تابناک گزارش می دهد؛
تابناک / وضعیت صنعت در استان گیلان مطلوب نیست در چند سال اخیر اشتغال جدید به نحو مطلوب نبوده بلکه از واحدهای صنعتی موجود هم صیانت نشد.
کد خبر: ۶۰۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 18 May 2018

تابناک / وضعیت صنعت در استان گیلان مطلوب نیست در چند سال اخیر اشتغال جدید به نحو مطلوب نبوده بلکه از واحدهای صنعتی موجود هم صیانت نشد.

محمدرسول سماکچی رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان در یادداشتی نوشت:

وضعیت صنعت در استان گیلان مطلوب نیست در چند سال اخیر اشتغال جدید به نحو مطلوب نبوده بلکه از واحدهای صنعتی موجود هم صیانت نشد بسیاری از کارخانجات صنعتی که مشغول به کار بودند یا با کاهش تولید مواجه ویا اصلا” تعطیل شدند.

اگر گذری به شهرکهای صنعتی استان بزنید وضعیت اسفبار صنعت را به وضوح مشاهده خواهید کرد شهر صنعتی رشت که جز چند شهر صنعتی بزرگ ومهم کشور بوده حال خوشی ندارد بیش از نیمی از کارخانجات تعطیل کامل وکارخانجات دیگر هم با بیماری وحالت احتضار ادامه کار می دهند برای روشن شدن وضعیت اشتغال استان گیلان به آمار تامین اجتماعی استان دقت کنید دراستان گیلان آمار اشتغال منفی است یعنی تعداد بازنشستگان واخراجی ها بیشتر از وردی ها است.

چند علت عمده سبب تعطیلی کارخانجات می شود: ۱-بدهکاری دولت ۲- قاچاق کالا ۳- واردات بی رویه کالاهای مشابه تولید داخلی ۴- فشار دستگاههای دولتی به تولید کنندگان ۵- عدم همکاری بانکها با تولید کنندگان واقعی و….

 

آقای دلق پوش؛ برای وضعیت نامطلوب صنایع گیلان چه کرده اید!؟ / آقای مدیرکل، تکانی بخورید!

 

بسیاری از واحدهای صنعتی گیلان تعطیل شده است

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی گیلان اشاره کرد و گفت: فرهنگ مشارکت و استقبال از سرمایه‌گذاران در استان گیلان هنوز جا نیفتاده است.

همین چند روز گذشته بود که کاظم دلخوش در نشست مشترک با مدیران حوزه‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت:‌ ‌استان گیلان با وجود ذخایر طبیعی و متعدد خود تا‌کنون نتوانسته از وجود سرمایه‌گذاران آن طور که باید استفاده مطلوبی داشته باشد.

وی با انتقاد از نگاهی که در گیلان نسبت به سرمایه‌گذاران نهادینه شده است بیان داشت:‌ فرهنگ مشارکت و استقبال از سرمایه‌گذاران در استان گیلان هنوز جا نیفتاده است به‌همین خاطر این استان نتوانسته تاکنون از فرصت‌های خود در راستای توسعه و پیشرفت استفاده بهینه کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ اگر زمینه‌های لازم جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در گیلان به‌خوبی فراهم شود مشکلات عدیده شهرک‌های صنعتی استان گیلان حل می‌شود.

 

کار به همینجا ختم نمی شود

 

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضع صنایع در شهرستان رودبار مناسب نیست، گفت: بهبود این شرایط نیاز به تلاش زیادی دارد.

منوچهر جمالی درباره وضعیت صنایع در شهرستان رودبار، اظهار کرد: وضع صنایع در شهرستان رودبار مناسب نیست و در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه بهبود این شرایط نیاز به تلاش زیادی دارد، تصریح کرد: خیلی باید در این رابطه کار کنیم تا شرایط مطلوب شود.

 

تابناک اضافه می کند؛ بهبود فضای کسب و کار کمک می کند به این که تولید و اشتغال رونق بگیرد و اشتغال ایجاد شود. در شاخص سهولت کسب و کار که بانک جهانی هر ساله منتشر می کند ایران در چند سال اخیر رتبه بهتری پیدا کرده و در سال 2017 رتبه اش 120 در بین 190 کشور است. 

وضعیت اسفناک کسب و کار در ایران: رتبه 120 جهان! ؛ نمره کشور ما در گزارش سال 2017 بانک جهانی در حد 57 از 100 بوده است. با نمره 57 ما رتبه 120 را در دنیا کسب کرده ایم.

 

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
تکلیف دولت کم کاری و نا امید مشخص شد
رانت و فساد اداری
تکلیف ملت با دولت مشخص شد
برجام و اقتصاد انتصابات
همگی از روحیه دولت امید است
خودم به همین دولت رای دادم و خیلی پشیمانم
دولت در همه جای اشتباه جدی انجام داد واز نیت خوش ملت سو استفاده کرد
آقای روحانی چه کار میکنی با مردم
دولت کارش کارشناسی نیست
هرکس زود بلند شد میشود استاندار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار