کد خبر: ۶۰۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 19 May 2018

تابناک / عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه شورای نگهبان استانی شدن انتخابات مجلس را خلاف قانون اساسی می داند، گفت: این درحالیست که تحقق این مسئله سبب ارتقاء مجلس می شود.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع مذکور در مجلس هشتم و نهم مطرح شد اما چون خلاف قانون اساسی است شورای نگهبان آن را نپذیرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برخی اعتقاد دارند برگزاری استانی انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب کاهش مشارکت مردم می شود.

وی در خصوص مزایای طرح مذکور نیز ادامه داد: در صورت تحقق این مسئله نمایندگانی که انتخاب می شوند چهره استانی و ملی دارند و سبب ارتقاء مجلس شورای اسلامی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: همچنین باید اذعان کرد که اگر انتخابات نمایندگان مجلس به سمت استانی شدن حرکت کند، نمایندگان را از وضعیت فعلی رسیدگی به امور جزیی است رها می شوند وی می توانند به مسائل کلان بپردازند تا دستاورد بهتری برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

وقتی حزب در کشور وجود ندارد پارلمان حزبی هم تشکیل نمی شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شکل گیری پارلمان حزبی، خاطرنشان کرد: در این خصوص می توان گفت که ابتدا باید احزاب در کشور شکل بگیرد تا این مجموعه ها افراد را به عنوان منتخب خود به مردم معرفی کنند؛ اما اکنون در کشور حزب به معنای مدنظر وجود نداریم که پارلمان حزبی نیز بر اساس تشکیل شود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار