در منطقه آزاد انزلی چه میگذرد!؟؛
«مناطق آزاد را می‌بینید غصه‌دار می‌شوید؛ حق هم دارید»؛ اینها جملات انتقادی رهبر حکیم انقلاب درباره مناطق آزاد است که ابتدای سال جاری در سخنرانی نوروزی حرم رضوی (ع) بیان شده است.
کد خبر: ۶۱۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 30 June 2018

تابناک / گویا منطقه آزاد انزلی در خصوص واردات کالای چینی نسبت به دیگر مناطق آزاد گوی سبقت را ربوده است.

«مناطق آزاد را می‌بینید غصه‌دار می‌شوید؛ حق هم دارید»؛ اینها جملات انتقادی رهبر حکیم انقلاب درباره مناطق آزاد است که ابتدای سال جاری در سخنرانی نوروزی حرم رضوی (ع) بیان شده است.

 

پای ژن خوب در میان است! / داداشی: واردات کالای چینی در منطقه آزاد ضربات مهلکی به اقتصاد کشور زده است! / لاهوتی: شفافیت مالی در منطقه آزاد وجود ندارد ؛ منطقه آزاد انزلی باید کارکرد استانی پیدا کند

 

ماجرا از این قرار است که حدود سه دهه پیش مناطقی در مرزهای کشور شکل گرفت تا از هفت دولت آزاد باشند و یا به اصطلاح دیگر از حقوق گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده، ثبت سفارش، کارت بازرگانی و نیز سود بازرگانی معاف شوند ،تا در عوض توسعه و رشد اقتصادی را از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه تولید و صادرات به ارمغان بیاورند.

این مناطق که به «مناطق آزاد» شهره هستند، و منطقه آزاد انزلی هم یکی از شاخص ترین این مناطق محسوب میشود، قرار بود پیش‌قراول جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نیز افزایش صادرات برای استان و کشور باشند؛ اما حالا که ۲۵سال از تاسیس آنها می‌گذرد، ورق برگشته، به گونه‌ای که به گواه مسئولان تراز اول کشور، نمایندگان مجلس و نیز اقتصاددانان، این مناطق به کاتالیزوری تبدیل شده‌اند که به سرعت هر چه تمام‌تر، در تسهیل امر واردات و نیز جولان کالاهای خارجی، بالاخص کالاهای چینی موفق عمل کرده‌اند.
گویا منطقه آزاد انزلی در خصوص واردات کالای چینی نسبت به دیگر مناطق آزاد گوی سبقت را ربوده است.

فارغ از آنکه چرا این مناطق عملکرد موفقی نداشته‌ که خود هفتاد من مثنوی می‌خواهد؛ اما خلاصه‌وار بگوییم که قانونی کردن قاچاق، ضربه به تولید ملی، ورود کالای نامرغوب و مصرفی، عملکرد غیرشفاف، تضاد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تعطیلی کارخانجات، آسیب به صنعت پوشاک تنها و تنها برخی از ایرادات و آسیب‌هایی است که در گفت و گوها و اظهارنظرهای مختلف به این مناطق وارد بوده و هست.

چه کسانی قاچاق مناطق آزاد را تایید می‌کنند؟

از افرادی که نسبت به قاچاق در مناطق آزاد انتقاد دارند، می‌توان به «محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت»، «مصطفی پورمحمدی، وزیر سابق دادگستری»، «صادقی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی صنعت، معدن و تجارت»، « قاسم خورشیدی، سخنگوی سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، « جواد معصومی، مدیر اسبق منطقه آزاد اروند» و « بهرام سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان » اشاره کرد.

برخی نمایندگان مجلس نیز که موضوع قاچاق در مناطق آزاد را مورد نقد خود قرار داده‌اند، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت،داداشی نماینده آستارا، خسته بند نماینده انزلی،نیکفر نماینده لاهیجان ،حسنی نماینده رشت ،لاهوتی نماینده لنگرود… نمایندگانی هستند که قاچاق از مناطق آزاد را تایید و مورد نقد قرار داده‌اند.

میزان قاچاق در مناطق آزاد چقدر است؟

در خصوص میزان قاچاق کشور، آمار دقیق و قابل استنادی در کشور وجود ندارد؛ به عنوان نمونه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان قاچاق کل کشور را ۱۲.۶میلیارد دلار اعلام کرده حال آنکه بسیاری از مسئولان، نمایندگان مجلس و کارشناسان آن را قبول ندارند و این میزان قاچاق را بیش از ۲۵میلیارد دلار در سال عنوان می‌کنند. در خصوص مناطق آزاد هم این قضیه صادق است تا آنجا که برخی از کارشناسان با گلایه از شفاف نبودن آمار مناطق آزاد، علت این عدم شفافیت را مربوط به عملکرد نامطلوب این مناطق دانسته‌اند.

منطقه آزاد و تضعیف اقتصاد مقاومتی

ضعف مناطق آزاد در پیشرد اهداف اقتصادی ملی تا آنجا مشهود است که برخی از کارشناسان عمران و آبادانی منطقه‌ای ایجاد شده در مناطق مصوب را به قیمت تضعیف اقتصاد ملی و ایجاد عدم مزیت در مناطق همجوار می دانند که با مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
چند دهه از تاسیس مناطق آزاد تجاری -صنعتی می‌گذرد، اما هنوز این مناطق نتوانسته اند جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور پیدا کنند و همچنان از مشکلات زیرساختی رنج می‌برند. در کنار این عوامل، اغلب این مناطق به جای اینکه فضایی برای توسعه کسب و کار و تسهیل تجارت باشند، به محل‌های مساعدی برای زمین‌خواران و سودجویان تبدیل شده‌اند که آسیب‌های زیادی را به این مناطق وارد کرده‌اند. که منطقه ازاد انزلی هم مستثنا از این موضوع نمیباشد.
با تمام این شرایط، عرصه برای سودجویان و فرصت‌طلبان هموار خواهد شد تا از فرصت‌های مناطق آزاد به نحو احسن استفاده کرده و با واردات کالاهای قاچاق، سودهای نجومی و بادآورده را نصیب خود کنند.
حال باید از مسئولان و نمایندگان مجلس به عنوان بازوی نظارتی کشور پرسید که چرا وجود این معضلات تا کنون به چشم نیامده و آیا با گذشت این همه سال از تاسیس مناطق آزاد، باز هم باید شاهد وجود قاچاق ،واردات کالای چینی و زمین خواری در این مناطق باشیم؟

 

واردات کالای چینی در منطقه آزاد ضربات مهلکی به اقتصاد کشور زده است/آستارا پتانسیل منطقه آزاد شدن را دارد که مورد غفلت مدیران استانی قرار گرفته است/پیگیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستارا میباشم

 

فلسفه ی منطقه آزاد این است که توسعه ی صادرات منجر به توسعه ی اشتغال در کشور شود در واقع در پس صادرات اشتغال می باشد فلسفه ی منطقه ی آزاد هم همین است ولی متأسفانه نه فقط در منطقه ی آزاد انزلی بلکه در تمامی مناطق آزاد کشور ما شاهد واردات بی رویه ی کالاهای چینی می باشیم.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در خصوص واردات بی رویه کالا در منطقه آزاد انزلی گفت:فلسفه ی منطقه آزاد این است که توسعه ی صادرات منجر به توسعه ی اشتغال در کشور شود در واقع در پس صادرات اشتغال می باشد فلسفه ی منطقه ی آزاد هم همین است ولی متأسفانه نه فقط در منطقه ی آزاد انزلی بلکه در تمامی مناطق آزاد کشور ما شاهد واردات بی رویه ی کالاهای چینی می باشیم و این مسئله ضربات بسیار مهلکی را به اقتصاد کشور وارد می کند به نظر من این مسئله باید سامان دهی شود و مدیریت سازمان مناطق آزاد باید قوت و شدت پیداکند.
وی در ادامه اظهار کرد: ما بحث مشکل اقتصاد را در کشور داریم همین مناطق آزاد در کشور جای اینکه اشتغال و صادرات را توسعه دهند و کشور را به لحاظ صادرات و اشتغال توانمند کنند اما به گونه ای معکوس عمل می کنند واین مسئله ضربه ی مهلکی را به اقتصاد کشور ما وارد می کند و این روال فقط برای منطقه آزاد انزلی مطرح نمی باشد بلکه در تمامی مناطق آزاد کشور وجود دارد. امیدوارم که دولت بتواند این مسئله را مدیریت نماید و ما از این حالت خارج شویم..

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم شفافیت مالی و عملکردی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد:من در مورد منطقه آزاد انزلی نمی توانم به صورت جزئی اظهار نظر کنم چون اطلاعات کافی در این مورد ندارم اما به صورت کلی عرض کردم که هم در منطقه ی آزاد انزلی و هم در سایر مناطق آزاد کشور این مشکل وجود دارد و در مورد اینکه از لحاظ مدیریتی چه شرایطی در منطقه آزاد انزلی می گذرد،آقای خسته بند بیشتر در جریان است و از انجایی که این مسئله در حوزه ی کاری ایشان می باشد بهتر میتوانند اظهار نظر کنند.
داداشی در باب اینکه منطقه ی آزاد برای آستارا چه سود و زیانی دارد اذعان داشت: ما در آستارا منطقه ی آزاد نداریم اما پیگیر شکل گیری منطقه ی آزاد و ایجاد منطقه ی ویژه ی دوم اقتصادی در شهر آستارا و در ترمینال راه آهن آستارا به آستارا می باشیم به دلیل اینکه زیر ساخت های منطقه ی آزاد در شهرستان آستارا وجود دارد.
وی افزود: مادر خصوصی ترین بندر کشور راه آهن و پایانه ی صادراتی ترانزیت در اختیار داریم، در واقع شهرستان آستارا پتانسیل تشکیل یه منطقه ی آزادی با وسعت بالا را دارد اما متأسفانه این نکته مورد غفلت سازمان منطقه آزاد کشور و مدیران گیلان قرار گرفته است.
داداشی در ادامه گفت : بر اساس فلسفه ای که منطقه ی ازاد دارد؛ یعنی بحث توسعه ی صادرات و استقرار صنایع تبدیلی و کارخانجات صنایع ترکیبی و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، ما می توانیم هم افزایی خوبی را در شهرستان آستارا با توجه به زیرساخت های حمل و نقل در این شهرستان پیش رو داشته باشیم؛ ولی مورد غفلت قرار گرفته است. ما انتظار داریم که این بحث از طریق دولت مردان پیگیری شودو نتیجه ی خوبی حاصل گردد.
وی در پایان گفت:بنده به عنوان نماینده مردم بحث ایجاد منطقه ی ویژه ی اقتصادی دوم را در ترمینال باراندازی راه آهن آستارا به آستارا پیگیر می باشم و تقریبأ تمامی کارهای آن انجام شده است و امیدوارم هرچه سریعتر در زمینه منطقه ی ویژه ی اقتصادی شدن تکمیل شویم.

 

 

فلسفه تشکیل منطقه آزاد صادرات بود اما در حال حاضر نقش وارد کننده را دارد/شفافیت مالی در منطقه آزاد وجود ندارد/منطقه آزاد انزلی باید کارکرد استانی پیدا کند

 

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در خصوص عدم تولید و واردات بی رویه در منطقه آزاد انزلی گفت: این بحث تنها در گیلان نیست همانطور که مستحضر هستید فلسفه تشکیل منطقه ی آزاد اینگونه است که یک سرزمینی را به عنوان سرزمین اصلی مشخص میکنندکه عده ای با هدف سرمایه گذاری در انجا مشغول به سرمایه گذاری شوند که در آن محدوده ای که تعریف شده بتوانند مواد اولیه ی تولید را راحت وارد بکنند و راحت تر صادر کنند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه اظهار کرد: فلسفه تشکیل منطقه آزاد واردات نیست صادرات است و شرایط برای واردات کالاهای مصرفی خود تولید کنندگان راحت است منتها منطقه آزاد در کشور ما فقط نقش وارد کننده را دارد و تولید کننده نیستند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع اگر بخواهیم یک ارزیابی از منطقه آزاد کشور داشته باشیم میتوان گفت منطقه آزاد یک آسیب کلی برای کشور فراهم میکند،این دید کلی ما است اما در استان گیلان دیدگاه های مختلفی وجود دارد
وی ادامه داد: مناطق آزاد مناطقی هستندکه باید شرایط ورود و خروج برای تولید را فراهم کنند و بتوانند صادر کننده باشند نه اینکه فقط روی واردات تمرکز کنند و به تولید داخلی آسیب بزنند.
لاهوتی با تاکید بر عدم شفافیت مالی و عملکردی منطقه آزاد اذعان داشت: این نگرانی ها در مورد منطقه آزاد وجود دارد ولی نمیتوان گفت خلافی صورت گرفته اما شفافیت مالی و عملکردی باید وجود داشته باشد و باید پاسخگو باشند.
بائوج لاهوتی در خصوص بحث ورودی و خروجی منطقه ازاد که باعث ناراحتی مردم شده گفت: دریافت ورودی درواقع نوعی دریافت عوارض برای این محدوده است و بحث خروجی و گشتن اتومبیل ها به معنای بی احترامی نیست و بیشتر به این معناست که افراد یک میزان معینی میتوانندکالا خارج کنند چون این کالا ها برای آن منطقه است و نباید وارد بازار شود چون به تولید کنندگان و تجار داخلی آسیب میزند.
عضو کمیسیون آموزش و پرورش در پاسخ به سوال آیا منطقه آزاد برای لنگرود ضرر یا منفعتی دارد اظهار کرد : منطقه ازاد در مجموع برای استان است و نباید فقط منافع شهرستانی را در نظر گرفت، اگر قرار باشد منفعتی داشته باشد باید نامش از منطقه آزاد انزلی به منطقه آزاد گیلان تغییر کند و میتواند از نظر لکه ای بعضی از نقاط استان را مانند چمخاله یا جاهای دیگر تحت پوشش قرار دهد و جز محدوده ی منطقه آزاد شود چون منطقه آزاد انزلی از نظر وسعت کوچکترین منتطقه آزاد ایران است و باید قانونا نام منطقه آزاد عوض شود در غیر این صورت فایده استانی ندارد فقط فایده ی شهرستانی دارد.

 

رویداد گیلان/

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
دولت به این میگن قاچاقچی بزرگ
در ظاهر با مردم است در باطن کالای قاچاق انجام میدهد
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
نمایندگان عزیز گیلان با کالای قاچاق برخورد نمایید چون تولید داخلی مان از رونق افتاده
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
بدانید یک آدم ضعیفی نمیتواند از مبادی قانونی و گمرکی کشور کالای قاچاق بکند هر کی قاچاق بکند از گردن کلفت هاست
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
استاندار گیلان ریاست کالای قاچاق استان است خودش قاچاق میکند
دولت بهش مجوز داده است
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
مجلسیها آگاه باشید که دارند اقتصاد و اقتصاد مقاومتی که مقام‌ معظم رهبری فرمودند دارند خراب میکنند
دولت در استخراج کالای قاچاق و رانت استاندار گیلان
استاندار گیلان پول خوبی به جیب زد از کالای قاچاق
استاندار خیانتکاری به یک ملت خدا از تقصیراتت نگذرد
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
با قاچاق دولتی مقابله کنید از وقتی که دولت روحانی به سر کار آمد قاچاق بیشتر شد ملت گیلان از وزارت محترم اصلاعات میخواهد بررسی کند و ببیند که دست استاندار گیلان در این قاچاق ها چقدر است و به مردم وبه افکار عمومی اعلام کند که استاندار یا همدست بوده است یا کوتاهی کرده است
دولت خیلی ضعیف کشی اگر میدانستیم این قدر مردم و ملت را سخره گرفته ایی بهت رای نمیدادیم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
دولت تدبیر و امید چقدر فروخته ایی و چقدر استاندار به جیب زده
خجالت نمیکشین از اعتماد مردم سو استفاده میکنین
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
دولت دیگر خجالنت میکشم بگم به دولت روحانی رای دادم همه و همه نکوهشم میکنند
ملت رو خار کردین
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
دولت به فکری به حال استانداری گیلان کند این استاندار رو نوبخت آورد پشت پرده چی بود دولت و ریس جمهور تحقیق کند خود نوبخت مصبب و افزایش قیمتها کالا و ارز بود دولت ببیند و شخص ریس جمهور آنهایی که نوبخت در انتصاباتشان موثر بوده اند آیا موثر خواهند بود اگر موثر نخواهند بود عزلشان کند نوبخت به سر مملکت چی آوردی بر سر گیلان چی آوردیی استعفا بدین و از دبیر کلی حزب اعتدال و توسعه هم استعفا بدین
دیگر رانت و فامیلی شما دیگر مورد قبول ملت نیست پارتی بازی میکنید
من و ملت از وزیر اطلاعات میخواهند به مسله نوبخت ورود کنند
این نوبخت قلب مقام معظم رهبری که حرفشان فصل الخطلاب است به رنج آورده است
روحانی بشتاب کشور در معرض خطر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
منافقین در کشور فرانسه و در شهر پاریس به خاطره براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جلسه گذاشتند میدانید برای چیست چون عده ایی در کشور قاچاق میکنند و عده ایی از قاچاق پشتیبان
آنکه قاچاق میکند پول میدهد و آنکه ازش حمایت میکند رانت میگیرد و این رو ملت میبیند و خارج نشینان معارب میبینند و میگویند که اینها مسولین رو میشود با پول خرید
استاندار بی شرف و بی غیرت استان گیلان چقدر پول گرفته ایی و میخواهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رو ساقط کنی تو شرف نداری هر کس تو رو گذاشته استاندار خودش بی غیرته
شما به ریالی همه چیزرو میفروشی تو وطن فروشی
وزارت اطلاعات چی گار میکنید این استاندار به یک میلیون هم رحم نمیکند کشور رو میفروشید چند ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
من دوتا شهید دادم شهید دادم به خاطره وطن به خاطر ناموسم به فرزندانم گفتم شهید شوید بمیرید ولی نگذارید وجبی از خاکمان از بین رود شهید شوید نگذارید ناموسمان به دست به غیرتان بیفتد
الان میبینم خون فرزندانم و فرزندانمان پایمال شد میبینم کسی رو انتصاب میکنند می آید می آید در روز روشن میخورد و می چاپد کسی هم
جلودارش نیست می آیند قاچاق میکنند و خون فرزندانمان رو میخورند مثل صدام قاصب و میروند آیا نهادهای اطلاعاتی و بازرسی و نظارتی در مملکت وجود ندارد
من همه اینهارو میبینم و به خون فرزندانم و فرزندانمان افسوس جیخورم
آیا انقلاب کردیم که اینها بشود عده ایی بیایند بخورند و بچاپند
اگر اینها راست باشد و کسی نظارت میکنند و چیزی نمیگویند
خون بچه های من بچه های فرزندان ایران حرامتان باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
روحانی شرف داشته باش با رانتها مقابله کن استاندار گیلان فروخت گیلان رو
دولت تدبیر چکار میکنی با ملت ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
روحانی کالای قاچاق مارو بیکار کرده است شنیده ام دولتی ها میکنند در گیلان قاچاق رو از سالاری بپرسید در این گیلان از سالاری تا قاچاق باید یک‌ کتاب نوشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
هر هفته سالاری استاندار در انزلی ایست بروید تحقیق و تحفض کنید استاندار هر هفته در انزلی چه کار میکندد آیا در گیلان شهر انزلی وجود دارد یا چیزه دیگری است
لعنت کند به کسی که با خاطره جیب خود خیانت میکند به یک امت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
به خون شهدا خیانت نکنیم قاچاق کردین باید جواب ملت رو در گیلان استاندار بدهد
بوی خیانت می آید و از سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات انتظار داریم ورود کنند و به مسله قاچاق رسیدگی کنند و از مجلس انتظار داریم تحقیق و تحفض کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
بسمه تعالی
حضرت آیت الله سید علی خامنه ایی رهبر گرانقدر و عزیز انقلاب اسلامی
با سلام‌
احتراما
رهبر عزیزم چند دقیقه ایی وقتتان را میگیرم و زود تمام میکنم دردلی است وبس
آیا میشود در استانی استاندارش رانتی و فرماندانش فساد و بخش دارنش مست میشود جلوی فساد و قاچاق رو گرفت میشود جلوی فساد اداری رو گرفت آیا میشود استانداری با سفارش به سر مسند قدرت بیایید و آن استاندار جلوی فساد اداری وایستاد میشود فرماندار با سفارش و نگاه به حزبی که همگی با دروغ سره کله میزنند ایستاد
رهبر عزیزم ولی امر مسلمین نگاه ویژه می طلبد که به استان گیلان به دور از نگاههای سیاسی نگریست اگر گیلان به همین روال پیش رود و به همین سیستم قدم بگذارد گیلان نابود خواهد شد
از حضرتعالی که همیشه به دنبال حق و عدالت و عدالت طلبی بوده اید انتظار میرود دستور فرمایید تا نسبت به بی عدالتی و رانت خواری که در گیلان رو به پیشرفت است برخورد قانونی و اسلامی نمایند
آرزوی سلامتی حضرتعالی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند بزرگ خواستارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
دوزدی به این حد نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
وزارت کشور خجالت بکشین که چنین استانداری به گیلان فرستاده ایی
قاچاق در گیلان بی داد میکند استاندار بی خیال و رانت زیاد
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
ژنهای خوب چه میکنند و چرا دولت و سازمانهای نظارتی و قضایی پیگیری
نمیکنند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
همین ژنهای خوب ارز دولتی گرفتند و خودرو وارد کردند و به ریش ملت فقیر و بدبخت خندیدند
ژنهای خوب عملن دارند خون انسانهای فقیررو می مکند
ژنهای خوبا دارن از مبادی گمرکی چاقاق میکنند و سازمانهای نظارتی ازشون میترسند به آنها چیزی بگن
دیگر صدای ملت در آمده و همه ملت مخوصن فقیرها منتظر برخورد جدی هستند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
نمایندگان گیلان برخورد کنید با کالای قاچاق و با ژنهای خوب
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
دولت متعجبم چرا اجازه میدهید ژنهای خوبها قاچاق کنند آیا دولت سودی دارد و چرا مردم را به فلاکت میکشانند
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
احسن بر دولت
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
برای دولتی های سودجو متاسفم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
دولت مردم و اقتصاد رو به فراموشی سپرده است و دیگر نمیتواند اقتصادرو محار کند آنچه بر ماست از خود ماست
دولت طیب نیا رو از دولت اخراج کرد و کرباسیان رانت خوارو به دولت وارد کرد کرباسیانی که میلیادر تومان در انتخابات آقای روحانی خرج کرد
تا وزیر اقتصاد شود و کل ملت رو بدبخت کند
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
آقای داداشی در مقابل هر گونه قاچاق دولت و ژنهای خوبها بایستید
ما شمارو انسانی حلال می شناسیم و وجدانی دارید که حتی برادرتان کار غیر قانونی انجام دهد در مقابلش می وایستید
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
دولت شما هم قاچاق میکنید آیا میخواهید کشور رو به فروپاشی و اعتصابات عمومی فرا بخوانید
چرا به فرمایشات رهبری عزیز گوش نمی دهید چرا به دستورات اسلام گوش نمی دهید آیا مسلمان نیستید
متاسفم به خاطره اندیشه و تفکر دولت
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور کاره قانونیتان رو انجام بدین
آنقدر قاچاق در کشور بی داد میکند که تولیدات داخلی بی کار مانده اند
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
هر کسی در مقابل قانون ایستاد طبق مر قانون با آنها برخورد کنید این فرد چه ژن خوب باشد چه بد
اینها دارن اقتصاد مملکت رو خراب میکنند
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
دولت نتوانست در امور اقتصادی و مبارزه با رانت و رانت دهی کاری انجام دهد الان میبینم‌که دولت روحانی خیلی خیلی ضعیف است
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
روحانی کسانی هستند که میخواهند کشور رو بشورانند
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
ریس جمهور نتوانستی کشور رو درست کنی همه مقامات و وزیرانت به فکر چپاول هستند استعفا بدین و برین و تکلیف مردم رو روشن کنید
واسلام
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
اصولگرایان عذر دولت روحانی رو بخواهید و بهش کارت قرمز دهید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
روحانی کابینه ات خیلی ضعیف است در امور استانی خیلی ضعیف عمل کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
دولت کارتو به خوبی انجام ندادی نوبخت رو آوردی به سازمان برنامه و بودجه هم کل کشور رو بدبخت کرد تا توانست مدیران رانتی آورد به گیلان
مردم گیلان آقای روحانی از شما شاکی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
آقای روحانی یه کم دقت کنید مردم کار رو به شما سپرده اند
مردم بازیجه شما نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
آقای روحانی یه کم به دوره برت نگاه خوب بکنی میفهمی قرار از چی بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
دولت و شخص استاندار جمع کنید این کار هارو به قانون برگردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
دولت محترم در مورد انتصاباتتان در استان گیلان تفکر کنید که گیلان از دست میدهد رانت و رانت خواری در گیلان بی داد میکند و مردم اینهارو میبینند و خیلی ناراحتند
آیا اینها حقه گیلان بود این سوالی ایست که باید ریس جمهور محترم به روشنی و با شفافیت پاسخ دهد
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
من تعجب میکنم چرا با کالای قاچاق دولت برخورد نمیکند آیا سودی برای
دولتی ها و حزبشان در گیلان سودی دارد جای سوالی است که باید سازمانهای نظارتی و دولت پاسخ دهد
این همه قاچاق و ندید دولت ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
تابناک گیلان اگر میشد از نماینده انزلی هم مصاحبه میکردید و شاید نماینده انزلی واقعیتهارو میگفت
ولی از دولت و دولتی ها انتظار داریم برخورد سریع و قانونی در مقابله قاچاقرکنند
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
من از ریس قاچاق کالا کشور سوالی دارم چرا برخورد نمیکنید وقتی به برنامه زنده تلویزیون در مورد قاچاق کالا می آیید به هیچکس اجازه حرف زدن رو نمیدید و چرا به این همه قاچاق جواب نمیدید آیا قانون ضعف دارد یا شما یا مسولین استان گیلان
آیا به سفارشات قبل از قاچاق جواب میدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
دولت با ملت بدبخت چه کار کردین این حقوقم که میدین ۱۰ روز دوام نمیاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
میدانید ارز ۴۲۰۰ رو به کی ها دادید دادید به پول دارها گفتید وایستا اینا پولدارتر شوند و فقیرها فقیرتر
اما در مورد چاقاق اونم یه عده ایی وابسته به دولتند یا ایکنه اوناهم پولدارند
روحانی چی گار کردید با سفره مردم یه تیکه نون خشک داشتیم میخوردیم اونم از دستمون گرفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
فساد اداری و رانتی کل گیلان رو به فنا برد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
آقای روحانی مردم گشنه و یک عده دارن قاچاق میکنند و تشنه و بیکار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
دولت به فکر مردم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
سیاستهای اقتصادی و اجتماعی و انتصابی دولت غلط است اگر به همین منوال پیش رود کشور با رکود اقتصادی و اجتماعی مواجه خواهد شد
در استانی که استاندار به نفع خود و در شهرستانهای فرمانداران به منفعت خود گام برمی دارند آیا میشود پیشرفت کرد
سفارشی و پارتی بازی در استان گیلان به غوقا در آمده است و دیگر این دولت پشتوانه مردمی ندارد
کشور ماله ملت است و کسی که بر مسند قدرتی می نشیند فکر نکند میز و صندلی و قدرت ماله خودش و اقوامش است
سرمایه هر کشوری ملت آن کشور و مملکت و کشور ازآن مردم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
سیاستهای اقتصادی و اجتماعی و انتصابی دولت غلط است اگر به همین منوال پیش رود کشور با رکود اقتصادی و اجتماعی مواجه خواهد شد
در استانی که استاندار به نفع خود و در شهرستانهای فرمانداران به منفعت خود گام برمی دارند آیا میشود پیشرفت کرد
سفارشی و پارتی بازی در استان گیلان به غوقا در آمده است و دیگر این دولت پشتوانه مردمی ندارد
کشور ماله ملت است و کسی که بر مسند قدرتی می نشیند فکر نکند میز و صندلی و قدرت ماله خودش و اقوامش است
سرمایه هر کشوری ملت آن کشور و مملکت و کشور ازآن مردم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
دولت و دولتی ها قانون را زیر پا میگذارند و با سفارش و بعضی چیزها انجام میدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
جناب آقای روحانی ریس جمهور اسلامی ایران
سلام علیکم
در دوره نخست ریاست جمهوریتان بر کلید و واژه حل مشکلات مردم را نوید دادید و آنطور فرمودید که من اگر ریس جمهور شوم خیلی از مشکلات جامعه را با کلید که دارم حل خواهم نمود بعد از گذشت ۵ سال از عمر دولت یازدهم و دوازدهم هنوز نتوانستید کیلد خودتان را بیابید و هنوزم که کلید شما گم شده است
آیا ملت ایران را ملتی بی شعور فرض کرده اید
آیا ملت
به شما رای داد تا ثروتمندان هر روز غنی تر و فقیران روز به روز فقیتر شودند
آیا ملت به شما رای داد ثروتمندان و بی سوادان را بر سر قدرت و وزارت منصوب کنی
آیا ملت به شما رای داد تا ژنهای به اصلاح خوب قاچاق کنند
آیا ملت به شما رای دادن تا استاندارانی منصوب نمایید به یک امت و ملت توهین کنند
آیا ملت به شما رای داد هر که از خواب زودتر بلند شد استاندار یا فرماندار شود
آیا ملت به شما رای داد که وزیران ضعیف و بی سواد در وزارت انتصابشان کنی
ریس جمهور ملت به شما رای داد در اقتصاد بده مملکتی ملت رو رها کنی و با دوستانت ( عده از همکارانتان)توچال بروی
ریس جمهور ملت به شما صادقانه رای دادن ولی شما با ملت ایران صادق نبودید
در هر صورت ملت از شخص ریس جمهور هم گلایه و هم اعتراض
در اوضاع بد اقتصادی کشور میطلبد وزیرانی با اقتدار با سواد به دور از حزب و جناح بر اساس شایسته سالاری منصوب نمایید و دیگر اینکه استاندارانی شایسته و متخصص و کاردان منصوب نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
دولت وضع اقتصادی خراب است مردم گشنه هستند و تشنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
سردبیری محترم تابناک
باسلام وادب
خواهشن اینو درج بدین در سایتتون و یه خواهشی که دارم این مطلب میزارم برین اینو خوب تحقیق کنید و افکار عمومی رو آگاه کنید
در یه خبری شنیدم دولت ارز ۴۲۰۰ تومنی رو اختصاص داده به واردات ماشین های گرون قیمت و مبایلهای گرون قیمت
از اونهایی اقتصاد دانند میپرسم آیا این خودش قاچاق نیست دولت به جای اینکه نیازهای واقعی مردم رو با ارز ۴۲۰۰ وارد بکنه رفته ماشین و موبایل وارد میکنه
الان یک نفر میشناسم سرطان گرفته قرص و دواهاش پیدا نمیشه
این دولت به یک ملت فقیر خیانت میکنه
چرا آقای روحانی نمیتونی مردم درک کنی بفهمی و نمیتونی مملکت رو اداره کنی استعفا بدین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
نمایندگان مجلس در مقابل دولتی که خودش قاچاق میکنه و با ارز۴۲۰۰ تومنی ماشین وارد میکنه مقابله شدیدی بکنید تقصیر ما ملت بدبخت چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
به به ژنهای خوب
برادران قاچاقچی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
استاندار گیلانم از ژنهای خوب هستند خدا استاندارو نگه داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
۲و دوتا میشه ۴ تا این همه قاچاق میشه به کشور دستانی هست که میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
دولت ملت رو درک کنید ملت ایران شرف دارد ملت ایران شهید داده است ملت ایران خون خورده اند ملت ایران با ادبند ملت ایران قدمت بزرگی دارند ملت ایران به خاطر ناموس و خاکشان از جان گذشته اند و میگذرند
ملت ایران پراز عاطفه هستند
پس بیایید ملت بزرگ و غیرتمند ایرانی رو درک کنیم بفهمیم بعضی از مردم ما به نان شبشان محتاجند این دردی است بزرگ
میبینم غصه میخورم با چنین ملتی دولتی چنین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
آهای دولت دولتی پر از دروغ
دولت در تاریخ ایران ایران خواهی ماند چه کارهایی به ضرر منافع ملت انجام دادی
درود بر ملت غیرتمند ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
ملت ایران دولت دروغ گو نمیخواهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
دولت حقه مردم ایران این نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
آقای روحانی برو توچال برو به ملت بخند این حقه مردم این بود
شفاف حرف بزن شعارت با عملت یکی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
دولت نون برای خوردن نداریم قاچاق میکنید شرم و حیا کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دولت قاچاق کردند و کردیم تولیدات کشورمان در دستمان خشک زد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
ماهیت منطقه آزاد اونی نیست که همه بیان توی منطقه آزاد انزلی قاچاق کنند ماهیت و قانونه مناطق آزاد چیزه دیگری
دولت بررسی کنید نیروی انتظامی و ستاد چاقاق کشور نظارت بیشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
روحانی اینقدر به ملت قول دادی که اقتصاد خوب میشود جامعه بهتر میشود پس چه شد
برو توچال کیف کن مردم کیلویی چند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دولت روحانی چی شد قول و قرارات
قرار بود زندگی مردم بهتر شود بدتر شد چه شد
روحانی نمیتوانی استعفا بده واز ملت ایران طلب آمرزش کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
دولت آیا از مردم و ملت خجالت میکشید آیا میدانید فقیر و فقرا چه میکشند نمیدانید اگر بدانید مثل یخ آب میشوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
ریس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
ریس جمهور از کجا و از کدومش شروع کنم آیا با سلسله مراتب بگم
استاندارت دوزد است
فرماندارات شرف و حیثیت ندارد
مدیران کلت به ضرر و منافع ملی هستند
صندوق مهر گیلان یک دوزد بی عیار است
آقای روحانی چرا مدیرانت خاین هستند و چرا میبینی و هیچ چیزی نمیگی
روحانی شتاب کن و با مدیرانت برخورد کن این مدیران باعث شدند مردم از نظام بدبین بشند
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
ژنهای خوب یا قاچاق میکنند و یا دوتابعیتی هستند
کشور رو ژنهای خوب بدبخت کرد
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
با رانت خواران مبارزه کنید اول از رانتهای دولتی ها شروع کنید
در مسیر قانون و قانون مداری حرکت کنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار