کد خبر: ۶۱۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱ 25 May 2018

تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، نوسانات نرخ ارزی را یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش قدرت خرید مردم مطرح کرد.

به اعتقاد وی برای افزایش قدرت خرید مردم باید در راستای تثبیت نرخ ارز، تلاش های فزاینده تری لحاظ شود.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت:کاهش قدرت خرید مردم، پیامدهای مخربی را برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت که رکود هر چه بیشتر بازار و برهم خوردن تعادل منطقی در نظام عرضه و تقاضا از نمونه های آن به شمار می رود. از سوی دیگر برخی از صاحب نظران معتقدند،با افزایش قدرت خرید مردم،شعار سال( حمایت از کالای ایرانی) نیز به نحو مطلوب و شایسته تری محقق خواهد شد.

با در نظر گرفتن این واقعیت که یکی از الزامات حمایت از کالای ایرانی به خرید محصولات داخلی معطوف می شود این واقعیت مسجل خواهد شد که حصول این امر ارتباط مستقیمی با توان و قدرت خرید خانوارها خواهد داشت زیرا قاعدتا در فضا و شرایطی که امکان خرید کالای ایرانی از حیث مالی وجود ندارد،به تبع حمایت از آن نیز تحقق نخواهد یافت.

 

 

 

وی همچنین از درخواستش از معاون فنی و توسعه امور زیر بنائی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور در جهت موافقت با اجراى پروژه رینگ آبرسانى شهرستان رشت نوشت.

 

 

 

علی مطهری نایب رئیس مجلس شوراى اسلامى، در صفحه خود در اینستاگرام خطاب به  شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: ۹۷
/ ۲ / ۳۰ آن روزنامه ، بخش خبر ویژه ، تحت عنوان «از تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام تا باستیل شیبا، مطلبی از روزنامه هفت صبح نقل شده است که در آن طرح سؤال اینجانب از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رواج کلمات بیگانه در اماکن عمومی با این استدلال که مسئله مهمی نیست و در اولویت قرار ندارد به تمسخر گرفته شده بود. عجیب است که روزنامه کیهان با آن مطلب همصدا شده و با تجاهل این مطلب را نیز اضافه کرده است که «علی مطهری ادعا می کرد ۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام در مجلس زیاد بوده و به این تمسخر ادامه داده است. این در حالی است که :
اولا مسئله رواج کلمات لاتین در سر در فروشگاهها و غیره از مسائل مهم فرهنگی کشور و از نشانه های خود باختگی فرهنگی است و بارها مورد هشدار رهبر انقلاب قرار گرفته است.
ثانیة قبلا نیز در همین بخش خبر ویژه توضیح داده ام که مجلس بیش از ۲ ماه برجام را بررسی کرد و اظهارنظر درباره آن که آری یا نه ، به چند دقیقه بیشتر وقت نیاز نداشت. تکرار این مطلب در آن روزنامه شأن آن جریده را پایین می آورد .
مستدعی است این نامه طبق قانون مطبوعات عینا در همان محل درج گردد.

 

 

 

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامى، در صفحه شخصی خود مطرح کرد: باتوجه به موضوع مذاکره با اروپایی‌ها در ادامه کار برجام، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشتند، باید تضمین‌های لازم از اروپایی‌ها در بحث اجرای برجام اخذ شود.  اگر تضمین‌های لازم از اروپایی‌ها گرفته نشود، آنها قابل اعتماد نبوده و باید تضمین‌های لازم به صورت کتبی از آنها گرفته شود.  در بحث مذاکره و توافقات با اروپایی‌ها همه چیز به صورت شفاف و مفاد 9گانه دربحث خدمات در آن درج شود. 
متاسفانه در حال حاظر اینطور به نظر می‌رسد که آنچه که از روند کار پیداست، اروپایی‌ها نیز همانند آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد بوده و نباید به آنها اعتماد داشت.

 

 

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد واشترینان و رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، از  دستور وزیرنیرو مبنی برتخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات سدهای آبسرد، شهید بروجردی و پروژه آبرسانی به بروجرد مطابق ماده ۵۶ و سرعت دادن بکار خبر داد.

 

 

 

وی در پستی دیگر تصویری از دیدارش با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به اشتراک گذاشت.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى، ویدیویی از سخنرانی اش در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس با شرکت نفت فلات قاره ایران منتشر کرد.

وی مطرح کرد:  امروز دفاع مقدس در خارگ جریان دارد و با تلاش و پشتکار و حمیتی که در صنعت نفت شاهدیم، هیچ تهدید و تحریمی کارساز نخواهد بود.

 

 

 

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در اینستاگرام شخصی خود نوشت: اصلاح طلبی یعنی تحول‌خواهی مثبت و تحول‌خواهی تعارف بردار نیست. با تاکید بر عهدم که پلی برای ⁧‫جوانان‬⁩ باشم، از همکارانم در ⁧‫فراکسیون امید‬⁩ میخواهم در آستانه سالروز حماسه ⁧‫دوم خرداد‬⁩ با تصویب ⁧‫طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان‬⁩ ⁧‫امید‬⁩ را به جوانان شایسته کشورمان هدیه دهیم.

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیران دو تابعیتی در کشور اظهار کرد: حتی اگر همه دوتابعیتی‌ها را مشمول این حکم نکنیم همان تعداد قلیل هم برای اختلال در امور کافی است.
خجسته با تاکید بر اینکه مدیر دوتابعیتی نباید در مسند مدیریت باشد، افزود: وقتی فردی حال و هوای کشور دیگری را گرفته و گاه خانواده او جای دیگر و خودش در ایران است احتمال بروز مشکل به صورت خودآگاه و ناخوادآگاه بیشتر می‌شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شبیه این مسئله را در مورد خاوری دیدیم، گفت: متاسفانه الان فضای بدی ایجاد شده که برخی مدیران ما هوای دوتابعیتی شدن پیدا می‌کنند و از این نظر پس از دوتابعیتی شدن دیگر نباید مدیر یا مسئول ارشد بمانند.
وی با بیان اینکه ما در مجلس به هیچ وجه این مسئله را نمی‌پذیریم، گفت: البته تعداد دوتابعیتی‌ها بیشتر از آنچه است که در آمار رسمی مطرح می‌شود.
امیر خجسته ادامه داد: گزارشاتی به ما می‌رسد که زندگی اصلی برخی مدیران کجاست، فرزندانشان چه می‌کنند، در چه تجارتی فعال هستند؟ این اطلاعات که به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌رسد گزارش‌های خوبی نیست.
نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس مقوله دوتابعیتی بودن را فسادآور دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و مبارزه با استکبار جهانی مدیران ما باید از جنس مردم باشند و درد آنها را درک کنند تا بتوانند تصمیمات مناسب بگیرند. 

 

 

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس، از نشست 51 نفره مجمع امید با شهردار جدید تهران نوشت.

مافی رئیس کمیسیون درآمد پایدار شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: همه میدانیم که تهران در سال های اخیر به لحاظ کالبدی توسعه‌ی پُرشتابی یافته و ظاهر تهرانِ امروز با تهران 15 سال قبل قابل مقایسه نیست. عمدتاً وقتی توسعه به صورت سریع، خوشه ای، نا منسجم و اصطلاحاً جزیره ای صورت می گیرد و ابعاد مختلف زندگی در آن لحاظ نمی شود، عدم توازن به بار می آید.  وی افزود: در حالی که در مناطق غربی تهران با تراکم مراکز تجاری چندکارکردی مواجهیم (پردیس کوروش، مجتمع های صادقیه، پردیس زندگی، پردیس اریکه، پردیس شهرک، پردیس مگامال)، شرق و جنوب تهران از این خدمات اگر نگوییم کم بهره است، تقریبا بی بهره است. این در حالی است که هنوز برخی مجتمع های تجاری در منطقه 22 افتتاح نشده اند.  مافی تأکید کرد: این اقدامات باید به صورت جدی و بلند مدت و برنامه ریزی شده در شهر تهران لحاظ شود. پیشنهاد من این است که یکی از اهداف اصلیِ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، تحت عنوانِ «نحقق توازن در مناطق 22 گانه شهر تهران از منظر زیست محیطی، کالبدی، ایمنی، فرهنگی و اجتماعی» دیده شود. تدوین برنامه سوم شهر تهران، مهم ترین مأموریت شهرداری در سال 97 است. 

 

 

 

عضو فراکسیون امید مجلس، تاکید کرد: هیات ایرانی در جریان مذاکرات برجامی باید بر لزوم صدور بیانیه رسمی بانک مرکزی اروپا، ارتقاء رتبه اعتباری ایران به ۴ در رتبه بندی OECD و استفاده از اهرم‌های بین‌المللی مانند سازمان تجارت جهانی تاکید کنند.  پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص شرایط بعد از خروج آمریکا از برجام و مذاکرات هیات ایرانی با طرف‌های اروپایی، گفت: خروج آمریکا از معاهده برجام خسارات شدیدی به شخص ترامپ و دولت آمریکا و حتی میان طرفداران و مخالفان سیاسی ترامپ وارد کرد.  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تصمیم ترامپ خدشه جدی به چهره آمریکا در عرصه بین‌الملل وارد کرد لذا به عنوان دولت غیرمتعهد نسبت به معاهدات شناخته می‌شود هرچند همیشه سعی داشتند ایران هراسی و عدم پایبندی به قانون را درباره ایران تبلیغ کنند.  وی با بیان اینکه پایبندی ایران به برجام و تعهدات بین‌المللی با تصمیم ترامپ برای جامعه جهانی تثبیت شد، گفت: آمریکا با خارج شدن از برجام دست خود را کوتاه کرد لذا دیگر نمی‌تواند ایران را به شورای امنیت سازمان ملل معرفی و علیه جمهوری اسلامی به کمیسیون مشترک شکایت کند زیرا به دلیل خروج از معاهده نمی‌تواند پایبند قواعد داخلی باشد.  این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اروپایی‌ها برای جبران خسارات تحریم‌های یک جانبه آمریکا باید آنها را وادار به اخذ جریمه کنند، علاوه بر این مجوز فعالیت بانک‌های بزرگ اروپایی برای همکاری با بانک‌های ایران را دهند تا نگرانی‌های بانکی و احتمال جریمه آمریکا رفع کنند.  این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون در مراودات با کشورهایی چون ترکیه، عراق، گرجستان و غیره از واحدهای پولی دو کشور استفاده می‌شود لذا در مراودات با اروپایی‌ها هم یورو باید جایگزین دلار شود تا از استیلا و تسلط دلار خارج شویم. وی با اشاره به شرایط مناسب مذاکرات با اروپایی‌ها، گفت: اروپایی‌ها باید از اهرم‌های بین‌المللی مانند سازمان تجارت جهانی استفاده کنند، این تضامین در مذاکرات با اروپایی‌ها مورد توجه است تا توافق حاصل شود. توافق با اروپایی‌ها شرایط بهتر از گذشته را رقم خواهد زد. 

 

 

 

قاسم احمدی لاشکی خادم مردم شهرستان های نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، از دیدارش با  نوبخت ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور جهت پیگیری مشکلات مالی پروژه های استادیوم ورزشی نوشهر وچالوس، دستور تخصیص اعتبار برای مطالعات پروژه احداث آزاد راه دریایی و دستور اختصاص اعتبار برای خرید دانشکده میراث فرهنگی نوشهر خبر داد.

 

 

 

وی همچنین از جلسه اش با  معاونین وزیر جهادکشاورزی خبر داد.

 

 

 

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود عنوان کرد: در همه بخش به ویژه در حوزه ورزش به مناطق روستایی توجه ویژه داشت.

 

 

 

سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از روند اجرای اسفالت روستای اردلی منتشر نمود.

 

 

 

 سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردمکاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی خبر داد: با پیگیریهای متعدد و تایید کارشناسان اداره کل استان و وزارت نیرو، درخواست کاهش تعرفه برق این منطقه در30اردیبهشت97با موافقت وزیر نیرو به هیات دولت دوازدهم ارسال شد.
درصورت تایید، نرخ برق مصرفی شهرستان کاشان و آران و بیدگل از خرداد تا شهریور که اوج مصرف برق منطقه است باید برطبق تعرفه3گرمسیری محاسبه شود.

 

 

 

محمد دامادی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، پست زیر را در اینستاگرام شخصی اش به اشتراک گذاشت.

 

 

 

مهدی سنایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و سفیر کنونی ایران در روسیه، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود خلاصه ای از گفت وگویش در خصوص برجام و ایران در خاورمیانه با ماهنامه «مژدونارودنایا ژیزن» (حیات بین المللی) که توسط وزارت امور خارجه روسیه منتشر می شود را منتشر کرد.

اعتماد اساس توافقات بین المللی است و برجام علاوه بر ماهیتی ویژه، آزمونی برای شکل گیری گفت وگوها و حل مسائل بود اما رفتار رئیس جمهوری آمریکا پاسخی ناامیدکننده کننده به این آزمون بود.
از دید من آمریکا هیچگاه بصورت واقعی وارد برجام نشد و به آن پایبند نبود زیرا پس از امضای برجام تمام تلاش خود را برای اعمال فشار بر شرکت ها و صندوق های اقتصادی بکار بست تا با ایران همکاری نکنند و از سرمایه گذاری خودداری کنند.
بر اساس گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند است پس طبیعی است که باید از تمام امتیازات پیش بینی شده در برجام استفاده کند و اگر شرایطی بوجود آید که بر اثر خروج آمریکا، ایران از امتیازات برجام محروم شود، دلیلی برای ماندن در برجام نخواهد داشت. تجربه حمله صدام حسین به ایران با حمایت قدرت های بزرگ و کشورهای عربی منطقه نشان داد که توانمندی دفاعی ایران باید تقویت شود و برنامه موشکی مستقیما با مساله امنیت ایران ارتباط دارد.
هدف آمریکا از مطرح کردن مساله برنامه موشکی ایران و ایجاد فضای تبلیغاتی، فروش #تسلیحات به برخی کشورهای ثروتمند #عربی و کسب درآمدهای هنگفت از این کشورها است. در واقع زمانی که در عرصه بین المللی قدرتی وارد می شود تا نقش خود را متناسب با توانایی ها و ظرف های درحال رشد ایفا کند با آن مقابله می کنند. پس احتمالا می توان گفت مقابله با ایران طبیعی است و متحدان آمریکا در منطقه ازجمله در خلیج فارس، علاقه مند نیستند در کنار خود کشوری را تحمل کنند که خود را قدرت منطقه ای توانمند می داند.
بر اساس اطلاعات بانک جهانی، ایران در سال 2016 فقط 3 درصد تولید ناخالص ملی خود را صرف هزینه های نظامی کرد در حالی که این شاخص برای عربستان سعودی 9.8 درصد بود. عربستان سعودی در شرایطی نیست که ایران را نادیده بگیرد و ایران هم نمی تواند در موازنه قوا در منطقه عامل عربستان را حذف کند. در این رابطه بارها اعلام کردیم که برای همکاری با عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه آمادگی داریم اما پاسخ مناسب دریافت نکرده ایم.
نشریه زندگی بین المللی از سال 1954 از سوی وزارت خارجه اتحاد جماهیر #شوروی سابق و روسیه به صورت ماهنامه منتشر می شود.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار