قیمت نفت خام بلافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام ۳,۲ درصد افزایش یافت و به ۷۱,۲۵ دلار به ازای هر بشکه رسید. این بالاترین قیمت نفت خام در چهار سال گذشته بود. پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت/ ۱۰ مه قیمت نفت خام به نسبت روز گذشته ۱۴ سنت کاهش یافت و به ۷۶,۹۲ دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۶۰۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 11 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، عربستان سعودی اعلام کرده که کاهش تولید نفت خام ایران در اثر تحریم‌های اقتصادی را جبران می‌کند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک مقام آگاه در وزارت نفت عربستان گزارش داده است که پیامدهای تحریم نفت ایران را در حد امکان جبران خواهد کرد: «پادشاهی سعودی با تولیدکنندگان عمده و خریداران نفت خام در درون اوپک و خارج از اوپک همکاری می‌‌کند با این هدف که پیامدهای کاهش تولید نفت خام ایران و تأثیرات آن در بازارهای جهانی را کاهش دهد.»

با این حال قیمت نفت خام بلافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام ۳,۲ درصد افزایش یافت و به ۷۱,۲۵ دلار به ازای هر بشکه رسید. این بالاترین قیمت نفت خام در چهار سال گذشته بود. پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت/ ۱۰ مه قیمت نفت خام به نسبت روز گذشته ۱۴ سنت کاهش یافت و به ۷۶,۹۲ دلار در هر بشکه رسید.

بانک جهانی اعلام کرده که اگر قیمت هر بشکه نفت خام به ۸۸ دلار برسد، عربستان سعودی می‌تواند هزینه‌های جنگ یمن را تأمین و کسری بودجه‌اش را جبران کند. ایران برای تأمین مخارجش با میزان کنونی صدور نفت، به نفت ۶۸ دلاری نیاز دارد.

 

 

//انتخاب

برچسب ها: تابناک یزد ، قیمت نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار