کد خبر: ۶۰۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 13 May 2018

تابناک / سفیر اتریش در کشورمان، با بیان اینکه گردشگری ستون اصلی اقتصادی اتریش است، گفت: گردشگری با کیفیت و منطبق با محیط زیست، تعیین کننده ایجاد اشتغال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اشتفان شولتز روز یکشنبه در دیدار با شهردار کلانشهر رشت بیان داشت: اتریش از مدارس آموزش عالی گردشگری برخوردار است.
وی با اشاره به روابط دیرینه بین اتریش و ایران خاطرنشان کرد: این 2 کشور جشن هفتصدمین سال روابط دیرینه خود را گرامی می دارند.
شولتز با اشاره به جایگاه رشت به عنوان دروازه اروپا از گذشته تاکنون افزود: رشت نقطه ارتباطی بین کشور ما محسوب می شود و اولین کتابخانه رسمی دولتی، اولین کتابخانه عمومی، نخستین مدرسه دخترانه و اولین آتش نشانی در ایران در رشت، نشان دهنده آن است که نقاط ارتباطی زیادی با کشورم وجود دارد.
وی ادامه داد: گیلان سومین استانی است که از آغاز ماموریتم در ایران، به آن سفر کرده ام و درباره تشکیل دبیرخانه مجمع جهانی یونسکو که پیشنهاد شهردار رشت بود، با کمال میل، این خواسته شما را بررسی می کنیم.
شولتز درباره دیگر پیشنهاد شهردار رشت مبنی بر انتخاب یکی از شهرهای اتریش برای خواهرخواندگی با رشت تصریح کرد: با کمال میل این پیشنهاد را نیز با خود به اتریش می برم تا شهر مناسبی برای خواهرخواندگی معرفی کنیم.

**تداوم ارتباط ایران و اتریش، ارزشمند است
شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به ارتباط بین اتریش و ایران اظهار کرد: خوشحالیم که ایران و اتریش همیشه در زمان های سخت و دشوار، امتحان خود را پس می دهند و تداوم این ارتباط برای ما بسیار ارزشمند است.
مسعود نصرتی به برگزاری اجلاس های مختلف با موضوع شهرهای جهان اسلام و جاده ابریشم در وین اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی برای همکاری داریم که امیدواریم با همراهی وزارت امور خارجه و استانداری گیلان اجرایی شوند.
وی بیان داشت: پیشنهاد سرمایه گذاری برای زباله سوز و تراموا در کلانشهر رشت را داریم که حضور سفیر
اتریش برای اجرایی شدن این پیشنهاد، می تواند کمک ارزشمندی باشد.
نصرتی با بیان اینکه تا سه ماه آینده اجلاسی با مشارکت یونسکو در رشت برگزار می کنیم، گفت: با توجه به حضور رشت در شبکه شهرهای خلاق جهان با عنوان خوراک و خوراک شناسی و نیز دبیرخانه دائمی محیط زیست شهرهای جاده ابریشم در رشت، موضوعاتی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد.
نصرتی خواهرخواندگی با یکی از شهرهای اتریش را از دیگر پیشنهادات در این جلسه عنوان و خاطرنشان کرد: با عقد قراردادهای خواهرخواندگی رشت با یکی از شهرهای اتریش، می توانیم از ظرفیت های یکدیگر از جمله گردشگری بهره مند شویم.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
تا زمان حاضر، رشت با شهرهایی ازجمله ترابوزان ترکیه، مولتان پاکستان، آستراخان روسیه و شوبیش هال آلمان خواهرخوانده اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار