رئیس دانشگاه تبریز در مراسم از ۲۷ استاد و ۶ کارشناس نمونه دانشگاه تبریز:
کد خبر: ۶۰۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 05 May 2018

رییس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن تبریک روز معلم با بیان اینکه در آموزه های دینی و اسلامی ما مسلمانان برای آموزش و یادگیری در همه لحظات عمر تاکید فراوان شده است، گفت: کسب علم و دانش نباید محدود به جغرافیای خاصی باشد و بر این اساس در دین اسلام تاکید بر این است که نباید مهارت آموزش، یادگیری و تولید علم در اختیار محدود افراد باشد.

پورمحمدی افزود: ملت ایران باید افتخار کنند که در کشورمان کسب علم و دانش بدون تبعیض در اولویت همه افراد قرار دارد و همه نخبگان و صاحبان استعداد می توانند از آن بهره مند شوند.

وی در ادامه توسعه و رشد علمی کشورمان در عرصه های مختلف را در سال های اخیر بی نظیر خواند و افزود: در گذشته نامی از دانشگاه های ایران در بین دانشگاه های برتر و تاثیرگذار دنیا نبود، ولی امروزه 18 دانشگاه ایران در جمع برترین های دنیا  است که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آنها است.

رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در سال های اخیر گفت: دانشگاه تبریز به کمک اساتید و کارشناسان این دانشگاه توانسته پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نماید که نمونه بارز این امر بر اساس اعلام رتبه بندی تایمز بود که دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور را کسب کرد که در اعلام اخیر بالاتر از آن و اولین دانشگاه جامع کشور است.

به گفته وی در سطح بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دانشگاه همچنین در بین دانشگاه های سطح یک قرار گرفته و حرکت به سمت مرزهای دانش و بین المللی شدن از جمله راهبردهای مهم دانشگاه تبریز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :