کد خبر: ۶۰۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ 09 May 2018

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل خروج رسمی آمریکا از برجام را اعلام کرد که این تصمیم با واکنش‌هایی روبرو بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی قبل خروج رسمی آمریکا از برجام را اعلام کرد که این تصمیم با واکنش‌هایی روبرو بوده است.

ایران نوشت: ترامپ مدعی شد: توافق هسته‌ای به ایران اجازه داد تا غنی سازی اورانیوم را ادامه دهد و این توافق فاجعه آمیز به نظام ایران میلیون ها دلار اعطا کرد و به ایران اجازه می‌دهد تا در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار بگیرد.

وی ادعا کرد: امروز دلایل قاطعانه‌ای داریم که وعده‌های ایران درباره وقف غنی سازی اورانیوم دروغ بوده و اگر به این توافق اجازه داده شود که ادامه یابد مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه بوجود خواهد آمد و این توافق فعالیت‌های ایران برای بی ثبات کردن منطقه را متوقف نکرد و این توافق نتوانست مانع از توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران شود.

این تصمیم ترامپ با واکنش‌هایی در سطح جهانی روبرو بود.

وزیر خارجه آمریکا در پی اعلام خروج آمریکا از برجام از سوی دونالد ترامپ ادعا کرد: با شرکای‌مان برای محو تهدید برنامه موشک‌های بالستیک ایران متمرکز خواهیم شد.

حکومت بحرین هم همسو با رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام استقبال و حمایت کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا دستور العمل خروج از برجام را منتشر کرد و طی آن اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران طی بازه 90 روزه و 180 روزه علیه ایران باز می‌گردد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید، شرکت‌هایی که هم‌اکنون در حال تجارت با ایران هستند، 6 ما وقت دارند توافقات [حضور] خود را کاهش دهند.

- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش پس از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ در خروج از برجام شجاعانه و صحیح بوده است.

- موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری پس از سخنان ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران گفت:برجام یکی از دستاوردهای بزرگ دیپلماسی بین‌المللی است.

- وزارت خارجه روسیه به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داد و آن را تهدید کننده امنیت بین المللی دانست.

- امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اعلام خروج آمریکا از برجام ابراز تاسف کرد و گفت: فرانسه، آلمان و انگلیس از تصمیم آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک متاسف هستند. رژیم منع اشاعه هسته‌ای در خطر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار