حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره عالمان دینی، گفت: عالمان دینی طبیبان جامعه برای توسعه فرهنگی و اجتماعی هستند.
کد خبر: ۶۰۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 12 May 2018

حجت الاسلام و المسلمین«کاظم راشد یزدی» در کنگره بزرگداشت مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی با بیان این که عالمان دینی طبیبانی هستند که حیاط جامعه به آنها وابسته است، اظهار کرد: معرفت اسلام شناخت علم است و به همین دلیل عالمان دینی نقش مهمی در هدایت و درمان جامعه ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به فضائل مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی، افزود: شاگردان حاج شیخ از جمله افراد برجسته از نظر علمی و اخلاقی هستند که نشان دهنده روح بلند و عمل صالح شیخ غلامرضا یزدی است.

حجت الاسلام راشد یزدی دانشمند بودن به علوم دینی را یکی از مهمترین ویژگی‌های حاج شیخ دانست و گفت: عمل کردن به دستورات الهی و خلوص نیت از جمله دلایل محبوبیت شیخ غلامرضا یزدی بین اقشار مختلف بوده و است.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه با بیان این‌که اخلاص از دیگر ویژگی‌های حاج شیخ بوده است، تصریح کرد: متأسفانه امروزه آن طور که باید و شاید اخلاص در جامعه وجود ندارد و این یکی از دلایل وجود مشکلات اقتصادی و فرهنگی مختلف است.

وی ثابت قدم بودن در حراست از ارزش‌های اسلامی و دینی یکی دیگر از ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی حاج شیخ بوده است، تأکید کرد: نهادینه کردن ارزش های اخلاقی دین اسلام بین اقشار جامعه اولویت مهم شیخ غلامرضا یزدی بود.

راشد یزدی در پایان برگزاری کنگره شیخ غلامرضا یزدی را اقدامی مهم و کارآمد در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عالمان دینی دانست و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره عالمان دین راهی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار