است که بتواند در حد توانش به مردم نفع برساند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید از مراجعه مردم احساس ناراحتی کنند تاکید کرد: مراجعه کنندگان به مدیران همان فرستاده و نعمت خدا هستند و مردم باید احساس کنند مسئولان قصد گره گشایی مشکلات آنان را دارند.

در پایان این مراسم کلنگ ساخت مجتمع خیریه فاطمیون توسط آیت الله فلاحتی،امام جمعه رشت و دکتر نصرتی،شهردار رشت به زمین زده شد.

 

گفتنی است در این مراسم آیت الله فلاحتی امام جمعه رشت،دکتر نصرتی شهردار رشت،سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان،سید امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت،فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا،محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورا،سجاد محجوب رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری،پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان و علیرضا قانع مدیر پارلمانی شهرداری رشت حضور داشتند.

 
 
 
 
 
 
 

 

ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی فرهنگ و هنر در رشت
  در دیدار با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر کشور شهردار رشت از ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی حوزه فرهنگ و هنر در رشت خبر داد .
 

 

ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی فرهنگ و هنر در رشت

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباط با رسانه های شهرداری رشت،عصر روز پنج شنبه دهم خردادماه سال ۹۷ دکتر مسعود نصرتی،شهردار رشت با جمعی از هنرمندان دیدار و گفت و گو کرد. در این نشست صمیمانه استاد سهیل محمودی ، استاد حسین پرنیا ، استاد حسام الدین سراج ، استاد فاضل جمشیدی و استاد اسرافیل شیرچی ، مرتضی عاطفی مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان ، علیرضا کامران راد مدیر منطقه دو شهرداری و سیده مریم رضاطبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری حضور داشتند .

 

در دیدار شهردار رشت با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر کشور شهردار رشت از ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی حوزه فرهنگ و هنر در رشت خبر داد .

دکتر مسعود نصرتی در این نشست با اشاره به اینکه رشت پیشینه فرهنگی گسترده ای دارد اظهار کرد: شهر رشت همواره در بسیاری از حوزه ها از جمله فرهنگ و هنر شهر اولین ها بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشینه غنی شهر رشت در هنر و تئاتر در یک ماه گذشته پیشنهاد برگزاری دومین مراسم بزرگداشت سالگرد داود رشیدی،هنرمند ایرانی در رشت مطرح گردید.

شهردار رشت با اشاره به ضرورت راه اندازی دبیرخانه ثابت و دائمی در حوزه فرهنگ و هنر در رشت تاکید کرد: باید زیرساخت لازم برای راه اندازی این دبیرخانه در رشت ایجاد شود و رشت می تواند در حوزه های مختلف صاحب عنوان باشد. نیازمندیم تئاتر و نمایش های خیابانی در رشت راه اندازی شود و برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نباید به چند سالن تئاتر محدود شویم. شهردار رشت با تاکید بر اینکه باید از داشته های خود حداکثر استفاده را ببریم اذعان داشت: می توانیم در آینده میان مدت بزرگترین سالن های تئاتر را در رشت راه اندازی کنیم.

دکتر نصرتی با اشاره به ظرفیت رشت در حوزه موسیقی اظهار کرد: رشت بعد از تهران دومین شهری است که ببشترین کنسرت موسیقی را برگزار می کند.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه باید علاوه بر برنامه محور بودن،"بهانه محور" نیز باشیم عنوان داشت: می توانیم فعالیت های موضوعی شروع کنیم و اصحاب فرهنگ و هنر حول آن موضوع قرار گیرند.وی همچنین از آمادگی شهرداری رشت برای برگزاری و اهدای جایزه ثابت سالانه در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد .

شهردار رشت همچنین یاد و خاطره حورا رفیعیان،مادر محیط زیست گیلان را بار دیگرگرامی داشت. 

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با حضور در جمع هنرمندان از ظرفیت رشت در راه اندازی دومین موزه هنرهای معاصر سخن گفت . 

مرتضی عاطفی،مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان در این نشست به ظرفیت و سابقه رشت در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری تاکید کرد.وی با اشاره به اینکه امروزه سالن های تئاتر مخاطبان بیشتری نسبت به سالن های سینما دارد گفت: ظرفیت و تعداد سالن های تئاتر رشت با بسیاری از شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به اینکه ۵۸ اثر نقاشی در موزه هنرهای معاصر در تهران وجود دارد مطرح کرد: بیش از ۴۰ اثر از این آثار متعلق به هنرمندان گیلانی است.عاطفی خاطرنشان کرد: از سال های گذشته مقرر شد دومین موزه هنرهای معاصر در رشت راه اندازی شود ولی با تعویض زود هنگام شهرداران رشت این موضوع تاکنون محقق نشده است. 

قدر مفاخر را در زمان حیات بدانیم

استاد سهیل محمودی،شاعر و نویسنده ایرانی در این جلسه به سابقه درخشان رشت در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: رشت مفاخر زیادی مانند استاد اکبر رادی و هوشنگ ابتهاج دارد و باید قدر این مفاخر را در زمانی که زنده هستند بدانیم.

ایران در حوزه فرهنگ و هنر یک برند در دنیا است.

استاد حسین پرنیا،نوازنده و آهنگ ساز ایرانی در این نشست اظهار داشت: دنیا ایران را به عنوان یک برند در حوزه فرهنگ و هنر می شناسد.

وی با اشاره به اینکه رشت و گیلان پشتوانه فرهنگی بسیار غنی دارد مطرح کرد: می توانیم با نگاه های فرهنگی زمینه ساز جذب اهالی فرهنگ و هنر گردیم .

گیلان نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

استاد حسام الدین سراج،خواننده و نوازنده ایرانی در این نشست اظهار کرد: امروزه بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری توسط شهرداری های کشور انجام می شود.

وی استان گیلان را استانی متمدن عنوان کرد و افزود: استان گیلان نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

سفیر هنری رشت تعیین شود.

استاد فاضل جمشیدی،موسیقی دان و نوازنده ایرانی نیز در این نشست خواستار تعیین سفیر هنری از سوی رشت شد و افزود: سفیر هنری رشت می تواند پل ارتباطی بین هنرمندان گیلانی و پایتخت باشد.

گفتنی است در این دیدار مرتضی عاطفی مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان،اصغر کامران راد مدیر منطقه دو شهرداری ، سیده مریم رضا طبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت نیز حضور داشتند .

 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار