کد خبر: ۶۰۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ 09 May 2018

خبرگزاری شبستان: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه ما متعهد و مصمم به حفظ توافق هسته ای هستیم، تصریح کرد: این کار را برای امنیت جمعی خود انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه آمریکا پس از اعلام دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ثانویه علیه ایران و اعمال تحریم‌های جدید در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا مکررا اعلام کرده است که برداشتن تحریم‌ها نتایج مثبتی بر روی روابط تجاری ایران و اتحادیه اروپا و همچنین اقتصاد مردم ایران داشته است، گفت: ما همچنان متعهد هستیم این وضعیت ادامه پیدا کند.

 

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه ما متعهد و مصمم به حفظ این توافق هستیم و این کار را برای امنیت جمعی خود انجام می‌دهیم، تصریح کرد: این توافق نشان داد راه‌حل‌ها وقتی ممکن باشد می‌توانیم از طریق گفت‌وگو و مذاکره به آن دست یابیم و اینکه احترام زبان جهان‌ شمول است. اتحادیه اروپا به تعهدات خود پایبند است.

 

وی با اعلام نگرانی از اجرای تحریم‌های جدید از سوی آمریکا افزود: این مساله را با همکاران خود بررسی خواهیم کرد. در عین حال اتحادیه اروپا بر اساس مصالح و امنیت خود عمل می‌کند. توافق هسته‌ای حاصل 12 سال دیپلماسی بود و متعلق به همه جامعه جهانی است و این توافق جواب داد و به هدفش که دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای بود، دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار