کد خبر: ۶۰۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 13 May 2018

تابناک / سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از کاهش نسبی دما، وزش باد، رعدوبرق و بارندگی از اواخر وقت امشب در گیلان خبر داد.

محمد دادرس امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت توده‌هوای ناپایدار از بامداد امشب در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در طی ساعات آینده در بعضی از مناطق استان افزایش ابر همراه با رگبار و تگرگ پیش‌بینی می‌شود افزود: آسمان گیلان از بامداد امشب به‌تدریج با تقویت ناپایداری‌ها و کاهش نسبی دما با بارندگی، وزش باد و در مناطق مستعد احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به‌احتمال وقوع رعدوبرق و تگرگ در مناطق مستعد گفت: مردم در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در زمین‌های زراعی و نواحی مرتفع، به‌ویژه باغات چای خودداری کنند.

دادرس با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا برای فردا 80 سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود بیان کرد: حضور در دریا برای انجام فعالیت‌های مرتبط بااحتیاط انجام شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی اواخر وقت روز یک‌شنبه تضعیف‌ می‌شود خاطرنشان کرد: برای روز دوشنبه آسمان گیلان ابری و همراه با کاهش ابر، افزایش نسبی دما و بارندگی پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار