در یک برنامه تلویزیونی
تابناک / برنامه تلویزیونی با ورزش در شامگاه شنبه اختصاص به بررسی وضعیت سپیدرود رشت پیدا کرد و مالک باشگاه سپیدرود رشت و سرمربی این تیم نسبت به یکدیگر موضع‌گیری‌های قابل‌تأملی داشتند.
کد خبر: ۶۰۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹ 14 May 2018

تابناک / برنامه تلویزیونی با ورزش در شامگاه شنبه اختصاص به بررسی وضعیت سپیدرود رشت پیدا کرد و مالک باشگاه سپیدرود رشت و سرمربی این تیم نسبت به یکدیگر موضع‌گیری‌های قابل‌تأملی داشتند.

برنامه شامگاه شنبه باورزش از شبکه باران به بررسی وضعیت سپیدرود رشت به دعوت حضوری از محمد رفیعی مدیرعامل باشگاه و گفت‌وگوی تلفنی از جواد تن زاده مالک باشگاه و علی کریمی سرمربی تیم سپیدرود اختصاص یافت؛ در این برنامه، یک نظرسنجی با عنوان فکر می‌کنید دلایل قطع ارتباط علی کریمی با باشگاه سپیدرود چیست در گفت‌وگویی بین طرفین ماجرا شکل گرفت.

مالک باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه در زمان تحویل گرفتن تیم سپیدرود، این باشگاه حتی پول بلیط پرواز به اهواز را نداشت اظهار کرد: باشگاه سپیدرود حتی دفتر نداشت و هنگامی‌که سپیدرود را تحویل گرفتیم این باشگاه پول بلیط 18 میلیون تومانی پرواز به اهواز را نداشت و به ورطه نابودی رسیده بود؛ باقدرت و باافتخار به باشگاه ورود کردیم؛ اگر دست ما را نمی‌گیرند دست‌کم پای ما را نگیرند.

جواد تن زاده با اشاره به اینکه هنگام تحویل گرفتن تیم، پرداختی‌های باشگاه کم‌تر از پنج درصد بود تصریح کرد: در مدت چهار ماهی که در خدمت سپیدرود هستم حدود چهار میلیارد تومان برای این تیم هزینه کردم و اسناد آن شفاف و موجود است؛ بخشی از این مبلغ توسط اسپانسرینگ شهرداری و تبلیغات روی لباس به باشگاه تزریق شد؛ بابت تبلیغات پست‌بانک در هشت بازی مبلغ پانصد میلیون تومان درآمدزایی کردیم که مدیون تلاش‌های یکی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی درباره بدهی سه میلیارد و سیصد میلیون تومانی این باشگاه از فصل گذشته گفت: هنگام تحویل تیم صحبتی از پرداخت این مبلغ نشد و دوستان فقط خواستار ماندگاری تیم در لیگ برتر شدند؛ تیم با بهترین امکانات لجستیکی در لیگ برتر حضور یافت و پس‌ازاینکه تیم در لیگ برتر باقی ماند نسبت به تسویه بدهی‌ها اقدام کردیم که تاکنون از این مبلغ تنها 618 میلیون تومان باقی‌مانده است.

مالک باشگاه سپیدرود رشت با اشاره به ایفای نقش اداره ورزش و جوانان استان گیلان به‌عنوان داور در اختلاف باشگاه و هیات فوتبال افزود: هیات فوتبال جدول ریز بدهی‌ها را تحویل باشگاه نداد و رفاقتی توانستیم بدهی‌ها را حل‌وفصل کنیم، بخش اعظمی از تعهدات را انجام دادیم و بخش دیگری باقی‌مانده است و به دوستان در اداره کل ورزش و جوانان به‌صورت مستند پاسخ می‌دهیم.

تن زاده با بیان اینکه تزلزل مالکیت باعث فراری دادن سرمایه‌گذار می‌شود گفت: اگر می‌خواهید تیم را شش ماه به شش ماه تحویل افراد مختلف بدهید سناریوی تکرار مالکیت برای سپیدرود دارید.

وی در پاسخ به اینکه برای تسویه‌حساب با طلبکاران چک تاریخ دی‌ماه و بهمن‌ماه داده‌شده است و بدهکاری بر روی دوش باشگاه گذاشته شد بیان کرد: هیچ حسابی به اسم باشگاه سپیدرود وجود ندارد و حساب‌ها شخصی است و بنابراین تعهد شخصی بنده به طلبکاران است و هیچ‌گونه تعهدی برای باشگاه ایجاده نشده است، این الگو در تراکتورسازی انجام‌شده است.

مالک باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه تعداد زیاد اعضای کمیته فنی در جلسه با سرمربی تیم از محسنات این باشگاه است و در پاسخ به این سؤال که باشگاه تمایلی برای ادامه همکاری با علی کریمی به‌عنوان سرمربی ندارد گفت: اضافه کردن کریمی به سپیدرود از افتخارات بنده است و برخی از دوستان در هیات فوتبال نسبت به آمدن ایشان به بنده انتقاد می‌کردند؛ آمدن کریمی به سپیدرود شوک مثبت ایجاد کرد.

تن زاده با اشاره اینکه در انتهای فصل از کریمی برنامه خواسته شد تصریح کرد: پس از نامه‌نگاری‌های متعهد با ایشان متوجه شدیم که تعداد ردوبدل شدن نامه‌ها زیاد شده است و خواهان ایجاد جلسه مشترک هیات مدیره و کمیته فنی با ایشان شدیم؛ جلسه به دو قسمت عمومی و فنی تقسیم شد؛ در جلسه عمومی کینه کدورت‌ها برطرف شد و در جلسه خصوصی برنامه‌های ایشان مطرح شد.

وی در پاسخ به این پرسش که کریمی موفق به بقای سپیدرود در لیگ برتر شد و کمیته فنی شما برنامه‌های وی را قبول نکرد گفت: کمیته فنی برای برنامه‌ریزی آینده باشگاه تشکیل شد و نقش نظارت در تیم را دارد و نقش دخالت ندارد.

*پس از پایان صحبت‌های مالک باشگاه، ارتباط تلفنی با علی کریمی برقرار شد که هم‌زمان ارتباط تن زاده قطع شد تا علی کریمی شروع به گفت‌وگو کند.

سرمربی سپیدرود رشت با اشاره به علت جدایی اش از تیم سپیدرود اظهار کرد: در جلسه هیات مدیره بیش از هشت نفر حضور داشتند و حتی اعضای کمیته انضباطی هم در جلسه حضور داشتند؛ شاید آن‌ها را برای مصاحبه‌های بنده و کادر فنی وبازیکنان دعوت کرده بودند تا نسبت به جریمه‌ها اقدام کنند؛ در سکوت خبری وارد جلسه شدم و زودتر از اعضا وارد جلسه شدم؛ ایشان در شروع جلسه گفتند که تیم را سیزدهم تحویل دادیم و سیزدهم تحویل گرفتیم که گویا انتظار داشتند تیم را قهرمان ایران تحویل دهیم و یا سهمیه آسیا کسب کنیم

علی کریمی با اذعان به اینکه هیچ‌یک از نامه‌های مالک باشگاه در امتداد نامه قبلی نبوده تصریح کرد: ایشان کارهای بسیاری انجام دادند تا تیم سقوط کند و بتوانند بازیکنان را جریمه کنند؛ ایشان بین 45 تا 50 درصد قراردادها را پرداخت نکردند تا در صورت سقوط تیم از قرارداد بازیکنان کم کنند؛ ایشان در جلساتشان با بازیکنان عنوان می‌کردند که اگر پول‌ها پرداخت شود و تیم سقوط کند تکلیف چیست.

وی افزود: صومی یکی از اعضای کمیته فنی باشگاه خواهان فرصت 48 ساعته برای شروع دوباره مذاکرات شد که با مخالفت مالک باشگاه روبه‌رو شد و پس از وقفه‌ای کوتاه مذاکرات را ادامه دادیم؛ دکتر عبدالهی و دکتر دمیرچی وصومی حرف‌هایشان نسبت به مالک باشگاه تفاوت فاحشی داشت و گله‌ای از آن‌ها ندارم.

سرمربی سپیدرود رشت یکی از شروط باشگاه را عدم استفاده از بازیکنان سن بالا عنوان کردو گفت: بازیکنان سن بالا رحمت زیادی در تیم کشیدند و این انتظار را نداشتم تا این حد کمک کنند؛ به‌عنوان‌مثال محمدرضا مهدوی با 38 سال سن به گواه جی‌پی‌اس متوسط 12 کیلومتر دویده است؛ یکی دیگر از شروط مالک باشگاه تغییر آنالیزور و مدیر رسانه‌ای بود؛ آنالیزور را به دلیل مصاحبه علیه مالک باشگاه نمی‌خواستند.

*در این لحظه از برنامه، آمار نظرسنجی برنامه اعلام شد که 86 درصد به «عدم تمایل باشگاه با سرمربی گری علی کریمی» و همچنین 14 درصد به «عدم تمایل علی کریمی به ادامه همکاری با سپیدرود» رای دادند.

کریمی تصریح کرد: قرار شد یک مربی خارجی به کادر فنی اضافه شود که با مخالفت باشگاه روبه‌رو شود؛ خواهان در اختیار گرفتن بازیکن خارجی با مبلغی حدود 110 هزار دلار شدیم که به‌مراتب ارزان‌تر از بازیکنان میلیاردی داخلی بودند؛ ایشان بحث شراکت را مطرح کردند که بنده مخالفت کردم و از همکاری کوتاه‌مدت با ایشان پشیمانم.

وی با بیان اینکه تن زاده به وی پیشنهاد خرید باشگاه را داده است گفت: تن زاده دنبال فروش باشگاه به بنده بودند و از همان ابتدا دنبال 4 میلیارد تومان هزینه‌ای که در باشگاه شد بودند؛ ایشان بیان می‌داشتند که اسپانسر‌ها بابت اسپانسرینگ تیم از ایشان حق الحساب گرفتند؛ بنده بابت تسویه‌حساب با ایشان تماس گرفتم که گفتند نامه می‌زنیم و علاقه خاصی به نامه‌نگاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار