کد خبر: ۶۰۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 18 May 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام از بازدیدش از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی خود پیامی به مناسبت قهرمانی تیم کاراته جوانان دختر جمهوری اسلامی ایران به اشتراک گذاشت:

سرکار خانم قاسمی مربی شایسته تیم کاراته دختران جمهوری اسلامی ایران
با سلام
و با ابرازخشنودی از شایستگی بانوان کشورمان که نشانه رشد و بالندگی آنان درعرصه های مختلف ورزشی باحفظ ارزش های دینی برسکوهای قهرمانی جهان است این پیروزى را به جنابعالی و آن عزیزان وجامعه ورزشی بانوان تبریک عرض نموده و از پروردگار منان آرزوی موفقیت های روزافزون رابرای جامعه ورزشی کشورم خواستارم و دوام توفیقات شما و رشد و بالندگی بیش از پیش گیلانیان عزیز در میادین مختلف را از ایزد متعال مسئلت می نمایم.
موفق باشید و‌پیروز و‌سربلند
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی
نماینده مردم شریف شهرستان رشت و عضو‌فراکسیون ورزش مجلس

 

 

 

وی در پستی دیگر از مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد ویژه اقتصادی  و دبیر مناطق آزاد، خواستار راه اندازی پایگاه نجات غریق دریایی کشور در گیلان شد:

جناب آقای دکتر بانک
مشاور محترم رئیس جمهور در مناطق آزاد ویژه اقتصادی و دبیر مناطق آزاد
سلام علیکم
احتراماً بپیوست ضمن تقدیم درخواست شماره ن غ -١٢٠/٩٧مورخ ١٣٩٧/٠٢/١٣ جناب آقای سید امیر نوری سادات معروض می دارد: استان گیلان با بیش از دویست و هشتاد (٢٨٠) کیلومتر ساحل همه ساله میزبان بخش عظیمی از هموطنان عزیز می باشد و حالیه در صورت تامین مکانی شایسته جایگاه استان این امکان وجود دارد که پایگاه نجات غریق دریایی کشور در گیلان راه اندازی گردد.فلذا خواهشمند است با عنایت به مکاتبات و پیگیری های متعدد در این خصوص (تصاویر بپیوست) دستور فرمایید مکانی در منطقه آزاد اقتصادی انزلی جهت راه اندازی پایگاه نجات غریق دریایی کشور در نظر گرفته شود و از نتیجه اقدام ذینفعان و اینجانب را مطلع فرمایند.

 

 

 

جعفرزاده همچنین خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی نوشت:

احتراماً همانطوریکه مستحضرید یکی از ابزار های ضروری برای انجام سریع و دقیق تر فعالیت های تحقیقاتی برنج خصوصاً معرفی ارقام جدید داشتن گلخانه تحقیقاتی به عنوان محیطی برای شبیه سازی شرایط کشت برنج به ویژه در خارج از فصل زراعی است به نحوی که با برداشت دو تا سه نسل کشت برنج در یک سال بتوان دوره 10-12 ساله لازم برای معرفی یک رقم جدید را به نصف کاهش داد.

همچنین با شبیه سازی شرایط خاص محیطی،ارقام و لاین های متحمل یا مقاوم به تنش های محیطی مانند گرما ،سرما،شوری وخشکی را اصلاح و معرفی کرد . فلذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز حدود سی میلیارد (30/000/000/000) ریال جهت تکمیل و تجهیز گلخانه تحقیقاتی نیمه تمام موجود در موسسه تحقیقات برنج کشور اقدامات مقتضی را معمول و از نتیجه ذینفعان و اینجانب را مطلع فرمایند.
از حسن نظر عالی کمال تشکر و امتنان را دارم.

 

 

 

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، با انتشار پستی صعود تیم فوتبال پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های آسیا را تبریک گفت.

 

 

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد واشترینان و رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، از جلسه اش با معاون رئیس جمهور خبر داد. در این جلسه مطرح شد:

- حل مشکل اعضای مجتمع مسکونی یکصد و شصت واحدی بنیاد شهید بروجرد با دستور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ریاست کل بنیاد شهید و امور ایثارگران

- توقف جذب نیروهای غیربومی توسط بنیاد شهید در بیمارستان فوق تخصصی آیت الله بروجردی با تذکر علاءالدین بروجردی و دستور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی 

 

 

 

 

وی در پستی دیگر عنوان کرد: من امیدوارم که ملت های این کشورهای اسلامی به این مسائل توجه کنند و ننشینند تا اینکه وقت بگذرد. امروز، روزی است که اگر با هم قیام کنند، اسرائیل بکلی از بین خواهد رفت.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى مجلس،در صفحه خود در اینستاگرام از نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس  با شرکت نفت فلات قاره نوشت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:امروز دفاع مقدس در خارک جریان دارد و با تلاش و پشتکار و حمیتی که در صنعت نفت شاهدیم، هیچ تهدید و تحریمی کارساز نخواهد بود.

فریدون حسنوند، در نشست با مدیران و متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره خارک گفت: ما در برخی بخش‎ها با کشورهای منطقه رقابت داریم که بحث ازدیاد برداشت از میدان‌‎های مشترک نفتی و سرمایه گذاری در این بخش جزو اولویت‎های ماست.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: باید از توان داخلی استفاده کرد، اما از نگاه برونگرا برای جذب فناوری نیز باید بهره گرفت، به‎ویژه در این محدوده زمانی که باید از فرصت ها استفاده شود.

وی با بیان این‎که همه اعضای کمیسیون انرژی اهالی مناطق نفت‎خیز و گازخیز هستند، تصریح کرد:امروز دفاع مقدس واقعی در خارک جریان دارد.

حسنوند عنوان کرد: مجلس دغدغه تامین اعتبارات مالی صنعت نفت در این منطقه را مدنظر قرار می‎دهد. بودجه ها سالیانه هستند و ما تلاش می کنیم سال آینده بودجه مناسب‎تری در اختیار صنعت نفت قرار گیرد.

 

 

 

وی همچنین گزارشی تصویری از تاسیسات شرکت های نفتی و پتروشیمی جزیره خارگ استان بوشهر ارائه داد.

 

 

 

حسنوند در پستی دیگر خبر داد: روابط صنعت نفت با مردم تقویت شود.

 

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،تصویری از دهیاران وشوراهای بخش مرکزی اورمیه به اشتراک گذاشت.

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس،در نطق میان دستور اخیر خود بر لزوم همسان سازی حقوق ها و رفع تبعیض در پرداخت ها تاکید کرد و گفت: " اگر منابع مالی هست باید برای همه باشد."

 

 

 

محمد دامادی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، در اینستاگرام شخصی خود مطرح کرد: مظلومیت این روزهای مردم‌ فلسطین حتی از دیروزشان هم بیشتر است.از ادبیات دیپلماتیک به دور است اما رفتار رئیس جمهور آمریکا که دیوانه وار بدنبال زنده کردن جنگ ها و تنش ها در خاورمیانه است در پیشگاه هر وجدان آزاده ای محکوم است .بی شک پیوند امروز ترامپ و نتانیاهو و جنایات صورت گرفته در بیت المقدس عزم مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را صد چندان خواهد کرد.

 

 

 

وی همچنین با انتشار تصاویری نوشت: تصاویر مربوط به چند هفته قبل و حضور ریاست محترم شورای شهر ساری مهندس مدینه ،در دفتر بنده بمناسبت روز شورا می باشد.

 

 

 

همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب شاهین دژ و تکاب در مجلس، با انتشار پستی عنوان کرد: "عمارتی که روی خون نهاده شود،
روزی ساکنینش در مرداب خون غرق خواهند شد."

 

 

 

پروانه مافی  رئیس کمیسیون مشترک درآمد پایدار شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پیامی انتخاب محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران را تبریک گفت:

برادر ارجمند،
جناب آقای مهندس سید محمدعلی افشانی
شهردار محترم تهران

با سلام

توفیق شما در جلب اعتماد اکثریت قاطع اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران را صمیمانه تبریک عرض نموده و امیدوارم صلابت مدیریتی و صبغه اصلاح طلبی حضرتعالی، آخرین سنگر کارآمدی اصلاحات در نظام تصمیم گیری کشور را به واسطه عملکرد مطلوب شهرداری تهران در سالیان پیش رو حفظ نماید.

به زعم اینجانب، اولویت اول شهرداری تهران ناهماهنگیِ دستگاه های ذی مدخل در امور شهری است که به اُم المصائب تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، زیست محیطی، حمل و نقل و ترافیک بدل شده که به موجب آن در سالیان اخیر، بخش عمده ای از منابع مادی و معنی شهر و شهرداری تهران هدر رفته و اکنون نیز هدر می رود. مجلس شورای اسلامی و مجمع امید تهران در کمک به حل این مسئله در کنار شهرداری تهران خواهد بود و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 
دوام توفیقات جنابعالی را در مسیر دشوار و خطیرِ خدمت به شهروندان شریف تهران، از درگاه ایزد منّان خواستارم.

 

 

 

علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش از تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت تقویت زیرساخت های روستای تاریخی میمند شهربابک خبر داد.

علی اسدی کرم نماینده در راستای رفع مشکلات زیرساختی روستای تاریخی میمند شهربابک به عنوان تنها اثر جهانی شهرستان شهربابک, رایزنی و پیگیری مدوام این مسئله را با مسئولین مرتبط در اولویت بخش توسعه صنعت گردشگری شهربابک قرار داده است. وی در جهت تامین بودجه تقویت زیرساخت های روستای میمند, این مسئله را به صورت کتبی به استحضار سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور رساند. در راستای نامه مورخه ۱۳۹۶/۱۲/۲ نماینده مردم شهربابک , سازمان میراث فرهنگی کشور با پیوست نامه ذیل مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به جهت تقویت زیرساخت های روستای تاریخی میمند شهربابک تخصیص داد.

 

 

 

سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، در اینستاگرام شخصی خود از برگزاری جلسه بررسی کمبود برق شهرستان و لزوم احداث پست های مورد نیاز و توسعه شبکه انتقال برق شهرستان  و جلسات بررسی مشکلات مربوط به ساماندهی و بهسازی بافت های قدیمی شهر اقلید و همچنین بررسی مشکلات مربوط به شهرکهای موجود در اطراف شهر با حضور فرماندار و شهردار اقلید، خبرداد.

 

 

 

 

 

افضلی همچنین قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در مسابقات آسیایی را تبریک گفت.

 

 

 

فریده اولادقباد نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس،  از تدوین طرح اصلاح ماده ۱۱۱۷ قانون مدنی مصوب ۱۳۱۴ و الحاق ۳ تبصره به آن که محدودیت هایی را برای اشتغال زنان ایجاد کرده خبر داد:

قوانین در زندگی روزمره افراد جامعه نقش تاثیرگذار، تعیین کننده و غیرقابل انکاری داشته و اگر با توجه به مقتضات زمان و شرایط جامعه وضع شوند باعث ارتقاء و توسعه کشور می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: حقوق و تکالیف زوجین در بعضی موارد دارای ابهام و سکوت است که یکی از این موارد حتی اشتغال زنان و محدودیت های مربوط به آن می باشد؛ حق اشتغال هم در اسلام، هم در قانون اساسی و قوانین عادی محترم شمرده شده است.

وی در توضیح ماده 1117 قانون مدنی و ایرادات وارده به آن، گفت: بر اساس این ماده، شوهر می تواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات خود یا زن باشد منع کند؛ از ظاهر ماده دو نوع برداشت می شود یکی اینکه بعضی از قضات دادگاه خانواده اعتقاد دارند که شوهر بدون مراجعه به دادگاه راسا می تواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات خود یا زن باشد منع کند و اگر زن بخواهد به شغل خود ادامه دهد مرد می تواند از دادگاه منع اشتغال همسرش را درخواست کند و این امر نیاز به اثبات اینکه شغل زن منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات زوج یا زوجه باشد نخواهد داشت، اگر زن ادعایی در این خصوص دارد بایستی ادعای خود را اثبات کند البته تعدادی دیگر از قضات معتقدند که مقام تشخیص دهنده اینکه شغل زن منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات زوج یا زوجه است فقط دادگاه می باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در توضیح دیگر ایراد این ماده، ادامه داد: معمولا منع اشتغال زن از طرف شوهر زمانی مطرح می شود که زن و شوهر با هم اختلافاتی دارند که این اختلافات در بیشتر مواقع هیچ ارتباطی به شاغل بودن زن ندارد بلکه به سبب سایر مسائل دیگر به اختلاف برمی خورند از این رو مشاهده شده که به عنوان اهرم فشار از حق مذکور استفاده می شود و به ندرت پیش می آید که مردی بخواهد بدون وجود اختلافات عدیده زناشویی و بدون قصد آزار و اذیت همسر خود را از اشتغال باز دارد.

 

 

 

وی در پستی دیگر تصاویری از جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر علوم منتشر کرد.

 

 

 

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: هفته گذشته به مناسبت روز جهانی هلال احمر با دعوت سازمان جوانان این نهاد در نشستی صمیمانه با دبیران تشکل های دانشجویی هلال احمر شرکت کردم که در آنجا تاکید داشتم: جوانان می توانند در سطح بین المللی برای رساندن پیام صلح ایران به جهانیان و در داخل نیز برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی بسیار موثر باشند که لازمه این امر باور مسئولان به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جوانان است. 

 

 

 

داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس، از بازدیدش از روستاهای روستاهای حوزه انتخابیه به روستاهای الموت غربی (پرچکوه، روح آباد، فشک، رشکین، تلاتر، آکوجان ، پررود ،رجائی دشت، قسطین ناحیه و رازمیان ) نوشت.

 

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود مطرح کرد: امروز جهان سلطه پذیر نیست! ایرانیان ایستاده اند! بدون تردید اگر اداره امور جهان به صاحبان فرهنگ واگذار شود، دنیای امروز ما، دنیای صلح و سلم و دوستیبوده و عداوت و دشمنی و خون ریزی و قلدری و تخریب که ریشه در بی فرهنگی دارد، در آن جایی نداشت.  در آن صورت جهان امروز شاهد اندیشه ای نبود که با قلدری، پیمان های بین المللی را، که مغایرت آشکار با حقوق بین الملل دارد، زیر پا می گذارد و با زورمداری فریاد می زند"یا منافع و زندگی من یا مرگ همه با من" مواضع توسعه طلبانه اخیر ریٔیس جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران و خروج آن کشور از برجام، از اندیشه ای نشأت می گیرد که موقعیت انحصاری برای خویش در دنیا قایٔل است و جهان را تحت سلطه خویش می پسندد.  آمریکا باید بداند و باور داشته باشد که دیگر آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت ! امروزه جهانیان اعتقاد دارند.
که تباهی دنیا بخاطر وجود آدم های بد نیست ! بلکه به خاطر سکوت ادم های خوب است.  افکار عمومی دنیا در قبال مواضع یکه تازی ریٔیس جمهور آمریکا که فشار حامیان رژیم صهیونیستی و دلارهای نفتی سعودی ها و اماراتی ها در پشت آن نمایان است، به واسطه اینکه تهدیدی علیه پیمان و صلح و امنیت جهانی است حساس بوده و همه ملت های حق طلب و آزاده و متمدن جهان در برابر این حرکت قلدرمآبانه و بی خردی و آتش افروزی خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد این اندیشه ناصواب برجهان غالب شود که زور و تهدید و ثروت، حاکم اصلی بر دنیا، است و اندیشه جنگ طلبانه را، در دنیایی که بیش از هر چیز به صلح و دوستی و مدارا محتاج است طرح کنند.  متاع پیشبرد سیاست های توسعه طلبانه در پوشش مبارزه با تروریسم و مقابله با تولید سلاح های کشتار جمعی در جهان آگاه امروز، بازار و خریداری ندارد و دنیا امروز دریافته است که قدرتمند واقعی کسی است که خردمندانه گام بردارد، از شم استنباط صحیح مسایٔل بهره مند باشند. حقوق مردمان را محترم شمارد . جنگ افروزی را به کنار نهد و خیر و سعادت همگان را خواستار شد.  کثرت جنگ افزار و ثروت و سلاح، درشت گویی و تهدید، پاره کردن برجام و پیمان های بین المللی، چشم فروبستن بر جنایات رژیم های نژادپرست و یا خون ریز وهابی پرور و اعمال فشار علیه ملت های صاحب استقلال، قدرت واقعی نیست.  قدرت واقعی از آن ملتی است که صاحب سرمایه های معنوی و فرهنگی، ایمان و عقیده الهی، تمدن کهن، اراده ی استوار و روحی تسخیرناپذیر باشد و ملت ایران در میان ملل جهان در صفوف مقدم این عرصه قرار دارد. ما ایستاده ایم ! جهان را به آهن نشایدش بستن.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار