استاندار گیلان:
استاندار گیلان گفت: گیلان در رتبه هجدهم بیکاری کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۶۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 13 July 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه صنعت استان اظهار کرد: گیلان در هفت دوره متوالی فضای نخست کسب و کار کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست بار دیگر رتبه نخست کسب و کار کشور به گیلان رسید، افزود: استقبال صنعتگران در نشست مذکور نشانه ذوق و شوق مدیران تولید است.

استاندار گیلان تولید را موتور محرک اشتغال پایدار دانست و تصریح کرد: امروز پیشانی تولید با تمام سختی‌هایی که وجود دارد بلندتر و برون‌نگر و درون‌زا است.

وی با تصریح بر اینکه از فرصت‌های به دست آمده در نشست مذکور باید برای ارتقای اقتصاد استان بکوشیم، تصریح کرد: استقلال ایران و ملی را نمی‌توانیم جشن بگیریم مگر اینکه تولید قوی و با قوت داشته باشیم.

نجفی با اشاره به وضعیت بیکاری گیلان خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته گیلان در بیکاری رتبه نهم کشور را داشت و در بهار امسال به رتبه هجدهم بیکاری رسیده است.

وی با بیان اینکه تولید در فصل بهار به دلیل فعالیت بخش کشاورزی گسترده‌تر می‌شود، افزود: در بهار سال گذشته رتبه دهم بیکاری را داشتیم و در بهار امسال جهش خوبی در این زمینه به دست آوردیم.

استاندار گیلان یادآور شد: گیلان هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده و اگر جزو 10 استان پرکار و اشتغال‌زا در کشور شویم در آن صورت می‌توانیم افتخار کنیم.

وی گیلان را مستعد و نیازمند صنعتی شدن خواند و گفت: در بخش کشاورزی محدودیت داریم و نیاز است صنعت استان ارتقا یابد.

نجفی به وضعیت منابع آبی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: زمانی منابع آبی گیلان در سد سفیدرود به میزان 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب برای تامین آب 185 هزار هکتار شالیزار این استان استفاده می‌شد و امروز به دلیل بهره‌مندی 9 استان کشور از این سد و ساخت انواع سدها و چاه‌های غیرمجاز و مجاز در حوضه آبریز سد سفیدرود این مقدار آب به بیش از یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی متذکر شد: کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، تهران، البرز، قزوین و... از آب سد سفیدرود استفاده می‌کنند که تهران و البرز مصرف شرب دارند.

استاندار گیلان خواستار بازگرداندن حق آبه این استان از سد سفیدرود شد و خاطرنشان کرد: امروز منابع آب کشاورزی استان با خطر مواجه است.

وی احداث سدهای لاستیکی، دیورش، لاسک و... را امری ضروری دانست و یادآور شد: در حوزه تولید برنج که گیلان دارای بهترین نوع برنج در دنیا است، به دلیل مشکلات نمی‌توانیم در این زمینه توسعه یابیم بنابراین ناچاراً باید صنعت را حفظ کنیم.

نجفی از ابلاغ 405 میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفر هیئت دولت در استان توسط نوبخت خبر داد و تصریح کرد: بقیه 805 میلیارد تومان اعتبار در نیمه دوم سال جاری اختصاص می‌یابد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از تعدادی صنعتگران نمونه گیلان تجلیل شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار