تابناک گزارش می دهد؛
تابناک / به تازگی مسعود نصرتی شهردار رشت طی گفتگویی از پرداخت بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان از بدهی های سابق شهرداری این شهر در طی ۶ ماهه دوم سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲ 14 May 2018

تابناک / به تازگی مسعود نصرتی شهردار رشت طی گفتگویی از پرداخت بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان از بدهی های سابق شهرداری این شهر در طی ۶ ماهه دوم سال ۹۶ خبر داد.

 

گام بلند شهرداری رشت در سال نخست مدیریت نصرتی؛ پرداخت بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری / میزان بدهی دوران ثابت قدم چقدر است!؟


پرداخت این حجم از بدهی های شهرداری رشت که اغلب نیز مربوط به طلب پیمانکاران و طرح های عمرانی رشت محسوب می شود یقینا دستاورد بزرگی ست که با تلاش و برنامه ریزی مدون و دقیق به وقوع پیوسته است. آن هم در برهه ای که اغلب شهرداری ها با مشکلات عدیده مالی و کمبود درآمد رو به رو هستند.

اما نکته ای که در این بین حائز توجه است اینست که چگونه این حجم از بدهی ها برای شهرداری رشت رقم خورده و آیا شهردار سابق این شهر در این چندسال برای پرداخت آن هیچ اقدامی صورت نداده است؟


متاسفانه وجود بدهی های سنگین میلیاردی برای نهادی مانند شهرداری قطعا در حرکت توسعه و پیشرفت شهری تاثیر خواهد گذاشت چرا که تمرکز ها در وهله اول برای پرداخت این بدهی ها خواهد رفت و سایر طرح ها و برنامه های عمرانی در درجه بعدی قرار میگیرند.

اما نکته مثبت و روشنی که در دوره حضور مسعود نصرتی در سکان شهرداری رشت مشهود است، پرداخت همزمان بدهی ها و حقوق و معوقات کارکنان و کارگران در کنار انجام طرح ها و پروژه های شهری است که این نشان از مدیریت صحیح منابع و درآمدهای این نهاد عمومی غیردولتی دارد. و قطعا با این نوع برنامه ریزی ها رونق و توسعه شهری رشت حرکت سریع تری خواهد داشت.

 

شهردار رشت گفت: شهرداری در شش ماهه دوم سال ۹۶، بیش از ۱۸۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان از بدهی‌ها به پیمانکاران و غرامت ملک را پرداخت کرد.

مسعود نصرتی شهردار این شهر در نشست خبری اظهار داشت: در حالی که شهرداری‌های کشور با مشکلات عدیده مالی و اقتصادی مواجه هستند، شهرداری رشت در شش ماهه دوم سال ۹۶ موفق به پرداخت بیش از ۱۸۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان از بدهی‌های این مجموعه به پیمانکاران و غرامت املاک شد که این مبلغ علاوه بر تمام اقدامات زیرساختی بوده است.

وی در تشریح پرداختی های شهرداری رشت در این دو حوزه اظهار داشت: در شش ماهه دوم سال ۹۶ شهرداری مرکز بیش از ۶۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان از بدهی ها به پیمانکاران، غرامت املاک و اسناد خزانه را به صورت نقدی و غیر نقدی تسویه کرده است.

نصرتی با بیان اینکه شهرداری های مناطق نیز بیش از ۱۱۶ میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان از مطالبات پیمانکاران و غرامت املاک را تسویه نمودند تصریح کرد: شهرداری های مناطق پنجگانه در بخش بدهی به پیمانکاران مجموعا ۱۰۷ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان و در بخش غرامت املاک ۸ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان تسویه کرده‌اند.

شهردار رشت با اشاره به بدهی های به جا مانده از گذشته برای دوره جدید مدیریت شهری خاطر نشان کرد: در مجموع دو بخش نقدی و غیر نقدی مجموعه شهرداری رشت موفق به پرداخت ۱۸۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان در بازه زمانی شش ماهه دوم سال ۹۶ شده است که حدود ۲۵ درصد از مجموع بدهی های گذشته بوده است.

مسعود نصرتی در ادامه گفت: از این مبلغ ۲۵ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان به صورت نقدی و توسط شهرداری مرکز پرداخت شده و مابقی غیر نقدی بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به بودجه سال گذشته و سنوات قبل شهرداری رشت، پرداخت این حجم از بدهی را باید به عنوان بزرگترین دستاورد شورا و شهرداری رشت در شش ماهه دوم سال ۹۶ نام برد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار