کد خبر: ۶۰۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 08 May 2018

تابناک / استاندار گیلان تاکید کرد هیچ مانعی برای اشتغال زایی در استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری عصر شنبه در جلسه رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال بندر انزلی اظهار داشت: اگر با دید راه گشایانه به موضوعات نگاه کنیم ، با مقداری انعطاف و خلاقیت می توان درامد زایی کرد.
وی با بیان این که به سال 97 خوش بین هستم خاطرنشان کرد: اگر زمینه ها را فراهم کنیم بهتر و اثر بخش تر می توانیم به مردم خدمت کنیم و اگر با هم حرکت کنیم می توان بهتر عمل کرد.
سالاری تصریح کرد : اولویت ما این است که حتی اعتبارات عمرانی امسال صرف زیرساختهایی می شود که با آن بتوان در شهر و روستا با ایجاد زیر ساخت های اقتصادی شغل ایجاد کرد
وی افزود: درخواست هایی که بتواند برای ما شغل ایجاد کند به عنوان اولویت باید مورد توجه قرار گیرد.
وی متذکر شد: دستگاه ها نباید به سازمان خودشان به صورت بخشی نگاه کنند و واگذاری زمین های منابع طبیعی به کارکنان خود و یا زمین بخش دولتی برای استفاده جهت کاربری مسکونی با قانون در تعارض و تخلف است.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: مشکلات مردم را شنیدن و از نزدیک با آن آشنا شدن بر رویکرد ما اثر گذار است .
وی با اشاره به این که امسال سال حمایت از کالای ایرانی است تاکید کرد : هیچ کاری واجب تر از رونق اقتصادی و افزایش اشتغال نداریم.
سالاری با بیان این که همه چالشهای اقتصادی و اجتماعی ریشه در بیکاری دارد و با ایجاد شغل و ریشه کنی بیکاری می توان امید به جامعه داد افزود: امسال باید همه برای فراهم سازی زمینه های اشتغال جوانان راهگشا باشیم.
استاندار گیلان اظهار داشت : یکی از سه محور ما تجارت است که در گیلان و انزلی سابقه ای درخشان و دیرینه دارد.
وی متذکر شد: انتظار داریم اتاق بازرگانی منسجم تر حرکت کند و با ما هماهنگ باشند تا موانع را حل کنیم.
سالاری با بیان این که انزلی همیشه در بحث اقتصادی پیشتاز بوده افزود: یکی از مشکلات بندرانزلی احیای تالاب است.
استاندار گیلان اظهار داشت: یکی از مهمترین راه های احیای تالاب ایجاد شغل برای بومیان و ساکنان اطراف آن است تا آنها را ذینفع کنیم و معتقدم اگر مردم ارتزاقشان از تالاب بیشتر شود تلاش آنها برای حفظ و احیای تالاب جدی تر خواهد بود .
وی افزود: باید براساس کنوانسیون رامسر مرز آبی و حریم دقیق تالاب مشخص شود و اراضی آن را بتوانیم به کشاورزان به صورت فصلی واگذار کنیم .
وی تصریح کرد: منطقه آزاد ظرفیت بسیار خوبی برای انزلی و گیلان است و شاهد آن این است که خیلی ها دنبال این هستند که مصوبه ایجاد منطقه آزاد را بگیرند.
وی افزود:مدیران منطقه آزاد در تلاشند رضایت مردم را فراهم کنند و هر پیشنهادی داده شد سعی در برآورده کردن آن داشتند.
سالاری خاطرنشان کرد: فرصتهای خوبی در انزلی وجود دارد و فقط باید هماهنگ کننده باشد.
وی با اشاره به این که برای تولی گری شهرداری حمایت می کنیم افزود: ولی جایی که سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد از آن ظرفیت استفاده شود.
استاندار گیلان تاکید کرد: هم حمایت مالی و هم حمایت اداری انجام می دهیم که از داشته هایمان استفاده بهینه کنیم .
وی متذکر شد: دستگاه ها در کار منطقه آزاد دخالت نکنند و در برخی موارد که باید روابط مردم با منطقه ازاد را تسهیل کنیم ورود کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود:ما آماده حمایت از سرمایه گذاران هستیم برای اینکه برای مردم شغل ایجاد کنند.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش گفت : زمین ملی مال ملت ایران است ومال هیچ کس نیست ، اگر من متولی آن هستم که کسی از بین نبرد و تجاوز نکند نباید خودم مالک آن باشم .
وی تاکید کرد: معتقدم مالکیت زمین ملی نباید به کسی منتقل شود به بخش دولتی هم نباید انتقال داده شود و تنها به عنوان بهره بردار واگذار شود.
استاندار گیلان در خاتمه متذکر شد: باید با این دید به اراضی نگاه کنیم و غیر از این نه تنها کمکی نمی کند بلکه آسیب ایجاد می کند .
بندرانزلی در غرب گیلان و مجاورت تالاب از کانونهای مهم تجاری و گردشگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار