کد خبر: ۶۰۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 21 May 2018

تابناک / نماینده مردم رشت از عدم اقناع درخواست‌کنندگان سوال از رئیس‌جمهور درباره سوال موسسات مالی و اعتباری در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

درخواست‌کنندگان سوال از رئیس جمهور از توضیحات نمایندگان دولت قانع نشدند/دوشنبه هفته آینده 5 سوال دیگر بررسی می‌شودجبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز صبح درخواست کنندگان سوال از رئیس جمهور با نمایندگان حقوقی روحانی در کمیسیون اقتصادی گفت: امروز ساعت 10 صبح سوال درباره مالباختگان موسسات مالی و اعتباری مطرح و بررسی شد.

وی افزود: جنیدی معاون حقوقی و امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به این جلسه آمده بودند تا به نمایندگان بگویند که این سوال از لحاظ حقوقی دارای ایراد است، لذا قابل طرح نیست.

کوچکی‌نژاد تأکید کرد: اما درخواست کنندگان سوال از رئیس جمهور با آوردن دلایلی به آنها اعلام کردند که اشتباه می‌کنند و این سوال باید به صحن علنی ارجاع داده شود.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: ‌در نهایت درخواست کنندگان سوال از رئیس جمهور از توضیحات نمایندگان دولت قانع نشدند بر این اساس امروز طی نامه‌ای درخواست این سوال را به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: هیئت رئیسه هم باید این درخواست سوال را به رئیس جمهور ابلاغ کند تا طی یک ماه فرصت قانونی خود برای ارائه پاسخ در صحن علنی مجلس حضور یابد.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: همچنین قرار است دوشنبه هفته آینده درباره سوالات دیگر از رئیس جمهور با 5 محور بازار ارز، کالای قاچاق، تورم و بیکاری در کمیسیون اقتصادی مجلس نشست دیگری با حضور نمایندگان دولت برگزار شود.

نماینده مردم رشت تأکید کرد: امروز معاونان حقوقی رئیس جمهور آمده بودند تا به نمایندگان ثابت کنند که سوال درباره موسسات مالی و اعتباری قابل طرح نیست، اما بنده به آنها اعلام کردم که شما در جایگاهی قرار ندارید که بخواهید این موضوع را مشخص کنید.

وی تصریح کرد: حتی این دو نماینده استنادات حقوقی اشتباهی هم می‌آوردند، معاون حقوقی رئیس جمهور به ما اعلام کرد این سوال پیش از این مطرح و در خواست کنندگان سوال از آن قانع شده‌اند.

کوچکی‌نژاد گفت: وکلای ملت به آنها اعلام کردند که چه زمانی نمایندگان در کمیسیون اقتصادی از پاسخ این سوال قانع شده‌اند تنها شما پیش از این به صورت انفرادی نزد نمایندگان درخواست کننده رفته‌ و با دادن وعده‌هایی آنها را مجبور به پس گرفتن امضای خود کرده‌اید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار