نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وضعیت آموزش و پرورش خوزستان اورژانسی است و این عامل باعث تأثیر بر بخش‌های مختلف استان شده است.
کد خبر: ۶۰۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 07 May 2018

آیت‌الله عباس کعبی در آئین سی و چهارمین یادواره شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم در تالار خلیج فارس خرمشهر، اظهار کرد: ناامنی در خوزستان بالاترین رتبه را دارد و این ناامنی در زمینه‌هایی چون طلاق، مصرف مواد مخدر، فقر، مشکلات طبقاتی و... است.

وی افزود: کشور ما حدود ۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین دارد و خوزستان در این زمینه از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آموزش و پرورش در تولید امنیت نقش مهم و کلیدی دارد و از طرفی نقش موثری نیز در ایجاد ناامنی دارد و وضعیت نامناسب آموزش و پرورش در استان نسبت به کشور از دلالیل قرار گرفتن خوزستان در جایگاه اول ناامنی است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش خوزستان رتبه ۲۸ را در کشور دارد، عنوان کرد: یک پنجم جمعیت خوزستان دانش‌آموز هستند که معادل یک میلیون و ۴۹ هزار و ۴۵۸ نفر هستند.

کعبی با تأکید بر اینکه ۴۹۰ هزار معلم در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: درخواست مهاجرت معلمان از خوزستان به دیگر شهرها و استان‌ها بالا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وضعیت آموزش و پرورش خوزستان اورژانسی است و این عامل باعث تأثیر بر بخش‌های مختلف استان شده است.

وی افزود: زمانی که وضعیت فعلی آموزش و پرورش استان اینچنین است، نمی‌توان از سند توسعه استان صحبت کرد، مدیریت کلان استان باید توجه جدی و ویژه‌ای به آموزش و پرورش و درخواست‌های معلمان داشته باشد.

کعبی عنوان کرد: هدف گرایی و داشتن برنامه‌های مناسب، تخصص‌گرایی، حذف فشارهای بیرونی بر آموزش و پرورش، کم کردن شکاف طبقاتی، توزیع عادلانه امکانات و... از راه‌های برون رفت آموزش و پرورش خوزستان از مشکلات و وضعیت فعلی است.

وی با ضروری خواندن اعمال مکتب اسلام در سیاست‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش را با پیوند میان خانواده، مدرسه و مسجد می‌توان به الگوی اسلامی رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار