کد خبر: ۶۱۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ 28 May 2018

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان عصر امروز (دوشنبه) با حضور مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه افتتاح شد.

رئیس دانشگاه گیلان اظهار داشت: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه با زیر بنای یک هزار و 300 متر مربع در سه طبقه در ساختمان فناوری های نوین دانشگاه گیلان راه اندازی شده است.
احمد رضی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سکوبندی آزمایشگاه ها در این مجموعه مطابق با استاندارهای روز با صرف اعتبار بیش از شش میلیارد و 500 میلیون ریال انجام شده و از تجهیزات ایمنی مناسب برخوردار است.
وی بیان کرد: علاوه بر این آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان، با صرف اعتباری افزون بر 35 میلیارد ریال با ده ها دستگاه پرکاربرد در حوزه های تخصصی تجهیز شده و آمادگی ارائه خدمات علمی به مراکز علمی ، صنعتی و تحقیقاتی منطقه گیلان و کشور را دارد.
رضی خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه با برخورداری از تجهیزات پیشرفته، به منظور ارائه خدمات پیشرفته آزمایشگاهی به محققان، همکاران دانشگاهی، مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی استانی و کشوری و پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: این مجتمع آزمایشگاهی از 12 آزمایشگاه که در حوزه های تخصصی آنالیز عنصری و دستگاهی، اسپکتروسکوپی، میکروسکوپ های الکترونی، کیفیت مواد غذایی، نانو تکنولوژی، ژنومیکس و تشخیص ژنتیکی، کلونینگ و مطالعه بیان ژن، بیوتکنولوژی، سنتز و آنالیز پروتئین تشکیل شده است.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار