واکنش فرماندهان ارشد نظامی به خروج آمریکا از برجام:
تابناک گیلان / فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، امروز چهارشنبه ساعاتی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، در سخنان خود در همایش مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از این اتفاق استقبال کردند.
کد خبر: ۶۰۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 09 May 2018

تابناک گیلان / فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، امروز چهارشنبه ساعاتی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، در سخنان خود در همایش مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از این اتفاق استقبال کردند.

به گزارش «تابناک»، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: سرمایه انسانی بعنوان مهمترین بعد قدرت ملی کشورهاست و در ایران براساس مبانی اسلام و تدابیر امام و رهبری، این ویژگی و توجه به سرمایه انسانی جایگاه بالاتری دارد. البته سایر ابعاد قدرت ملی هم جایگاه خود را دارند اما سرمایه انسانی در ابعاد مختلف باید نقش خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه ماموریت نیروهای مسلح، دفاع از منافع کشور است، گفت: در چهل سال گذشته ملت در ابعاد دفاعی و امنیتی با موفقیت مسیر خود را طی کرده است.

باقری تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح در شرایطی هستند که ضمن انجام ماموریت های خود، آماده‌اند در ابعادی به حاکمیت و دولت در اداره امور کشور هم کمک کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی نیروهای مسلح غیرقابل انکار است، افزود: با وجود همه تهدیدات و توطئه های دشمنان، با قطعیت به دولتمردان اعلام کردیم که امنیت وجود دارد تا به توسعه ملی بپردازند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: بارها مقامات فعلی و گذشته استکبار جهانی بدنبال حمله به ایران بودند. در همین یک سال و اندی که رییس جمهور بی خرد امریکا روی کار آمده، وزیر دفاعش بارها به او فشار آورده که بایستی برای تهاجم به ایران آماده شوید و ارتش جلوی آن را گرفته و گفته هزینه و تلفات بی نهایت بالایی خواهد داشت.

باقری ادامه داد: در سه ماه گذشته فرد جوان بی خرد عربستانی با رییس جمهور امریکا حمله به ایران را گردن همدیگر می اندازند اما جرات نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان وقتی دیدند امکان حمله نظامی ندارند، سراغ جنگ اقتصادی رفتند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در امریکا، وزارت خزانه داری مدتهاست بدنبال این است که یک دلار به سمت ایران نیاید.

باقری با بیان اینکه ملت ایران بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت، گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود و چیزی نبود که آن را بپذیریم اما برای اتمام حجت برای جهان ملت آن را پذیرفت اما این قدرت استکباری به امضای خود هم وفادار نماند.

وی افزود: در داخل دوباره ثابت شد که باید دستمان به زانوی خودمان باشد و روی پای خود بایستیم و بر برجام و امثال برجام تکیه نکنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تجربه دیشب نشان داد هرچند بصورت تاکتیکی مدتی دنبال دیگران راه بیفتیم، اما در آخر باید روی پای خود بایستیم.

سردار باقری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: گرفتاری بزرگ کشور ما فرهنگ کار است که از بیماری نفتی نشات میِگیرد.

وی با بیان اینکه آمار کار مفید کارمندان که دولت ارایه می‌کند بسیار پایین است، افزود: یک بیماری جدید هم آمده و آن بازی با موبایل در محل کار است، اینها گرفتاری های فرهنگی کشور است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در شرایطی هستیم که اگر تمام مردم روزی دوشیفت با تمام توان کار کنند شاید به چشم انداز ۱۴۰۴ برسیم چون عقبیم. باید همه پای کار باشیم و فرهنگ راحت طلبی را کنار بگذاریم.

 

فرمانده ارتش: بزرگترین خسارت برجام مشروعیت دادن به مذاکره با آمریکا بود

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در واکنش به خروج آمریکا از برجام که دیشب با فرمان ترامپ رئیس جمهور این کشور صورت گرفت اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که آمریکا از برجام خارج شد.

وی افزود: چقدر خوب است که ما هر روز هشدار راهبردی قرآن را با خود مرور کنیم که آنها تا آخر بدنبال این هستند که ما را از ایمان و اصولمان باز بدارند البته اگر بتوانند.

فرمانده کل ارتش گفت: از اول هم معتقد بودم که بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن به نشستن پشت یک‌ میز و مذاکره با امریکایی هاست اما بزرگترین سود برجام نیز اثبات چندباره عدم پاییندی آنها به تعهداتشان بود.

امیر موسوی افزود: ما همه چیز در ملت خودمان داریم که روزبروز بر پیشرفت کشور بیافزاید و امیدواریم درسی که این آدم (ترامپ) به جهانیان و کشورهای منطقه داد، عبرت آموز باشد.

وی تصریح کرد: البته وضعیت سعودی ها هم واقعا عبرت آموز است که چطور برای نشان دادن خودشان مدام به آمریکا و صهیونیست‌ها می‌چسبند و من نمیدانم نسل آینده آنها چطور می‌خواهند تاریخ کشورشان را بخوانند.

فرمانده ارتش تصریح کرد: تهدیدات دشمنان به حدی است که ما می‌دانیم باید آمادگی خود را هر روز بالا ببریم و سرباز هم عنصر اصلی در تامین امنیت است.

 

سرلشکر جعفری: سرنوشت برجام روشن است

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: بنده خروج شرورانه امریکا را از برجام که قبل از آن هم اعتباری نداشت را تبریک می گویم.

جعفری افزود: اقدام ترامپ در خروج از برجام را به فال نیک می‌گیریم. این اتفاق جدیدی نیست و تأثیر تعیین‌کننده‌ای نیز در هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی ما باشد، نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیشرفت های کشور ما در سایه تحریم ها حاصل شده و تولید و ارتقا قدرت در این شرایط را تجریه کرده ایم و آن را بخوبی بلدیم.

فرمانده سپاه گفت: ملت ما بسیار بزرگتر و قوی‌تر از این هستند که بخواهند تحت تاثیر و یا هراس از تهدیدات و تحریم های آمریکایی‌ها و متحدانش قرار بگیرند.

جعفری افزود: کاملا مشخص بود که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و دوباره ثابت شد که به هیچ‌وجه آمریکا در تعهداتش قابل اعتماد نیست.

وی گفت: در آینده ایران همه یکدل و هماهنگ، روی منابع و ظرفیت‌های داخلی متمرکز می‌شویم همانند نیروی های مسلح.

سردار جعفری افزود: نیمه‌امیدی که به برجام بسته شده و فرصت یکی‌دو‌هفته‌ای هم که رئیس‌جمهور دیشب اعلام کرد روشن است که اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا نمی‌توانند مستقلانه تصمیم بگیرند و وابسته به آمریکا هستند و سرنوشت برجام روشن است.

فرمانده سپاه گفت:  خروج آمریکا از برجام نشان داد موضوع غنی‌سازی هسته‌ای بهانه بود و موضوع آنها، اقتدار نظامی‌ و موشکی و تأثیرگذاری ایران در منطقه و مقاومت منطقه است.

وی تصریح کرد: ایستادگی ما در منطقه دارد استکبار را از پای درمی‌آورد و باعث عظمت جمهوری اسلامی ایران شده است.

جعفری گفت: با توجه به اینکه موضوع دشمنان توان نظامی ماست، نیروهای مسلح باید توجه عمیق‌تری نسبت افزایش توان خود داشته باشند.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: رژیم ایران قبل از انقلاب اگر قدرتی داشت وابستگی‌اش به استکبار و تجهیزاتی که از آنها می‌گرفت بود، پس از انقلاب این موضوع دگرگون شده و روی مؤلفه‌های ملی و داخلی و نیروی انسانی تمرکز شد.

جعفری ادامه داد: قدرت امروز ما قابل مقایسه با زمان جنگ تحمیلی نیست و بخاطر پیشرفت تجهیزاتی و‌ موشکی ماست.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح ما انسان محور هستند نه تجهیزات محور البته که تجهیزات داریم و‌‌ از آنها بهره می‌بریم اما سربازان و بسیجیان مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت ما هستند.

 

فرمانده نیروی انتظامی: انسان تاسف می‌خورد که برخی در داخل به مذاکره با آمریکا دل خوش کرده بودند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: از سال گذشته که موضوع مهارت آموزی سربازان آغاز شده، اثرات مثبت آن را در نیروهای مسلح می‌بینیم.

وی گفت: در ناجا بدلیل اینکه تجمع پادگانی کمتر داریم و اکثر سربازان 24 ساعته در حال خدمت هستند، شاید جمع کردن سربازان و فرستادن آنها به کلاس مهارت آموزی کمی مشکل باشد اما با تمام این موضوعات، کار مهارت آموزی بخوبی انجام شده و با جدیت این کار را ادامه می‌دهیم.

اشتری افزود: برخی از سربازان از سبک زندگی اسلامی ایرانی فاصله گرفتند که باید در جهت بهبود آن تلاش کنیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده هم به نوبه خودم خروج امریکا از برجام را تبریک میگویم و حتما خیر و برکتی در آن است.

وی افزود: انسان تاسف میخورد که فردی که حالت نرمال و عادی ندارد در راس کشوری است و به تعهدات خود هم پایبند نیست و در داخل هم کسانی که دل خوش کرده بودند به مذاکره با اینها و اینکه مشکلات در این صورت حل می‌شود درحالیکه آقا بارها تاکید کردند ما به اینها اعتماد نداریم.

اشتری تاکید کرد: باید روی پای خود بایستیم و‌ منویات رهبری را دنبال کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار